Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3611 ggr
Imasy
9/28/13, 2:32 PM

Babbeltråd 1

Bara att babbla på.

Själv sitter jag här och tröstäter choklad (alla ursäkter är godtagbara). 3-åriga sonen kom och frågade "Mamma, vart är din fula väska någonstans?".

Inte för att jag vet vad det är för väska han menar, men tack för den liksom 😃

Annons:
fatcat
9/28/13, 3:02 PM
#1

Jag ska äta min middag snart.. djupfryst pizza! mumma de! 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Intehärutandär
9/28/13, 3:44 PM
#2

#1 Det måste vara godare med varm pizza, åtminstone kylskåpskall. 😂

fatcat
9/28/13, 3:46 PM
#3

Haha näe, då blir den inte lika knaprig.. ! 😉

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Mr_Si
9/28/13, 11:39 PM
#4

vart i Ullared idag och druckit öl och ätit rökt korv ikväll :)

Imasy
9/28/13, 11:44 PM
#5

#4

Gjorde du några fynd då? :)

Hade gärna åkt ner till Ullared för att studera fenomenet, men det är tyvärr för långt bort från mig ;)

Mr_Si
9/28/13, 11:53 PM
#6

#5 En fin skjorta, lite grejs till bilen, sambon hittade kläder, saker till hunden o s v…

Jättespännande fenomen egentligen, måste verkligen gett liv åt orten på ett sätt som aldrig hänt annars…

Annons:
fatcat
9/28/13, 11:55 PM
#7

Alla vägar bär till Gekås..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
9/28/13, 11:57 PM
#8

#6

Men är det verkligen så himla billigt som de säger att det är?

Mr_Si
9/29/13, 12:05 AM
#9

#En del är billigt, annat är som på andra ställen :) trevlig personal stämmning samt ett brett utbud som är där är andra pluss.

Den stora minussidan är väl kötiden…

Imasy
9/29/13, 11:13 AM
#10

 AI höjs sakta men säkert. När jag fick värdskapet låg det på 60, nu på  557 🙂

Emo
9/29/13, 11:16 AM
#11

#10 Gratulerar och önskar lycka till i fortsättningen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Imasy
9/29/13, 11:19 AM
#12

#11

Ja jag hoppas att det fortsätter att öka i samma takt och lockar lite fler aktiva medlemmar, då kan jag tänka mig att det kommer bli en hel del intressant diskussioner 🙂

[Mustangcab]
9/29/13, 2:33 PM
#13

Ja det är inte lätt när en sajt lyfts ut att hitta denna.

Annons:
Imasy
10/1/13, 10:47 PM
#14

1534 ligger AI på nu så det ökar :)

Det är så rart med barn, speciellt när de börjar konversera med en. Idag i bilen på väg hem från dagis säger 3-åringen "Mamma, tycker du om mig?"

"Ja men klart jag gör det" svarar jag.

"Ja, för du tycker om mig mest i hela världen, för jag är din skatt" får jag till svar ❤️

Imasy
10/6/13, 3:04 PM
#15

Dessa bilar, de är ju så roliga att ha att göra med. 

Satte mig i bilen för att åka iväg, men när jag slår på tändningen hostar den till lite halvdött. Batteriet är urladdat. för hundrafemtioelfte gången den senaste timmen. Typ.

Jo. Jag vet att jag måste införskaffa ett nytt batteri. Men kan det liksom inte bara haverera när jag har tid för det? 😉

fatcat
10/6/13, 9:59 PM
#16

Kan du inte lika gärna införskaffa ny bil när du är i farten? 😉

Nej bilfix är inge roligt. Tur jag har kontakter här på ön som är bilmekaniker..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
10/6/13, 10:36 PM
#17

#16

NÄ! 😃

Jag ska ha min blåa bil kvar 😃

Imasy
11/10/13, 12:36 AM
#18

Alltså, är det någon av er som sett filmen Trolljegeren?

Rent spontant undrar jag;

1. Hur kommer man ens på tanken att skriva ett sådant manus?

2. Hur sjutton kan skådespelarna hålla sig så seriösa att det faktiskt verkar som att det de upplever händer på riktigt?

fatcat
11/10/13, 12:44 AM
#19

Då ska du nog inte se filmen "vi" om du inte redan gjort det 😉

Nej har inte sett Trolljegeren men undrar vad du sätter för betyg på filmen? 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
11/10/13, 12:45 AM
#20

#19

Se den 😃

Samtidigt som den var skruvad var den ändå ganska underhållande 😃

Fast den är på norska så det gör den väl lite roligare 😉

Annons:
fatcat
11/10/13, 12:52 AM
#21

Okej, låter som en ganska rolig film trots allt?🙂 Bara det finns svensk text, är inte något vidare bra på Norska.. 😊

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Imasy
11/10/13, 1:01 AM
#22

#21

Möjligtvis att det finns en variant med engelsk text. Är inte heller vän med norska men man fattar helheten i vad de säger endå, det var ingen grov dialekt direkt i filmen,

Skorpion76
10/23/14, 7:18 PM
#23

Jaha vad säger man nu då?
(Svar: Tack)
… och så en…?
(kram)
🤮


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Nomen Nescio]
12/18/16, 7:54 AM
#24

Christer Fuxborg, presstalesman för polisen i Väst, som brukar ofta ge oss goda råd för att vi skall slippa bli bestulna råkade själv illa ut nyligen. GT skriver:

"– De gjorde inbrott i min bil där jag hade min tjänstetelefon och väska under ett säte. Men tack vare att vi då kunde skicka en signal så kunde den en halvtimme senare spåras till en kontorslåda på en verkstad, berättar Christer Fuxborg."---

"– Om du blir av med din smartphone kan den gå att spåra direkt. Så ha med inloggningsuppgifter till "Hitta min iPhone", tipsar Fuxborg. (Sedan gäller det förstås att Polisen har tid och resurser att spåra…)

Skorpion76
12/18/16, 3:52 PM
#25

Hej hopp!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Carmarino
2/4/18, 5:55 PM
#27

#26 👍🏆


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Skorpion76
2/10/18, 6:12 PM
#28

Hej hej! Önskar er en trevlig lördagskväll!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RosaYlva
2/22/18, 5:43 PM
#29

Jag och brorsan försöker göra en webshop. Han i sitt hus och jag hemma i min lägenhet. Smsar frenetiskt. Haha

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

Skorpion76
6/16/18, 11:13 AM
#30

Hej hej!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Carmarino
6/21/18, 6:32 PM
#31

Vad krävs egentligen för att man ska bli omhändertagen av psykakuten?

En naken man ska tidigt på torsdagsmorgonen först ha sprungit runt, uppträtt förvirrat och viftat med en kniv i Ronneby.

Där omhändertogs han av en polispatrull och kördes till psykakuten vid Blekingesjukhuset i Karlskrona.

Där ska mannen inte ha bedömts tillräckligt sjuk för att hållas kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/10/19, 4:23 PM
#32

Vissa gör allt för att undgå straff, men det gäller nog att komma med lite bättre förklaringar till den höga alkoholhalten i blodet än den här killen:

25-åringens egen historia är helt annorlunda. Han berättade att han körde in på området i promenadfart med avsikt att vända bilen. Han sade att han hade druckit sparsamt under dagen och förklarade den höga alkoholkoncentrationen i blodet med att han hade druckit ur en okänd flaska medan han satt omhändertagen med handfängsel i väntan på polis.

Tingsrätten tror inte på honom:

25-åringens uppgifter om hur han fick i sig alkohol är ”långsökta”. ”Det kräver stor precision” för att dricka ur en flaska med bakbundna händerna, konstaterar tingsrätten som menar att ”en person måste vara oerhört törstig för ge sig i kast med att på en toalett dricka något okänt innehåll i en flaska”.

http://www.barometern.se/hultsfred/vansinneskorning-pa-mc-traff-bestraffas-med-fangelse/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: