Annons:
Etikettanhörig
Läst 2097 ggr
[oskuldast]
11/1/12, 11:55 AM

Snälla hjälp..

Min mamma har precis blivid dömd till 2 månaders fängelse för grovt rattfylleri utan bevis. Det var inte hon som körde bilen! När polisen kom till platsen så satt min mamma i BAKSÄTET med alla sina saker i BAKSÄTET. Ändå blir hon dömd. Jag är 17 år gammal, mina mindre brödrar är 10 och 13 år. Vart ska vi ta vägen? Min mamma kommer med största sannolighet ta självmord i fängelset.

Hur kan man döma en oskyldig till fängelse när man inte har bevis?!

Hur kan JAG ändra på det och vart ska jag och mina brödrar ta vägen? Tacksam för alla svar! Desperat efter hjälp..

Annons:
tröttnat
11/1/12, 12:33 PM
#1

Hej ! Det va tråkig sits du hamnat i. Vad jag kan rekomendera av erfarenhet , är att prata med din mammas advokat . Vet ej om din mamma överklagar dommen. Sen finns det olika idiella föreningar i kommunen du vistas i som du kan prata med och som ger råd.Sen är det socialens skyldighet att du och dina böder får rätt hjälp.Lycka till sänder en tanke till er

[Moa-]
11/1/12, 5:14 PM
#2

Socialen eller annan vårdnadshavare kommer att ta hand om er barn, ni kommer inte att straffas för er mammas brott, om hon frihetsberövas. Om din mamma har arbete och fast bostad kan hon få avtjäna straffet genom IÖV (fotboja) och behöver på så sätt aldrig anmäla sig till anstalt, utan avtjäna straffet i hemmet och fortsätta med sitt arbete.

Skuldfrågan tänker jag ej uttala med om utan att veta egentliga omständigheter, men anser ni att domen är felaktig så är mitt råd att överklaga. Detta är dock inget du kan göra, utan det är din mor som måste ta det beslutet. Din uppgift är att aldrig köra rattfull och att inte skrämma upp dina yngre syskon. Försvaret får din mor och hennes försvare sköta.

Martin
11/1/12, 10:27 PM
#3

Jag tar inte heller aktiv ställning i skuldfrågan men någon form av bevis anser nog rätten att det finns, annars hade de inte kunnat döma skyldig.

I övrigt har Moa- svarar bra och jag hoppas det reder sig för er alla.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: