Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 971 ggr
Imasy
2013-09-30 09:20

Försvann när hon skulle röka

Lena skulle gå ut och röka men försvann mystiskt.

http://www.expressen.se/nyheter/inga-spar-efter-forsvunna-politikern/

Vad tror ni har hänt? Är sambon skyldig? Försvann hon av fri vilja eller har någon utomstående gjort henne illa?

Annons:
Maria
2013-09-30 09:27
#1

Jag tycker inte om att spekulera så här på nätet om vad som kan ha hänt. Hade jag varit anhörig hade jag tagit illa upp om jag ramlade på en tråd som detta.

Det är så oerhört färskt och vi har ju bara kvällstidningarnas rapporter gissar jag.

Jag hoppas givetvis på en förklaring men avstår att spekulera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fatcat
2013-09-30 15:26
#2

En teori är väl att maken kan ligga bakom hennes försvinnande och sedan ringt polisen för att anmäla henne saknad o framstå som oskyldig. Endast mina spekulationer, säger inte att han är skyldig på något sätt!

Människor försvinner inte i tomma intet utan att någon märkt nånting. Speciellt inte när skorna och mobilen låg kvar i hemmet, likaså alla tillhörigheter.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Martin
2013-09-30 15:43
#3

Med endast det som står i artikeln som utgångspunkt så tycker inte jag att man kan spekulera. Såklart jobbar ju polisen med någon eller några teorier.

Människor försvinner faktiskt visst det "i tomma intet", utan att någon märker något. Speciellt om man gör det frivilligt. Visst händer det också att det begås brott och att folk anmäler att folk försvunnit frivilligt, men det är inte den enda tänkbara anledningen.

mvh Martin

fatcat
2013-09-30 15:53
#4

Detta är ett forum Martin, att spekulera står fritt så länge det inte överskrider bara spekulationer. Anklagas någon som skyldig utan bevis annat än teorier så tycker jag det bryter mot reglerna..

Edit: Kan hålla med om att spekulationer från en knapphändig tidningsartikel är i gränslandet.

Människor lämnar nästan alltid spår efter sig, även om försvinnandet är frivilligt. Däremot om försvinnandet inte är frivilligt så skulle jag tro sannolikheten är mindre att man hittar något spår.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Maria
2013-09-30 16:56
#5

Kroppen är hittad i en älv stod på Aftonbladet nyss. Inga brottsmisstankar ännu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fatcat
2013-09-30 17:18
#6

Nånting säger mig att hon inte tog ett kvällsdopp..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
[Mustangcab]
2013-09-30 17:29
#7

Får fråga en kompis som bor där om detaljer.

Martin
2013-09-30 18:45
#8

#4 Visst står det fritt att spekulera. Jag har inte hindrat någon eller pekat ut någon för att ha gjort fel, utan på ett forum uttryckte jag tyckte. Hoppas det är lika ok som att tycka att det är ok att spekulera. Är det inte det så säg till så finner jag andra forum som är mer öppna för att folk uttrycker sina åsikter även om de inte är i linje med trådskaparen.

mvh Martin

fatcat
2013-09-30 19:51
#9

Jag ville mest klargöra rent allmänt för allihop att det inte gick mot reglerna att göra spekulationer. Du är varmt välkommen att framföra alla dina åsikter även om det inte är i linje med trådskaparens!🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
2013-10-01 13:31
#10

http://st.nu/medelpad/timra/1.6331547-lena-bergkvist-har-hittats-dod

Hon hittades dessvärre död i älven under gårdagen.

Upp till toppen
Annons: