Annons:
Etikettövrigt
Läst 1928 ggr
[Mi-rand-a]
7/20/13, 11:13 AM

foto till körkort

Visste inte vart man kunde skriva men jag gör det här. 

Har tagit körkort för någon månad sedan. När jag skulle göra teoriprovet=fota mig till körkortet var de säkert 10 st personer där som var tvungen att fota om sig då fotona blivit dåliga. En tjej som var där hade inte fått något meddelande om de först utan på något sätt fått reda på de en vecka innan hennes körkort inte gällde något mer, alltså hade hon vart tvungen att ta om hela körkortet för att hennes foto var dåligt(som hon sa), kan de verkligen stämma?!

Annons:
[Moa-]
7/20/13, 11:57 AM
#1

Nej, ett dåligt foto till körkortet kan ej leda till att hela körkortet måste tas om. Ett nytt foto kan krävas (dock tas bilderna på plats och granskas omgående var jag minns?) om den aktuella bilden ej uppfyller kraven, däremot kan detta ej ogiltigförklara teoriprov och uppkörning. (Så tillvida personen nyttjade egen och giltig legitimation vid dessa.)

[Mi-rand-a]
7/20/13, 12:20 PM
#2

Okej vilken lättnad att läsa! Tack för ditt svar.

[Moa-]
7/20/13, 1:54 PM
#3

Ingen fara! =) Och grattis till körkortet!

Martin
7/20/13, 9:51 PM
#4

Grattis till körkortet!

Körkortet kan vara ogiltigt om fotot inte är godkänt (men ändå har passerat vid tillfället) men din behörighet skall inte påverkas. Fotona tas ju på plats och skall egentligen inte kunna bli fel men jag har också hört att det ibland har blivit det, och det har tydligen varit när personal på platsen antingen inte varit helt utbildad eller slarvat för det varit långa köer. Jag tog körkort innan detta systemet så jag har inte sett det själv men hört om det.

Har man klarat teoriprovet och uppkörningen så har man behörigheten. Om man hävdar att man måste göra om båda eller någon av sakerna pga fotot så vill man inte erkänna att man kuggat. :)

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: