Annons:
Etikettböcker-tv-radio
Läst 2126 ggr
[lucke]
11/2/11, 10:06 PM

Äntligen...

är Leif GW tillbaks i rutan med Veckans BrottSkrattandeKyss Kl 21 på tisdagar på SvT1.

Annons:
MoaLarsson
11/7/11, 7:42 PM
#1

Han är grym!

[lucke]
11/7/11, 7:50 PM
#2

Ja, han är underbarSkrattande

[AshJ]
12/7/11, 10:47 AM
#3

Verkligen! Har ni kollat hittills då på programmet?

[lucke]
12/7/11, 6:29 PM
#4

Jadå, har missat nåt som jag ska se på svt play nu i veckan. Han var så lustig igår när han pratade om kvinnliga poliser och relationer- han får mig alltid att skrattaSkrattandeKyss. Jag skulle vilja ha en dvd med best of gwSkrattande

[AshJ]
12/7/11, 6:42 PM
#5

Haha! Jag hade köpt den dvd'n med detsamma.

[lucke]
12/7/11, 6:48 PM
#6

Kul att han finns som nickedocka- jag har gett bort flera såna i presentGlad

Annons:
[AshJ]
12/7/11, 6:49 PM
#7

Jag har sett det! Men dessvärre inte skaffat någon sådan ännu. Men jag ska göra det!!

[lucke]
12/7/11, 6:53 PM
#8

Du får välja om du vill ha honom i sin vanliga utstyrsel, dvs med sin tjusiga väst- eller som Sherlock HolmesGlad

[AshJ]
12/7/11, 6:57 PM
#9

Hehe, ja! Har sett det. Man måste ju ha både och. Men i första hand med sin jägar/fiske-väst (eller vad man nu ska kalla det). Har du dem eller har du bara gett bort i present? :)

[lucke]
12/7/11, 7:05 PM
#10

Vad roligtSkrattandeJo, västen är för underbar! Jag har bara gett bort dem- skulle gärna ha en själv men tycker inte det finns plats för honom här hemma- jag har massor med saker överallt, är absolut ingen minimalistTungan utemen kanske får göra plats nånstans så han kan övervaka min boning… Hans bok med krönikor kommer i pocket nästa år- den funderar jag på att köpaGlad. Kan inte vara många avsnitt kvar nu av Veckans Brott väl? Kommer att sakna…

[AshJ]
12/7/11, 7:14 PM
#11

Såg du "Sommarmord" något? Var roligt att mitt i inspelningen så blev han lite matt där och bestämde sig för att handla en hamburgare på Sibylla i Falun. Nästa steg var att försökra sig om att det var bearnaisesås på hamburgaren. Sedan flåsade han iväg och slog sig ner för att äta. Sedan (eller om det är alldeles före) så blir han upprörd på personen som kör bilen och tycker att det är alldeles för långt att gå 30 meter och personen som kör bilen kan minsann köra fram liiite till.

Nej, vet inte riktigt vart de skulle passa här i hemmet riktigt i vilket fall som helst. Men det vore ju guld att ha dem i sin ägo.

Har inte tänkt på det. Men du har rätt. Kan inte vara så oerhört många avsnitt kvar.

Härligt att han släpper mer! Har "Gustavs grabb" liggande men inte haft tid att börja läsa den ännu. Läst?

[lucke]
12/7/11, 7:31 PM
#12

Ja, jag såg nog alla avsnitt utom ett! Har ett vagt minne av den episodenSkrattande. Han gör/säger alltid något lustigt, han avbryter och tillrättavisar men ändå gillar man verkligen honom… Han har iaf blivit mycket trevligare mot tjejen han gör programmet med (minns inte vad hon heter) än vad han var i första säsongen av Veckans BrottOskyldig

Dockan har sjunkit i pris, så man borde kanske slå till medan de finns kvar…

Jag har inte läst den! Handlar den om hans uppväxt/barndom? Får ta och låna den på bibblanGlad

[AshJ]
12/7/11, 7:35 PM
#13

Skulle kunna hända att de finns att se på SVT-play. Ja, om du vill se det missade avsnittet d.v.s. Märkt att han är lite smått otrevlig emot henne, jo. Men påverkad av GW som man är finner man det bara roande, man håller nästan med för tycker till en viss grad att hon framstår som obildad. Vilket hon nog egentligen ej är. Men som sagt - blir för påverkad av GW. Självgod jävel, men med glimten i ögat.

Tack. Det är bra att veta. Kanske blir något här efter jul då. Antar att man inte har råd nu med julklappshandel och allt.

Som jag förstått det ska den ha vissa inslag från hans barndom, och lite ska vara påhittat. Tror inte att han har klargjort vad som är sant, och vad som inte är sant. Och misstänker att han inte heller kommer göra det. Har som sagt inte hunnit läst den ännu, men kan tro att det blir spännande.

Annons:
[lucke]
12/7/11, 7:43 PM
#14

Jag ska kolla om de ligger kvar där…

Camilla kanske hon heter? Jag tycker att de kompletterar varandra bra- hon ställer frågorna och han svarar. Hon är mer social och lättsam, han mer butter och inåtvänd. Tror inte hon är obildad- men GW är ju trots allt professor… Ja, visst är han självgod- men man skrattar ju som sagt åt honom- alltid är det nåt knasigt han säger eller görSkrattande

Nä, det är många utgifter nu… Tror dockan kostar 95 kr på billigaste stället.

Vad spännande! Jag har aldrig läst något av honom (och deckare läser jag inte) men denna låter ju intressantGlad

[AshJ]
12/7/11, 7:50 PM
#15

Gör det! Kan hända. SVT brukar vara ganska bra på att ha kvar program ett tag.

Jo, visstja, så heter hon. Sedan brukar han skratta lite hånfullt åt hennes "dumdristiga" (ja, dumdristiga enligt honom) slutsatser. Nej, som du säger. Hon är nog inte obildad. Men GW får henne att framstå som det ibland. Med flit, förmodligen. Han vill verkligen vara den mest bildade i rummet hela tiden, haha. Det är det ingen tvekan om.

Visst är det så. Inte rätt tid att unna sig själv något kanske. Åh, det var inte så farligt. Absolut värt det i framtiden.

Samma här. Har inget större intresse för deckare. Men måste medge man plöjt igenom en hel del som han skrivit. Böckerna har sannerligen ett gubbsjukt stuk, men vad fan.

[lucke]
12/7/11, 8:02 PM
#16

Ska undersöka saken. Hoppas, hoppas…

Det där lilla hånskrattet tänker jag knappt på längreTungan uteDäremot att han aldrig tittar någon i ögonen. När nån är där och blir intervjuad, så ägnar han inte personen en blick- som tur är tittar Camilla desto mer- så personen slipper känna sig totaldissad…

Nä, nu är det gåvor åt andra som gäller- och så julkäk då…

HAr ingen koll på hans deckare- har de gjort filmer på dem också? Isf kanske jag sett någon. Gubbsjukt? På nåt sätt kommer GW undan med det mesta som jag normalt sett ogillarFlört

[AshJ]
12/7/11, 8:09 PM
#17

Ja, kan ju inte direkt hjälpa dig i och med att man inte vet vilket avsnitt du missat! Men som det ser ut nu så fanns inte avsnitten kvar. Synd.

Man vänjer sig vid det. Det kommer ju mer eller mindre hela tiden. Likaså att han avfärdar poliser som leder utredningar, "Nej, det där tror jag inte alls på…" och liknande. Även fast han förmodligen inte har ALLA fakta som man behöver för att bilda sig en uppfattning. Men han har väl förvisso kanske tillgång till den fakta han behöver. Nej, har ju spekulerats i att han möjligen hade aspergers syndrom.

Får nog bli något åt det hållet. Men misstänker att stundentplånboken inte tillåter något speciellt i julmatsväg!

Inte så vitt jag vet. Men känns bekant att någon av dem varit på tal om att filmatiserats. Kanske inbillar mig helt nu.. Fast känns som sagt bekant. Håller med dig till fullo. Den där "påklistrade" lite löjliga, barnsliga "macho-attityden". Ändå så kommer han minst sagt undan med det.

[lucke]
12/7/11, 8:50 PM
#18

Å, vad tråkigt! Hade gärna sett om dem- gillade SM mer än V B.

Jo, man gör ju det. Och det går inte att bli irriterad på honom- han är så skön. Även om han är allt annat än ödmjuk och finkänslig. Roligt att han ofta kommer med sina lustiga små inlägg, som inte alltid hör till saken. Och det där Palme-avsnittet där han uttalade sig ganska kontroversiellt. Men han tycks komma undan med det mestaGladJag gillar lite "udda" människor, och umgås hellre med sådana än med helt "normala" (och normföljande) typerOskyldigÄven min bästa vän gillar GW- det var bla hon som fick en nickedocka…

Förstår att det är tufft ekonomiskt att studera- jag jobbar nu, så jag klararmig rätt bra- men denna månad går det extremt mycket pengar iom jul och födelsedagar.

Jag kanske har blandat ihop honom med nån annan svensk som skriver deckare…Obestämd

[AshJ]
12/7/11, 8:55 PM
#19

Ja! Sommarmord var av någon anledning en bättre serie.

Han gör ju det. Men folk förväntar sig det av honom, och vill ha det av honom. Vet det fan varför just han kommer undan med det. Men hänvisar återigen till mitt uttalande om att han har glimten i ögat! Sådana människor har en tendens att vara mer spännande och intressanta, jo.

Tycker faktiskt inte det är så stora problem som många verkar anse det är som studenter. Problematiken ligger väl mestadels i den dyra kurslitteraturen. Annars hade det fungerat ok. Jo, förstår det. Runt jultider och födelsedagar så blir det lite dyrare.

Haha, ja. Det ramlar ju ut massvis med deckare på marknaden så förstår att det blir lite förvirrande. Svårt att hålla koll.

[AshJ]
12/7/11, 8:58 PM
#20

Ja! Sommarmord var av någon anledning en bättre serie.

Han gör ju det. Men folk förväntar sig det av honom, och vill ha det av honom. Vet det fan varför just han kommer undan med det. Men hänvisar återigen till mitt uttalande om att han har glimten i ögat! Sådana människor har en tendens att vara mer spännande och intressanta, jo.

Tycker faktiskt inte det är så stora problem som många verkar anse det är som studenter. Problematiken ligger väl mestadels i den dyra kurslitteraturen. Annars hade det fungerat ok. Jo, förstår det. Runt jultider och födelsedagar så blir det lite dyrare.

Haha, ja. Det ramlar ju ut massvis med deckare på marknaden så förstår att det blir lite förvirrande. Svårt att hålla koll.

Annons:
[AshJ]
12/7/11, 9:00 PM
#21

Nu blev det många svar på en och samma gång! Blev något "Error".

[lucke]
12/7/11, 9:13 PM
#22

För min del kan det delvis bero på att den visades i somras- jag tycker om att se program när jag slipper frysa. Men gillade också fallen mer.

Ha, han har nog många beundrareSkrattandeMed tanke på att han blivit docka * 2, också…

Tycker man ofta lever efter sina tillgångar. Har man mer spenderar man mer. När jag knappt hade några pengar, funkade det bra det med. Men jag har turen som alltid haft stenkoll på min ekonomi.

Usch ja, det gör ju det. Jag tycker så illa om deckare, i synnerhet svenskaOskyldigDet är nästan lika vidrigt som s k chick lit…

[AshJ]
12/7/11, 9:17 PM
#23

Vet det fan. Ser inte så mycket på tv på sommaren. Men det följde man åtminstone. Är det inte mysigt att ta en filt och se lite på tv när det är kallt utanför fönstret då? :)

Precis. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om dockan blev till eget bevåg. :D Från hans håll, d.v.s.

Många gör det numer. Man måste ha och ha. Men tycker det går bra om man planerar lite. Har väl visserligen en drös djur att se efter så. Då måste man spendera vettigt i och med att deras välmående kommer i första hand.

Chick lit? Chick flicks? Nu hann jag inte riktigt med. :)

[AshJ]
12/7/11, 9:21 PM
#24

Antar vi börjar hamna lite off topic nu så snart blir väl det något strul, haha.

[lucke]
12/7/11, 9:25 PM
#25

Jag ser sällan på TV öht. Men sommartid blir det tex Morden i Midsummer (jag gillar deckare på film, men inte i bokform)- och det är mysigt. Men visst är det mysigt nu med- värmefläkten står på fullt ös eftersom min lya är så kall. Varmt och gott både för mig och rådisarnaGlad

Haha, så kan det mycket väl varaSkrattande

Sant. Mycket pengar läggs på djuren, och självklart ska de komma i första hand. Vad är det för djur du har?

Tror genren heter chick lit. Men jag kan ha fel. Ytligt och "tjejigt" och enligt mig helt ointressant "litteratur"…

[AshJ]
12/7/11, 9:30 PM
#26

Jag gillar inte det speciellt mycket. Men brukar väl kunna se det som finns på tv i alla fall. Jo, sant. Samma här. Drar kallt. Men gamla hus så.

Chick flicks heter det!

Hojtade i din gästbok hur som helst så kan vi fortsättra där istället för att ta upp tråden med sådant som ej hör hit!

[lucke]
12/7/11, 9:32 PM
#27

Tungan uteGW only hädanefter!

Japp, såg det, svarat därGlad

Annons:
Upp till toppen
Annons: