Annons:
Etikettövrigt
Läst 1241 ggr
Saffran0Spice
10/15/14, 3:26 PM

Får dom göra så?

När jag sa upp min lägenhet så fick jag skriva på ett papper för detta osv.
På detta fanns en ruta där man kunde kryssa i ''Vi ringer före visning'' och jag kryssade i den och fick förklarat att hyresbolaget hör av sig om de vill visa lägenheten för en ev ny hyresgäst. Bra tyckte jag!

Men så idag ringde min mobil och en engelsk talande man berättar för mig att bolaget gett honom mitt nummer så att han kan ringa mig och jag ska visa lägenheten för honom imorgon.

Får bolaget bara boka in dagar, besluta att JAG ska visa och på det ge ut mitt nummer?
Det står  inte någonstans  på det jag skrev under att de fick ge ut mitt nummer eller att jag ska vara den som visar lägenheten. Utan det står att hyresbolaget kontaktar mig vid ev visning m.m.

Annons:
Imasy
10/15/14, 3:30 PM
#1

När jag flyttade ur min lägenhet så visade jag själv lägenheten, och jag tror inte det är något konstigt. Dock minns jag inte om vi gjorde upp själva att det var ok att de lämnade ut mitt nummer.

Men jag visar hellre lght själv än att ha okända människor rota runt bland mina grejor när jag inte är hemma.

Fialialej
10/15/14, 3:32 PM
#2

Tror det är ganska standard att den som bor i lägenheten visar den. Det är ju bara bra - då kan du ju själv avgöra när den ska visas också. Bara att boka om med personen som ska komma och titta om tiden inte passar. :)

"På natten är alla katter svarta"

Saffran0Spice
10/15/14, 3:35 PM
#3

Ja jag visar gärna lägenheten, dock så skulle bolaget göra det enligt kontraktet. Det jag inte gillar är att dom gett ut mitt nummer, för det har jag tydligt inte skrivit att jag går med på och även frågat specifikt om och fick då ''nej det gör vi inte''..

Linnea
10/15/14, 3:39 PM
#4

Kontakta bolaget och fråga. Fråga hur dom hanterar personuppgifter.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: