Annons:
Etikettövrigt
Läst 1165 ggr
[Yantra]
9/25/12, 12:49 PM

Rätten att skriver av mig

Jag är en av många kvinnor som har blivit utsatt för brott. Jag tänker inte gå in närmare på vad jag har varit med om, för jag har farit väldigt illa ut när jag har berättat. Ändå har jag startat min egna blog och berättat min historia, utan att behöva respketera omvärldens projketioner och åsikter om mig och det jag har varit med om. Detta har varit en skräck för mig i många år att berätta, för människor i yrkesutövning har begått många svåra fel mot mig och behandlat mig som ett svin.  När jag har frågat varför de har uppfört sig illa mot mig så vägrar de svara eller så är det jag som har hittat på. De är perfekta människor som inte begår några misstag. Sedan har jag hotats till tystnadoch skrämt upp mig hänsynslöst. De har inte gjort några fel. De har mer makt än vad jag har och har förstört mitt liv, mer än min gärningsman kunde göra. Jag vet vad vissa yrkesfolk är kapabla till.

Nu struntar jag i det och började skriva. För jag har klarat av dem i Post traumatisk stress disorder. Undra vad jag klarar när jag börjar må bättre!! De har ingen chans!

Jag startade min blog den 17 september 2012. Natten mellan 24 och 25 september 2012, klockan 24.00 fick jag 100 läsare. Ja, jag har tagit bort mina egna klickar på min blog.

Ju mer jag skriver på min blog, dessto mindre makt har akademikers i mitt liv och jag börjar må bättre och bättre för varje dag. Detta är jättekomplicerat att skriva om och tar musten ur mig. Men för var dag som går så känner jag att jag frigör mig från omvärldens projektioner över vad jag ska göra, känna och uppföra mig som målsägare. Nu kan jag vara mig själv. Omvärlden kan inte kommentera på min blog. Det är faktiskt en makt som jag verkligen uppskattar!

Samhället önskar att målsägare ska bryta tystnaden. Men de är inte intresserad av målsägare när de bryter tysnaden utanför samhällets intresseområden. Jag tycker det är skönt att jag äntligen kan tjäna på det som har drabbat mig och ingen annan kan komma in och tro att de kan stjäla något från mig - som många människor har gjort och tjänat miljoner på mitt helvete, ex media!

Nu är det jag som har copyright på mitt material! Jag är även skyddad av lagen om yttrandefrihet och tryckfrihet. Jag är äntligen FRI!

Annons:
[Moa-]
9/25/12, 4:32 PM
#1

Det är bra att du mår bättre! Dock undrar jag lite över vad du avser och vill med detta inlägg på denna sajt…

[Yantra]
9/25/12, 10:48 PM
#2

Att berätta för andra målsägare att göra likadant så att vi kan befria oss från samhället projektioner som icke målsägare har på oss. Det har kvaddat mitt liv i 14 år. Det är ett brott skapat av samhället som inte existerar i icke målsägarens medvetenhet. Jag tyckte det gick fram i mitt inlägg - man måste vara målsägare av de värsta brott för att förstå detta.

[Moa-]
9/26/12, 9:45 AM
#3

Jag anser att det framgår tydligt att detta är något som du mår bra av. Vilket är jättebra! Däremot förstår jag inte riktigt syftet med inlägget, det länkade ej till någon blogg, berättade ingen historia och var till stor del "luddigt/flytande" skrivet, utöver vissa delar som var ytterst specifika så som datumangivelser. Är det hela tänkt som en uppmaning till andra att göra likadant så förstår jag lite mer avsikten med inlägget.

Honestyisdead
9/26/12, 7:07 PM
#4

Jag förstår inte alls vad det handlar om.
Vad är det du vill att andra målsäganden ska göra?

Upp till toppen
Annons: