Annons:
Etikettbrottsoffer
Läst 1458 ggr
[Diddit]
3/22/15, 12:49 AM

Stulen kamera.

I December 2014 blev jag av med min kamera, kameran var då Canon eos 1D Mark ii, som inte längre går att köpa i princip, kameran kostade runt 52 000 kr i affär när den kom ut. Mitt stora batteri för ungefär 2000 spänn, plus minneskort för ungefär 500 spänn var med i stölden, samt mitt objektiv för 6 000 spänn.. Jag var i gallerian, vet precis vilka människor det var som var bakom mig( de cirulerade runt mig osv ) de är ett par knarkare, som gör brott hela tiden, men dum som jag var så ställde jag min ryggsäck med kameran i, på sidan av bänken, så att både de ser den och så att jag knapp ser den, jag går pågrund av att jag känner obehag, och glömmer väskan. tog mig en kvar innan jag var tillbaka när jag kom på att jag hade glömt min ryggsäck.Den var då borta.

Det var en tjej som hade sett när de hade snott den, samt stod hon och slet i väskan så att de inte skulle sno min kamera och väskan. Kollade soptunnor, garaget osv, inget där. gick sedan till polisen med min kompis och de hade hittat väskan, allt var kvar förutom kameran. När jag åker hem så anmäler jag detta till polisen, får sedan hem ett brev att de har lagt ner fallet pågrund av '' för lite bevis '', SÅ FUCKING LATA, det är inte första gången polisen bara lägger ner ett fall, det hände samma sak när min kille blev misshandlar.  Polisen trodde även att den kameran jag hade, var stulen..? men om jag nu hade stulit den hade jag väl inte anmält fallet osv ? så jävla trött blir jag. Fick endast 7 000 kr i skadestånd, och då räckte det inte ens till en bra kamera samt objektiv. har detta hänt er ? att polisen bara har lagt ner fallet ?

Annons:
VildaVittra
3/22/15, 1:08 AM
#1

Man ska ha sina saker försäkrade, det är inte via skadestånd man kan räkna med att få ut värdet. Förstår att det känns surt för dig, men tyvärr så var du ju slarvig (dömer dig inte för det, är lika förvirrad själv). Så se till att försäkra dina saker som har ett ekonomiskt värde och spara kvitton osv i exempelvis ett bankfack ifall att det är en brand som förstör dina saker nästa gång.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Diddit]
3/22/15, 10:13 PM
#2

köpte kameran begagnad och fixade kvitto på både den och objektivet, idioter till poliser enligt mig.

Martin
3/23/15, 10:21 PM
#3

Du lär ju knappast fått ett skadestånd om fallet är nerlagt. Däremot kanske ersättning från försäkringsbolaget vilket är något helt annat än skadestånd.

Har själv gjort ett par anmälningar som lagts ner direkt, och det är inte mycket att orda om. Det har varit stölder utan framgångsfaktor i utredningsarbetet.

Synd att inte hon som såg stölden ringde polisen och följde efter dem under tiden, det hade nog gett ett helt annat utredningsläge.

mvh Martin

[Diddit]
3/25/15, 6:48 PM
#4

dom förhörde tjejen som såg dem, jo, menade försäkringsbolaget ( sorry ) och jag pekade ut hur de såg ut och namn och allting, de går i min klass lixom. men inte ett skit gjorde dem.

Upp till toppen
Annons: