Annons:
Etikettmedia
Läst 769 ggr
Freke
5/23/13, 9:46 PM

Angående upploppen i Stockholm

Och även i andra städer där det händer?

Varför händer det och vad vill man egentligen komma med det? 

Tala om att spela motparten rätt i näven, kan jag tycka…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Martin
5/23/13, 10:39 PM
#1

Jag håller helt med dig. Man säger att man är arg på polis, myndigheter eller något annat. Men det man mest förstör är grannars bilar, garage, förråd, förskolor osv. Förutsatt nu att det är ungdomar från de områdena som stökar. Jag känner ett par som bor mitt i smeten i Husby och de menar att majoriteten av ungdomarna som startade de första upploppen inte var från Husby. Vad sanningshalten i det är vet jag inte och kan inte heller bedöma då jag är långt från händelserna.

Men som sagt, det här med att elda upp bilar och förskolor och ordna allmän kaos och skadegörelse har jag mycket svårt att förstå.

Jag kan ha förståelse för viss civil olydnad även om jag inte tycker att den är ok (beroende på vad det är) men det här… som sagt, är något helt annat.

Ibland undrar man om det är ungdomarna själva eller andra krafter som ligger bakom.

mvh Martin

Freke
5/24/13, 1:15 AM
#2

JA så som dom gör och beteer sig, så lär dom ju inte få mer än mer emot sig..

Så som det kommer att ske är att Polisen får mer verktyg till att stäva deras handlingar, mer möljigheter till att hindra ungas sammankomster mindre öppna fritidsgårdar, mindre pengar till aktiviteter osv osv..

Tala om att inte tänka långt… knappt tänka alls

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[Moa-]
5/24/13, 9:50 AM
#3

Nej, tragiskt att inga av parterna kan skärpa till sig.

Däremot ett strålande initiativ att fredligt nattvandra som många av de vuxna boende har tagit! 

Däremot främst tragiskt för de boende som många kommer från krigsdrabbade länder och känner att de återupplever händelser från hemlandet när de hör bråk och bilar som sätts i brand.

Upp till toppen
Annons: