Annons:
Etikettlagar
Läst 1715 ggr
[JenniN]
1/22/15, 2:03 PM

Posten har varit ovarsamma med mitt brev.

Ja, då är det så här att jag skulle skicka en nyckel rill min mamma. Nyckeln går till våran förra lägenhet och mamma skulle lämna den hos hyresvärden. 
När kuvertet kommer fram till mamma så sitter det en klisterlapp på den från posten, där det står att de ber om ursäkt över att de har varit ovarsamma med mitt brev, och såklart så är det ett hål i kuvertet och nyckeln är borta. 

I och med detta så kommer jag att bli ersättningsskyldig till min hyresvärd och får stå för kostnaden som tillkommer när de måste byta låskolv och så. 
Är det bara mitt fel eftersom jag inte skickade i rekommenderat brev eller kan posten på ett vis hållas ansvarig just för att de har erkänt att de inte behandlade mitt brev varsamt? 

Tacksam för svar!

Annons:
ChristineL
1/22/15, 2:05 PM
#1

Posten tar bara ansvar för värdepost, dvs rek, postförskott osv, så ja, det är "ditt fel".

Fridaaaa
1/22/15, 2:05 PM
#2

Är som #1 säger, tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JenniN]
1/22/15, 2:18 PM
#3

Skit också! Ja, men det hade jag nästan räknat med. 

Men tack för svaren!

Aleya
1/22/15, 2:20 PM
#4

Tyvärr så är det du som har ansvaret. Skicka rekommendera nästa gång

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Yllhilda]
1/22/15, 2:20 PM
#5

Det är en god idé att alltid tejpa kanter och sidor av sin försändelse utifall att någon på posten av "misstag" flippar upp ett hörn och din lilla värdesak av en händelse slinker ur. Har hänt min kompis två gånger, och den ena gången var det så solklart att det var med flit(uppsprättat med kniv) att man ringde och skällde på posten(till ingen nytta kan tilläggas).

ChristineL
1/22/15, 2:28 PM
#6

… Eller vadderat kuvert ;)

Annons:
[Yllhilda]
1/22/15, 2:39 PM
#7

#6 Eller vadderat. 🙂 

Fast i fallet med knivuppsprättandet var det frågan om ett vanligt hederligt gratulationskort.

[Thiah]
1/22/15, 5:05 PM
#8

#7 någon som kanske letat pengar… Var mycket sådana problem nått år.

Wony
1/31/15, 7:23 PM
#9

Just brev har jag för vana att tejpa riktigt ordentligt, oavsett innehåll. Alltid bättre att överdriva, än att riskera något även om det inte innehåller något dyrbart eller viktigt.

Inkanyezi
1/31/15, 7:36 PM
#10

När man lägger i något tungt och som kan ha skarpa kanter, som exempelvis en nyckel, räcker det inte med tejpning för att vara säker på att den ligger kvar i ett vanligt kuvert. Bättre är att vika till ett kuvert av kartong eller använda en vadderad påse, men ändå fästa nyckeln vid en kartongbit ungefär lika stor som försändelsens mått. Lämpligen fäster man den med buntband eller liknande i kartongbiten.

[JenniN]
2/4/15, 8:57 PM
#11

Idag fick jag ett brev från posten med min nyckel i , så himla skönt att den kom till rätta!

Det knepiga är ju att det var från posten nyckeln skickats, i ett vanligt vitt kuvert. Exakt samma som jag skickade den i ifrån början , och då när jag ringde fick jag skäll och de sa att jag minsann fick skylla mig själv för att jag inte slagit in nyckeln eller så. 
Sen skickar de den till mig på exakt det sättet som jag gjorde först. 

Haha, jaja. Denna sagan fick ett lyckligt slut =)

Upp till toppen
Annons: