Annons:
Etikettövrigt
Läst 1363 ggr
Mitralis
2011-12-04 21:24

Fredagsbussen till fängelset

Igår så såg jag Fredagsbussen till fängelset på Kunskapskanalen.
Jag började då fundera över hur många av äktenskapen som blivit till mellan kvinnor som söker män i fängelse som fortsätter om männen kommer ut Obestämd

Kvinnorna söker aktivt upp dömda män som har livstidsdommar och gifter sig med dom. Jag misstänker att männen kan ha stora fördelar av detta då kvinnorna kommer med mat och grejer till dom varje fredag. Men sedan då? Om mannen skulle visa sig vara oskyldigt dömd och blir fri, är han då fortfarande intressant för kvinnan? Och är kvinnan fortfarande intressant för mannen när han själv kan få tag i mat och grejer i det fria?



Annons:
[Moa-]
2011-12-04 22:29
#1

Bra fråga! Jag har själv aldrig på något sätt kunnat lista ut vad som skulle locka med en livstidsdömd mördare, eventuellt till om med någon som är dömd för mordet på sin tidigare fru… Detta är för mig ett helt oförklarligt fenomen! Att männen accepterar det kan jag absolut se, jag kan lätt se att kraven sjunker rejält efter att man har spenderat fem år inlåst, besöken blir färre och ensamheten och kontakten med omvärlden minskar säkert, men vad kvinnorna (eller i omvända mer ovanliga fall männen(den fria parten i äktenskapet)) får ut av det hela kan jag omöjligt förstå!

Freke
2011-12-13 12:00
#2

När det gäller kvinnor som faller för män som är dömda för grova brott.

Tror jag mycket faller på medlidande? Och att kvinnorna tror att männen skulle aldrig gjort så om dom bara fått chansen att osv osv.

När man läser om hur dessa kvinnor tänkte, så slås man allt för ofta av att dom tror sig kunna göra en förändring. Männen skulle aldrig om just hon hade träffat honom tidigare eller han kommer ju aldrig att göra så igen nu när vi träffats, jag kan få honom att bättra sig.

Det är allt för ofta som dessa kvinnor ställer upp, förnedras och utnyttjas för mannens egenvinning och naiva kvinnor som verkligen intalar sig att dom kan få en dömd att ändra sitt beteende.. Visst har det hänt, men det har hänt fler gånger att dessa kvinor hamnar i ett förhållande där dom utnyttjas, misshandlas och far illa..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[sakring]
2011-12-14 22:30
#3

Hat ni inte hört om alla kvinnor som skriver till Anders Bering Breivik?

[Moa-]
2011-12-14 23:06
#4

sakring; jo, för mig är det ett mysterium! Särskilt med tanke på den kvinnosyn som han beskriver i sitt manifest…

Upp till toppen
Annons: