Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 1363 ggr
fatcat
2013-10-25 22:50

Samhällets svek

Samhälle: Narkolepsi (även kallad sömnsjukan) är en förhållandevis svår neurologisk sjukdom. 2009 drabbades ett dussintal personer av denna tragiska åkomma till följd av massvaccinationer då WHO (World Health Organisation) uppmanade länder att vaccinera befolkningarna mot den beryktade svininfluensan.

- Ansvariga ministrar lovade ekonomisk ersättning för drabbade individer men ändå har 19 barn nekats på grund av försäkringsregler då sjukdomen "konstaterats försent". Totalt har 28 personer fått avslag.

http://www.aftonbladet.se/ledare/article17725791.ab

Kan säga att jag själv aldrig tog någon spruta men lider med alla personer som blivit drabbade av denna sjukdom.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
AnnaFagerell
2013-10-26 06:18
#1

Frågan är ju då om barnen som drabbats av narkolepsi är de barnen som kanske skulle vara mest utsatta för viruset också då?!

Vi blev alla i min familj vaccinerade pga mitt jobb med grisar. Jag skulle dock inte tveka att göra om det MEN skulle vilja ha mer kött på benen nästa gång först istället. Det blev ju väldigt kaosartat och pandemin blev inte så svår som väntad och man kan väl också säga att den uteblev. Men kanske var det för att det vaccinerades ca 5 miljoner människor i sverige, det får man ju aldrig veta.

Jag tror ändå att de som drabbas allvarligt av biverkningar är de som också drabbas hårt när de blir infekterade.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

fatcat
2013-10-26 12:05
#2

Kan mycket väl vara så Anna! En massvaccination på 5 miljoner kommer antagligen sällan riskfritt utan biverkningar för enstaka procent.

Frågan är dock om narkolepsi-personerna verkligen hade drabbats hårdare av influensan om de avstod vaccinet, en tröstande tanke men tyvärr reagerade immunförsvaret likt en allergisk reaktion mot ämnet som fanns i vaccinationen. Hur det agerat mot infektionen kan vi bara spekulera i.

Personligen fanns det inga skäl till att vaccinera mig. Kritisk som mitt tänkande är efterforskade jag om H1N1 som inte visade sig vara mer dödlig än vanlig säsongsinfluensa. Själva viruset skulle enligt WHO vara mer aggressivt och drabba främst yngre personer men ändå fanns inga rapporterade dödsfall (2009) bland barn som inte tillhörde någon riskgrupp.

Farsan som arbetar inom militära underrättelsetjänsten berättade att en kollega utvecklade diabetes precis dagen efter vaccinationen. Enligt honom var arméläkarna själva skeptiska till sprutan.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2013-10-26 14:00
#3

Kanske låter som jag är emot vaccinationssprutor överlag men det är jag verkligen inte! Tycker dock en vaccination på 5 miljoner människor är onödig om hotet inte alls är påtagligt. Finns länder i Europa eller världen där man inte införde någon massvaccination alls av befolkningen, förmodligen är det fler barn i Sverige som insjuknat av narkolepsi än de som dött till följderna av H1N1 i dessa länder.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

AnnaFagerell
2013-10-26 18:25
#4

#2 Jag vet inte om jag hade vaccinerat mig om jag inte varit i riskzon. Svårt säga i dagsläget.

#3 Poängen var väl att sverige verkligen trodde att det skulle explodera och döda massor av människor. Tanken var ju egentligen god.

Sen är det ju ändå så i slutändan att man gör allt på egen risk.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

bandi43
2013-12-12 22:15
#5

Är skeptisk till naturen och anser att många av dessa hysterin runt div olika virus är hysteri som är mestadelssskapat i egensyfte hos de som producerar dessa vacciner.Och när deras kompisar skapat tillräcklig oro så ser deras trogna vänner till att det tik och med subventioneras så att de flesta har råd och de tjänar många miljarder.Hur många har dött som inte vaccineras i Sverige?Inte så många.

[Mustangcab]
2013-12-14 13:44
#6

Men de hade knappast blivit sjuka i sömnsjukan om de hade fått svininfluensan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: