Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1352 ggr
Anonym
Anonym
2015-03-10 19:53

Bevis ?

Jo det är så här att en kille som jag känner har mördat sin farfar, han blev dömd till 16 års fängelse för detta och det överklagade han då och nu är risken stor att han släpps fri. 

Då:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6061561

Nu:
http://na.se/nyheter/hallsberg/1.2872090-domd-for-skollerstamordet-slappt-pa-fri-fot

Saken är denna att hans syster och jag var vänner när detta hände och då skrev hon till mig att han hade slagit ihjäl sin farfar och hon berättade även varför, på chatten på FB. Så allt detta finns kvar. Ska jag lämna in det till polisen eller så som ett tips? Eller kommer bli mindre prioriterat eftersom det kommer från systern och därmed är hörsägen?

Annons:
Aleya
2015-03-10 19:58
#1

Kontakta polisen. 11414 och säg vad du har. Dom kan ju säga att dom inte är intresserad. Men testa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2015-03-10 19:59
#2

Varför har du hållit inne med detta hela tiden?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ChristineL
2015-03-10 20:00
#3

Självklart ska du skicka det till polisen, det är ju fruktansvärt!

Tjeja
2015-03-10 20:19
#4

hur det prioriteras och hanteras i slutänden är inte ditt ansvar. Däremot är det ditt ansvar att lämna in, berätta om bevis det du har och vet. Sedan får man bara hoppas att polisen hanterar det på ett bra sätt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
Anonym
2015-03-10 20:20
#5

Pratade med dom nu och de ville att jag skulle lämna in det. 
Nu får sajtvärden gärna ta bort denna tråd så att personen ifråga inte går in och raderar medd hon har skickat till mig eller liknande ifall att hon ser det här.

Aleya
2015-03-10 20:22
#6

#5 kör print screen. Och spara.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: