Annons:
Etikettlagar
Läst 3012 ggr
vallhund
2015-03-07 13:57

Polen skall kastrera pedofiler

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polen-ska-kastrera-pedofiler_3571855.svd 

Hur tänkte dom där? Män utan testiklar kan fortfarande ha sexualdrift samt kunna ha penetrerande sex. Pedofili o incest handlar inte bara om samlag, det är så mycket mer som spelar in.

På vilket sätt skulle sexualdriften påverkas hos kvinnor som kastreras? Alla som förgriper sig på barn är inte män.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Martin
2015-03-08 23:40
#1

Intressant ämne om än att det är 6 år sedan det drevs igenom i Polen (om det nu klubbades i överhuset, det framgår inte i artikeln). Det handlar dock om kemisk kastrering så de får alltså behålla sina testiklar. Kemisk kastrering minskar könsdriften och används frivilligt i viss mån i Sverige även om forskningen är lite oense om effekterna på lång och kort sikt. Det finns dessutom en del bieffekter.

mvh Martin

Stallmima
2015-03-10 11:29
#2

Jag skulle helst se riktig kastrering framför kemisk, men som sagt ovan finns ju fler sätt att begå övergrepp på!

Martin
2015-03-10 14:00
#3

#2 Skall man göra ett ingrepp (i detta syftet) så ser jag hellre ett som dämpar sexlusten än ett som hindrar fortplantningsförmågan. Förstår faktiskt inte vad vinsten skulle vara i en "riktig" kastrering.

Kanske är för att jag inte fullt ut är säker på med vad som här menas med "riktig", det är ju inte så att kemiska kastreringar sker på låtsas.

mvh Martin

[sanna70]
2015-03-10 21:11
#4

Kemisk kastrering dämpar sexlusten så det skulle nog kunna användas mot pedofiler .

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kemisk_kastrering

Vanja
2015-03-10 21:13
#5

Kan det inte ha med att göra att de inte ska kunna föröka sig och sen antasta sina barn eller så? bara en fundering.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Geru
2015-03-10 22:22
#6

Är det brottsligt dömda pedofiler, eller dom som har den sexuella avvikelsen?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
annia1
2015-03-11 00:14
#7

Frost det har inget med att kunna föröka sig då det inte finns en sorts pedofil utan flera olika. De flesta tror nog att det handlar om pappor som förgriper sig på sina barn,  men det finns de som förgriper sig tex på bekantas barn eller syskonbarn. Finns även mor-och farföräldrar som förgriper sig på sina barnbarn. Och det finns idrottsledare som förgriper sig på de barn som ingår i gruppen och det finns flera andra varianter. 

***

Geru som jag förstår artikeln så handlar det om dömda personer.  

***

Sen generellt jag vet inte hur en fysisk kastrering skulle gå till när det gäller kvinnliga pedofiler för de finns ju också. Så kemisk är väl det enda som har nån sorts effekt.

.

Geru
2015-03-11 11:43
#8

#7 Okej.

Jag vet inte om jag tycker att det är okej vilket som. Ordentlig kastrering gör mycket annan skada i kroppen med.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

annia1
2015-03-11 14:15
#9

Geru nu vet jag inte om jag missförstår dig. Det handlar om kemisk kastrering så skulle det bli nåt problem så kan det ju avbrytas. Åtminstone utgår jag ifrån det.

.

Geru
2015-03-11 14:38
#10

#9 Om du vet hur kastrering fungerar på te.x. män så vet du också att det ger långsiktiga problem med kroppen, och kan vara direkt livsfarligt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

annia1
2015-03-12 03:27
#11

Geru jag har inte satt mig in i hur kemisk kastrering fungerar så mycket och tänker inte göra det heller.
Jag förutsätter dock att de länder som inför det (eller tänker införa det) sätter sig in det negativa och då inte bara de skador det kan ge utan även det som finns i din länk att det inte är så effektivt (vilket var en nyhet för mig).

.

Maria
2015-03-12 12:38
#12

Oavsett biverkningarna så är det ju vanskligt också när det gäller alkohol. Det ges inte till alkoholister för att det inte fungerar med alkohol men det stora flertalet som dricker alkohol emellanåt är ju faktiskt inte alkoholister så jag vet inte riktigt hur de tänker där.

Jag tycker det hela är mycket komplicerat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Geru
2015-03-12 13:01
#13

#11 Antagligen inte. Det är polen. Det är ett rätt starkt religiöst land. Dom är inte direkt kända för att tänka igenom sina beslut….

#12 Visst är det en komplicerad fråga. Att ta bort libido hade ju varit optimalt, men då måste det ju göras utan att människan blir skadad på annat vis av det, eller rent av dör.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Maria
2015-03-12 13:05
#14

#13 Jag håller med dig.

 Staffpåföljder är alltid en "het potatis" och jag tycker det verkar som om det finns alldeles för lite dokumentation och uppföljning av det här förfarandet.

Man får ju aldrig skada en annan människa oavsett vad det ligger för brott bakom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2015-03-13 03:13
#15

Geru det är inte bara polen. Nu är jag inte hundra på hur man ska läsa texten, men den länk till wiki som sanna70 har i inlägg 4 så har sydkorea, polen och ryssland infört det.
Men läser man de länkar som ligger under referens så är det bara sydkorea som man får fram faktiskt har infört lag om kemisk kastrering.  Men med formuleringen i texten så ska alla tre ha infört det.

.

Geru
2015-03-13 16:27
#16

#15 Ryssland är jag inte överraskad av alls, men Sydkorea var jag faktiskt överraskad att dom hade en sådan lag.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: