Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1832 ggr
Emmetem
2013-01-23 19:03

9-åring våldtogs när hon åkte pulka.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16117395.ab

Blir så arg och ledsen över att sådant händer! Skrikandes

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
[Moa-]
2013-01-23 21:11
#1

Alltid tragiskt med brott, särskilt mot försvarslösa offer så som barn och gamla. Dock mycket bristande information i artikeln och inslaget, är det tal om en faktisk våldtäkt, ett sexuellt ofredande eller ett försök till en attack?

Oavsett vilket mycket tragiskt.

Emmetem
2013-01-23 23:00
#2

Detta skulle de prata mer om i Efterlyst som var klockan 21:00 på TV3. Jag hann inte se detta, kanske var det någon här som såg som kan berätta lite om det?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Moa-]
2013-01-24 07:22
#3

Jag såg detta i den vevan och slog då på TV;n, men hann endast se slutet av klippet… Det var ungefär lika luddigt som artikeln, att pappan använder uttrycket, men att det ej definieras vidare…

Martin
2013-01-24 08:34
#4

Avsnittet kan man se på Tv3-play om man missade det.

Enligt reporten är brottet rubricerat som våldtäkt mot barn vilket innebär att en förundersökningsledare anser att rekvisiten för det brottet är uppfyllda, annars kan man inte rubricera det så. Sen om det kommer att hålla hela vägen till fällande dom för det brottet eller om det omrubriceras på vägen kan man ju aldrig veta, beror på vad som framkommer.

Polisen i intervjun uttrycker sig lite kryptiskt, jag får för mig att man har indicier eller något som pekar på en viss person som misstänkt, eller i alla fall åt ett visst håll men kanske bara som jag inbillar mig.

Själv tycker jag att det är bra att man är återhållsam med detaljer om vad som hänt vad det gäller själva händelsen, det är inget som jag anser att man behöver gå ut med.

I början av ärendet har man varit försiktig med att brottsrubricera det och det är nog för att det är ett barn inblandat och man vill i lugn och ro kunna förhöra barnet för att få reda på vad som hänt. Men enligt som sagt både programmet igår och den här artikeln är det rubricerat som våldtäkt mot barn.

En 20-årig man har också hämtats till förhör och även suttit anhållen på den lägre misstankegraden, men släppts - dock inte helt avförts från utredningen. Källa.

mvh Martin

Emmetem
2013-01-24 12:28
#5

Tack för alla länkar!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Moa-]
2013-01-24 17:14
#6

Martin; okej, vad bra, tack för länkar! =)

Hoppas att det löser sig, och att gärningsmannen grips och fälls i domstol.

Annons:
Upp till toppen
Annons: