Annons:
Etikettövrigt
Läst 2983 ggr
Brunette15
2011-10-31 17:52

Brott?

Jag pallar inte längre! Mina föräldrar skriker hela tiden. Typ nyss min mamma kom till mig och började att skrika som…jävul ee tbx och kan du nån gång dö? Det e bara vi som e hemma just nu. Så hon passade på att skrika och slå mig hur länge som helst. ja okej..efter att hon skrek på mig så började hon att slå mig på huvudet och örfilar. Min pappa hjälper inte heller så mkt. För 10 år sen så sa att han skulle köpa en säng till mig men nu efter 10 år så har jag fortfarande ingen säng. Det enda han säger att det finns ingen plats. Båda mina bröder har egna säng, syrran har säng och båda mina föräldrar har säng så det e bara jag som inte har en säng.. Min pappa slår och skriker oxå.. Min mamma säger till mig bland annat hora, cp,tönt,idiot,handikapp,hoppas du dör,du e ingen nytta av, vrf kom du hem?…. Asså jag PALLAR inte med det här jag vill bara HÄRIFRÅN! ps.i skolan fejkar jag att jag e glad bland kompisar åh så. 
Jag har faktiskt sagt detta till två av mina kompisar. Ena kompisen har egna problemer hemma så hon har inte direkt tid med mina problem då. Andra kompisen tycker att jag överdriver för att jag snackar för mkt, svär,bråkar med syskon och grejer.

Min brorsa som e då 24 eller 25 år.. brukar typ komma fram till mig utan andledning och börja slå mig i huvudet. Jag brukar typ svära…Sen säger mamma "sluta låt henne dö ensam"

Annons:
Brunette15
2011-10-31 17:55
#1

Vissa dagar är dom trevliga och andra dagar är dom sådär…(elaka)

Brunette15
2011-10-31 20:54
#2

skulle vara tacksam om någon svarade…

Brunette15
2011-10-31 21:36
#3

..

Brunette15
2011-11-02 16:22
#4

.

Freke
2011-11-02 18:00
#5

VArför kontaktar du inte sociala myndigheter eller polisanmäl dina föräldrar?

Eller prata med skolan om dina problem på hemme fronten, för skolan har i det läget anmälningsplikt..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

MoaLarsson
2011-11-02 19:33
#6

Du kan inte låta det fortstätta såhär. Du måste ta kontakt med soc eller din skolkurator eller någon annan i din närhet som du litar på. Lycka till!

Annons:
Brunette15
2011-11-02 21:12
#7

För jag vill inte svika min familj om jag anmäler dom. För att det e typ mitt fel att dom slår mig.

MoaLarsson
2011-11-03 13:50
#8

#7 Du sviker inte din familj, de är dem som sviker dig genom att behandla dig som skit. På vilket sätt är det ditt fel? Det är aldrig rätt att slå eller trakassera en annan människa. Din familj borde vara de människor som tar hand om dig och vill dig väl.

Brunette15
2011-11-03 19:44
#9

#8 för att dom har tagit hand om mig hela mitt liv.

det e mitt fel att blir behandlad så för jag lyssnar inte på dom och svär och snackar för mkt enligt dom. dom har typ rätt..

Freke
2011-11-03 20:49
#10

Brunette15?? Så hur kan det bli ditt fel??

Jag kommer själv i från familjeförhållanden där jag fått en massa stryk som liten, tack och lov är mina föräldrar döda nu, annars hade jag nog hjälpt dom på vägen..

Men det finns inget barn i världen som förtjänar att få stryk, spelar ingen roll vad barnet gjort..

För är det någons fel att barnet gör som det gör och anses förtjäna stryk, är det bristande föräldraskap..

Det är dom som misslyckats med sin uppgift. kan aldrig och är aldrig ditt fel som barn, dom valde dig, det var inte du som valde dom!

Och tänk på det i ditt resonemang..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Brunette15
2011-11-03 22:00
#11

#10 skrev ju? "Du sviker inte din familj"

jo jag gör det för dom har tagit hand om mig hela mitt liv. om jag söker hjälp eller något annat räknas som svek.

"Så hur kan det bli ditt fel??"

För att jag lyssssnar aldrig på dom…kan du läsa vad jag skriver eller?

Freke
2011-11-04 09:44
#12

#11

Nej du sviker inte din familj, snarare att du ger dom en möjlighet att ta hand om sina problem.

För hur ska du i framtiden kunna få verktygen för att göra rätt om du behandlas fel?

Så du anser att du fått en schysst uppväxt och att allt är bra?
För det måste ju va kontentan av det du säger och tycker.

Om dom inte sviker sin uppgift i att ge dig som barn det bästa i form av uppväxt, trygghet så hur kan du då svika dom.

Om du inte lyssnar, så är det okej att du får en smäll eller att dom skriker på dig?

Tänk dig nu i en större bild en din lilla….

Om en person ute på stan inte lyssnar -Är det då okej att slå denne till att lyssna?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Brunette15
2011-11-05 14:49
#13

#12 vadå bra uppväxt? asså jag vet inte ens hur en bra uppväxt är så..på din sista fråga..asså enligt mig e det helt okej att slå nån i stan men inte typ sina barn.

Annons:
Freke
2011-11-05 15:52
#14

#13 Tror du ska omvärdera din inställning lite..

Så kanske du inser ett och annat, för just nu beter du dig fruktansvärt dumt och kanske inte ska klaga då om du har den värderingen i livet.

Så innan du svarar kanske du ska tänka, tänka igen och då inser du kanske att antingen fortsätter du och gnälla om din situation eller så gör du något åt din situation!

Lycka till

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

MoaLarsson
2011-11-05 18:22
#15

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Att försöka hjälpa någon som bara har dålig inställning och bara motsäger allting man försöker med känns värdelöst. Det är inte okej det som händer, långt ifrån. Lär dig det. Lycka till!

Brunette15
2011-11-06 00:34
#16

Jag vet vad jag ska göra. Trodligen skulle jag få mycket uppmärksamhet. Men värt är det nog!  Och jag kmr aldrig att kunna ångra sen. Har perfekta iden!!  Ni lär inte gilla iden men trust me!

Freke
2011-11-06 16:11
#17

#16 Vi vet.. för du tar väl upp samma sak som sist?

Men det ger ett skrivförbud även det.. Så det är nog lika bra att du behåller den iden för dig själv, för det är fel och inget listigt, men men

Listig går väl inte att anklaga ytrrandena att vara, so far..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Itchy
2011-11-07 00:20
#18

troll ???

You can't spell Bitchy without Itchy

Freke
2011-11-07 10:53
#19

#18 troligen samma som hette bara brunette tidigare och startade ett par diskussioner om hur och vad man ska begå vissa brott eller inte och hur man ska gå tillväga..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Brunette15
2011-11-07 21:54
#20

troll? Så du tror att jag ljuger att jag blir slagen?? Asså get a life….skolan e så jävla blind.

#17 tänkte inte egentligen skriva här. MEN och om jag får skrivförbud…vet du vrf jag vill göra? om du nu vet vad jag vill göra? JAG VILL VART SOM HELST BARA INTE HEMMA!

Kan ni inte förstå mig eller? Trodligen inte för ni har nog inte varit i samma som jag….

Annons:
Itchy
2011-11-07 22:33
#21

uppenbarligen ett troll

You can't spell Bitchy without Itchy

Brunette15
2011-11-08 16:53
#22

asså seriöst sluta kommentera då? OM du tkr jag e troll?? Seriöst har du inte annat för dig själv än att klara andra för troll eller?

Freke
2011-11-08 18:26
#23

Men Brunette15.. Tänk nu lite själv, forsätter du trigga så får du den reaktionen, så om du lägger ner så gör alla andra det.

Du har fått konkreta förslag på vad du borde göra! Vilka du avisat?

Så då får du nog hitta lösningen på annan plats, vi har skrivit vad du bör göra och vad lagen tillåter dig att göra, har du andra funderingar får du hålla dom för dig själv eller ta upp dom på något annat forum där man kan diskutera andra handlingar.

Så lycka till..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Freke
2011-11-08 23:02
#25

Du förstår tydligen inte???

Då så.. Jag spärrar vidare kommentarer utan att motivera varför..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: