Annons:
Etikettanhörig
Läst 1375 ggr
[Annellie]
2014-10-31 22:51

att känna en mördare...

För ett tag sedan försvann en bekants förälder plötsligt. I  år hittades kroppen och ganska snart får jag veta att det sitter ett par häktade för mordet. Och nu har det visat sig att det är min bekant och min bekants partner som nu är åtalade… en av dom har erkänt allt och berättat precis allt..

Vet alldeles för mycket för mitt egna bästa och kan inte längre sova utan mardrömmar.. vill bara gråta och har tusen tankar i huvudet.¨

Någon som vet vart man kan vända sig och prata (helst anonymt)

Och nej, jag sitter INTE på någon hemlig info utan vill bara kunna prata utan behöva oroa mig för  säga ''fel'' eller för mycket

Var inte min bekant personligen nära men en nära släkting och b var bästa vänner sen xx antal år tillbaks.. min systers gamla klasskamrat…

så vart kan man vända sig i en sådan sits?? Käns så jävla jobbigt.. och är så jävla rädd för allt nu mera..

Annons:
Martin
2014-10-31 22:56
#1

Präster är bland de som har tyngst tystnadsplikt/sekretess.
Det kan vara ett alternativ som man kanske inte tänker på i första hand.

I vården vill de ogärna behandla folk anonymt så tveksamt om du kan hitta bra stöd som vill prata med dig anonymt där.

Lycka till.

mvh Martin

Åsa S
2014-11-01 09:44
#2

Japp kyrkan är ett mycket bra tips och du måste inte vara troende för att få hjälp av kyrkan. Min syster fick mycket hjälp av kyrkan när hon gick genom en livskris och hon går i stort sett aldrig i kyrkan vanligtvis.

Freke
2014-11-09 19:41
#3

Vårdguiden kan bistå med en hel del..
I forma av jourhavande stöd… Kolla där..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Upp till toppen
Annons: