Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 3842 ggr
Imasy
2013-09-28 10:33

Styckmördade Holger Algdal

Nu skriver tidningarna om att Algdal levde dubbelliv.

http://www.expressen.se/gt/medfangarna-om-holgers-dubbelliv/

Varför tror ni att han blev mördad? Var det en hämnd för att han mördat sin frun, eller tror ni han gjort sig osams med någon annan grupp från fängelset t.ex?

Annons:
[Mustangcab]
2013-09-28 10:46
#1

Tror att någon väntat på att han skulle komma ut och tagit honom av daga.

fatcat
2013-09-28 11:17
#2

Jag undrar om han ens mördat sin fru? Tycker inte han verkade ha dem dragen av det jag läst. Möjligtvis att han var väldigt känslosam och vid något tillfälle blivit så svartsjuk att han då skjutit ihjäl frun på den där parkeringen. Eller så satt han av straffet eftersom han tyckte sig förtjäna det.

Jag har inte gjort några större efterforskningar men är han skyldig till mordet vilket han förmodligen är så kanske det rör sig om en hämndaktion ja. Någon anhörig till kvinnan kan betalat kriminella att utföra mordet o styckningen eller personen själv.

Känns dock mer som en psykopat ligger bakom allt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2013-09-28 12:04
#3

Är det inte någon här som reflekterat hans efternamn? Alg-dal, han hittades bland alger i en dal på havsbottnen.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Maria
2013-09-28 12:50
#4

Det var väl ganska glasklart att det var han som sköt sin fru. Han har ju t.om erkänt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fatcat
2013-09-28 15:09
#5

Men vem mördade då han o varför? De flesta morden sker av någon närstående.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Maria
2013-09-28 15:22
#6

#5 Det är väl det man försöker utreda nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: