Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 758 ggr
Imasy
10/4/13, 8:54 AM

Misshandlades på väg till pridefestival

Bosse misshandlades på väg till en pridefestival.

http://www.dt.se/nyheter/falun/1.6340922--gor-fortfarande-ont-inuti-

Varför är homosexuella en sådan utsatt grupp? Beror det på att folk är rädda för dem? Tror de att homosexualitet smittar? Blir man mindre homosexuell om man misshandlas? Är det allmänna aggressioner gärningsmannen vill få ut och det "bara råkar" bli de homosexuella som får skulden?

Vad tror ni?

Annons:
Ketang
10/4/13, 9:08 AM
#1

Jag har själv inget emot homosexuella. Jag har goda vänner som är det och som är riktigt härliga människor. Men jag tror att folk retar sig på detta med att homosexuella gör det till en så extremt stor grej. Det ska firas osv. Många menar på att homosexualitet beror på en brist av nåt ämne i hjärnan och bör ses som ett handikapp. Men säger någon det högt blir dom homosexuella vansinniga och reagerar på påståendet som om handikappade är jordens avskum och att dom INTE vill bli liknade med dom. Det vet jag har upprört många som tycker att dom homosexuella ser ner på handikappade osv. Så är ollen i rullning och irritationen är ett faktum.

Sen tror jag att många män tycker att bögar är obehagliga för att dom på något sätt känner sig osäkra. Precis som om alla bögar tänder på ALLA killar.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Bryr mig inte så mycket om vad andra gör i sovrummet så länge jag själv slipper se, det gäller ju alla, även hetrosexuella par. Däremot kan jag faktiskt tycka att Pride festivalen drar det ett par steg för långt. Det blir larvigt och överdrivet. Tur jag inte bor i närheten av Stockholm då 😃

Freke
10/4/13, 10:07 AM
#2

Tror att det beror på samma sak som med främlingsfientlighet.

Faran för det okända och obekanta gör att folk reagerar på de mest besynnerliga sätt, i det här fallet och allt för ofta med hot och våld.
Just bara för att de är rädda..

Osäkerheten, okunskapen och okunskapen är den största faktorn som resulterar i det här.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Martin
10/4/13, 11:58 AM
#3

Det finns säkert 100 olika anledningar, kanske fler. En del stör sig säkert på viss klädsel (och det är inte bara homosexuella som kan råka illa ut pga klädsel), andra stör sig säkert på homosexuella av de faktorer som redan är nämnda: osäkerhet mm. Men precis som att det finns folk som slår folk på käften för att de kommit för nära på ett dansgolv eller i i en krogkö finns det säkert de som slår invandrare på käften för att de är invandrare, homosexuella för att de är homosexuella, religiösa för att de är religiösa (eller har fel tro).
En del har våldet och aggressiviteten i sig och det kan säkert vara olika målgrupper vid olika tillfällen.

Det framgår inte i artikeln här om det vid tillfället var uppenbart om målsägaren var homosexuell. Artikeln är skriven som att det är så, men det framkommer inte. Det är ju kan jag tycka ganska väsentligt.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: