Annons:
Etikettövrigt
Läst 4046 ggr
Sara
4/19/09, 11:28 PM

Presentationer

Jag som är Sajtvärd heter Sara och fyller 31 år i augusti.

Jag bor ihop med mina 5 små änglar (illrar alltså) i Alingsås och har alltid haft ett stort djurintresse.

Ett annat intresse är människor och hur de tänker, tar beslut och så vidare. Jag har läst psykologikurser och till hösten hoppas jag på att läsa kriminologibaserade kurser på högskolan.

Andra intressen är inredning, design, silversmide, film med mer. Jag umgås med vänner och försöker motionera minst 5 gånger i veckan.

Jag hoppas ni andra vill presentera er också.

Sara

Annons:
MoiraIne
4/20/09, 9:03 PM
#1

Jag är ju inte medlem…men ville bara säga ojdå, jag ska också läsa kriminologi och viktimologi till hösten :)

Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
4/22/09, 8:49 PM
#3

Hej.

Heter Mia och är 40 år.
Blev nyss medlem då jag hittade en intressant tråd om Rattfylla. (en kompis körde full för ett tag sedan och tyckte tråden lät intressant för det)
Är lite intresserad av olika brott och dess påföljder .

Jag själv huserar mest annars på Singelföräldrar och Kvinna som Medarbetare.

chik
4/22/09, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej o Grattis till sajten.

Lena.Heter jag är intreserad av det mesta.. 5 barn 2 barnban 2 hundar 1 katt 2 hästar en himla massa skogsmös o en sambo..

Är det någon som undrar något så är det bara att fråga. Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

MoiraIne
4/22/09, 11:08 PM
#5

Grattis till lanseringen! Det är ett stort och tungt ämne, och jag är glad att någon har intresse och engagemang nog att driva en sajt om detta!

Strax över 40, bor i Norrland. Pluggar juridik och arbetar inom handeln. Singelmamma till två tonårsbarn, pinsam sådan sägs det…

Mitt intresse för ämnet grundar sig nog i det brott jag utsattes för som liten. Eftersom detta brott har diskuterats en del i media, så föredrar att behålla mitt användarnamn även i presentationen. Mitt syfte med att bli jurist var från början att hjälpa barn som utsattes för brott från vuxna i nära relationer.

Förutom här hittar ni mig bl a på singelföräldrar, misshandlad, adopterad och sorg.

Linnah
4/23/09, 12:07 AM
#6

Jag är 25 år, bor i Stockholm och pluggar till jurist på Stockholms universitet (börjar termin 4 till hösten). Har tidigare bl.a. jobbat som åklagarsekreterare. Pluggar just nu europarätt, parallellt med civilrätt (immaterialrätt börjar om nån vecka, dvs upphovsrätt och marknadsrätt), och kommer säkerligen att inrikta mig åt EU- eller folkrättshållet senare, alternativt förvaltningsrätt eller straffrätt beroende på vad jag får för betyg.

Är också frilansfotograf, och tycker att det är väldigt intressant med upphovsrättsfrågor.

Annons:
Caspia
4/23/09, 2:08 PM
#7

Jag heter Anna och är nytillkommen Medarbetare här på brott.ifokus. Jag är 22 år, bor i Malmö och pluggar sista terminen på Internationell Migration och Etniska Relationer. Har alltid gillat gåtor och mysterier och är alldeles för fascinerad av kriminalserier och deckare. På fritiden volontärarbetar jag i ett barnprojekt i Rosengård vilket är oerhört givande samt som valambassadör inför valet till Europaparlamentet den 7 juni.

Envishet och drömmar

Linnah
4/23/09, 2:13 PM
#8

#7 Kul, är du valambassadör för LSU:s 7 juni-kampanj?

Caspia
4/23/09, 2:15 PM
#9

# 8. Ja, ungefär. Det är ett samarbete mellan LSU och Malmö Stad. Vi anväder till stor del deras material. Det är jätteroligt att vara med och försöka påverka samtidigt som det är en utmaning att hålla sig partipolitiskt neutral.

Envishet och drömmar

Linnah
4/23/09, 4:45 PM
#10

#9 Ah! Jag har varit engagerad i LSU i flera år och har även fotouppdrag för dem där det senaste var att fota en av 7 juni-utbildningarna i Stockholm.

Ebba-A
4/25/09, 7:30 PM
#11

Jag ska väll också presentera mig då :)

Jag är en tjej på 13 år, bor i Gnesta med min familj som består av mig, mina föräldrar, lillebror, lillasyster. två chinese crested powderpuffs och tre guldhamstrar.
Lever för mina hamstrar, som heter Klown, Keyla och Diddi. På fritiden bakar jag och sitter vid datorn mest. :)

Närmare presentation av ig och hamstrarna finns på min personliga sajt ;)

Värd på Choklad iFokus

Vikke
4/25/09, 8:10 PM
#12

Jag är en kille på 20 år, bor i Luleå tillsammans med min sambo, 18 gerbiler, 1 guldhamster och 1 kanin :P

Ska börja plugga samhällsbyggnads teknik till hösten på LTU. Gick datorprogrammet med inriktning lokala nätverk på NTI-gymnasiet i luleå. Jag älskar att göra hemsidor och gör det som en liten hobby.

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

Freke
5/7/09, 12:26 PM
#13

Å hej och hå..

Jag heter Freke är 44år boende i stockholm med sambo och hennes barn, har 2 egna barn.

En hund (Tzar) en ödla, orm, spindel och en himla massa råttor.

Har jobbat inom försvaret som hundinstruktör -jobbat med problem hundar.
Läst Kriminologi, Psykologi, Etologi

Är bartender, ordningsvakt, väktare och jobbar nu som vapenhandlare.
Har en förkärlek för allehanda problem och ställa saker och ting på kant -tror inte på lätta lösningar, tror på mer varaktiga lösningar.

Gillar att vara motvals bara för att jag vill se hur reaktionerna blir.
Tycker att folk kan få göra vad dom vill underförutsättningen att inte andra tar skada av det. Är samhällskritisk och krass..

I grund och botten lever jag väl efter anarkistiska ideologier men är även skeptiker och realist.

Här någon undringar så är det bara att ställa frågan?!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Kerstina-61
5/7/09, 2:00 PM
#14

Blir 48 år och bor i Mariestad. En liten stad vid Vänern som jag trivs bra att bo i :-)  Jag har två vuxna barn och 3 barnbarn. En hund som börjar tackla av :-(, är en stor del av mitt liv. Övrigt en sambo, hus med trädgård jag älskar att koppla av i

Blev sjukpensionär för ca 10 år sedan och för att få dagarna meningsfulla hittade jag min plats i Brottsofferjouren där jag jobbar ideellt stor del av min vakna tid. Ett intressant jobb med möten bland människor som delar med sig av mycket livsöden.

Jag träffar ett stort antal människor i samhället som ska finnas till hjälp för den lilla människan, men ser tyvärr alltmer att samhället inte räcker till på långa vägar. Då känns det bra när man kan göra insatser (förhoppningsvis  :-))

Denna sajt är intressant då jag säkert kommer att hitta svar på frågor som kommer i mitt arbete. Förhoppningsvis kanske jag också har något att ge er

Hälsningar
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Tatsja
7/13/09, 9:48 AM
#15

Hej

Ann heter jag och är än så länge, 54 år. Bor i ett radhus med min hemmaflyttande son på 29 år och min blandras Tatsja. Bordercollie/Karelsk björnhund.

Jag har 3 barn i livet och ett i himlen. 3 barnbarn, men ser bara ett av dem.

Sjukpensionär sedan slutet av -90-talet efter en svår trafikolycka -95. Som följd fått fibromyalgi på det också. Även helprotes i knä.

Kämpade i över två år för att komma ur rullstolen. Läkarna sade att jag kommer bli förlamad från midjan och nedåt hela livet.

Idag går jag med rollator. Tji fick läkarkåren.Flört

Driver en egen sajt, fotboll. Men är Medarbetare på en del andra.

Försöker aktivera barnen på gården då vädret tillåter, med att baka. Så roligt när de kommer och de är glada när de går hem med massa påsar av bullar och matbröd.

Just nu försöker vi göra klart uteplatsen på framsidan, sen ska vi höja altanen på baksidan. Så jobb finns.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[ElisiaJohansson]
8/3/09, 8:29 PM
#16

Känner mig vääldigt ung här :O ;P

Heter iaf Elisia och är 16 år, bor i ett hus i Kalmar. Sysslar med hästfotografering och hästar. Har en egen häst, 5 årig appaloosa valack, två katter, en svart huskatt som heter Smulan och en ragdoll som heter Zigge, och sist (och minst i storlekt då ;P) är mina tre små råttor, Amiral, General och Gangster.

Är med i denna sajt för att kunna förstå vad som driver en till att begå brott. Har själv varit "kriminell" och nästan åstadkomit en mordbrand.

Satt på behandlingshem i 4 månader för alla brott jag begått då Soc och snuten anser att jag var farlig för mig själv och andra?! jaja den tiden är förbi. Fick även där på hemmet diagnosen svår ADHD med inslag av asperger, är medicinerad nu och mår bra :D

kerstinjo
8/7/09, 12:01 AM
#17

Vad skönt Elisia att du samtidigt fick en diagnos och får behandling för den.

 Kerstin 

 

[ElisiaJohansson]
8/7/09, 2:56 AM
#18

#17 ja de är väldigt skönt :)

idaleck
8/20/09, 7:54 PM
#19

Insåg precis att jag inte sett den här tråden tidigare.

Jag heter Ida och jag är 23 år. Jag bor i Norrtälje och pluggar på polishögskolan i Solna. Det är världens roligaste utbildning och jag stormstrivs verkligen där! På måndag börjar termin 3 så jag är klar på skolan till nästa sommar. Då blir det förhoppningsvis en aspirantplats i Roslagen!

spikes
8/30/09, 11:07 AM
#20

Hello!

Kikade in här för jag såg att Freke är Medarbetare,verkar vara en intressant sajt så jag kommer tillbaka…

Jag heter Lena och är 47 med 3 vuxna ungar och 2 hundar,gillar det mesta som har med livet att göraGlad

Annons:
ememem
9/4/09, 2:02 AM
#21

Hej,

jag kan ju också passa på och presentera mig.

Jag heter Emilie, är 22 år och studerar sjätte terminen på juristprogrammet i Lund.

Tycker att det är väldigt intressant att läsa många av diskussionerna här och försöker hjälpa till där jag kan.

Qviq
10/7/09, 3:45 PM
#22

Hejsan.

Linn heter jag. Bor i hultsfred tillsammans med sambo och tre illrar.

Jobbar just nu som sopåkare men tanken är att jag senare ska utbilda mig till ordningsvakt och efter nyår är det även tänkt att den bartenderutbildning ska klämas in också.

Den största anledningen till att jag befinner mig här är att jag tidigare i livet bekantade mig med rättväsendet på ett negativt sätt, som endel tonåringar gör. Nu är jag lite lugnare och tycker det är ett väldigt roligt område.

"Chaos is a friend of mine."

Hausswolff
10/18/09, 5:19 PM
#23

Jag heter Celia och är 37, har 1 man, 3 barn, 2 hästar, 2 katter, 2 motorcyklar, 1 villa och tills nyligen 1 hund. Jag är duktigt trött på Sveriges slappa inställning till brottslighet, delvis säkert också för att jag är lite miljöskadad av olika anledningar.

Har skaplig kunskap inom det juridiska och är intresserad av brott, gamla som nya, varför jag besöker den här sajten då och då.

Sara
10/18/09, 5:22 PM
#24

Välkomna!

Sara

NaimaG
12/19/09, 10:51 PM
#25

Är en kvinna som bor med djur och karl. Gick med här just för att karln är polis och tänkte därmed att jag kanske kunde bidra med något.

Sara
12/20/09, 12:59 PM
#26

Välkommen!

Sara

Caspia
12/20/09, 7:49 PM
#27

# 25. Ah, en polishustru! Själv är jag ett polisbarnbarn. Glad Välkommen hit!

Envishet och drömmar

Annons:
abbis
1/5/10, 1:32 AM
#28

Annbritt 51 år krukmakare och egen företagare.Har sambo 2 barn 18 och 29 samt ett bonusbarn på 17. Rättvisa är min akilleshäl! Har en del erfarenheter av rättsystemet har dock aldrig varit i klammer isjälv men stämt en del folk*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sara
1/5/10, 3:12 PM
#29

Välkommen!

Sara

Jeans
1/22/10, 12:06 AM
#30

Hej hej…

Jag blev medlem idag och jag kan väl kort och gott berätta om mig, jag e 33 år och är ensamstående till 3 barn och tillsammans har vi en hund. Jag gled in på den här sajten för att frågan i sig intresserar mig på olika sätt, hur folk resonerar, för och emot. Vad jag har att säga om dom olika frågeställningarna kommer isf att synas i dom olika trådarna…

Sara
1/22/10, 12:29 AM
#31

Välkommen!

Sara

Niila
1/4/12, 2:23 AM
#32

Presentation!

Jag har tre katter som är mina älsklingar på jorden. Har tre hundar m.m.

Jag har asperger och funger annorlunda men ändå har lätt med att göra enlig andra. Har Funktionshinder/handikapp/funktionnedsättningar,lindrig utveckling störning m.m. Tillhör LSS-lagen tur nog det. , som gör att jag har ständig lider av detta. har svårt att tar kontakt med andra människor m.m.Har inga vänner alls på mitt handikapp. .

Mina andra stora intressen är att fota och laga god mat. Jag är impulsiv lika väl som jag kan vara välplanerad in i minsta detalj. Jag gillar tystnaden men väldigt hög musik när jag kör bil. Gillar att upptäcka saker, men inte ensam utan i sällskap med någon. tycker det är tråkigt att dela minnen med mig själv. Följer gärna med på en impulsiv piknik eller fisketur eller varför inte en tur med bilen till något fint fik någonstans i vårt fina land. Jag är dålig på att ta kontakt, men duktig på att skriva mail. Jag dricker måttligt med alkohol och röker inte alls och föredrar att umgås med människor som är måttligt med sitt drickande.

Jag har varit med om en del i mitt liv, och har jättemycket som jag gärna delar med mig av.

Förutom det så är jag djupt kristen och har en väldigt stark tro, men det hindrar inte mig från att ibland svära som en.  Jag är väldigt blyg i reella sammanhang, men det betyder inte att jag kan säga vad jag känner och tycker. Jag har ett behov av att säga vad jag känner, annars vet du ju inte vad jag tänker och funderar på, eller ens vad jag känner. Jag säljer även Mary Kay prokturer till ett rimligt pris..

Psalm 139: 2-5 Om jag står eller sitter vet du det, fast du är långt borta vet du vad jag tänker. Om jag går eller ligger ser du det, du är förtrogen med allt jag gör. Innan ordet är på min tunga vet du, Herre, allt jag vill säga. Du omger mig på alla sidor, jag är helt i din hand

Rom 8.26-27 Så hjälper också Anden oss i vår svaghet. Ty vi vet inte vad vi bör be om, men Anden själv ber för oss med suckar utan ord, och han som utforskar hjärtan vet vad Anden menar, eftersom Anden ber för de heliga så som Gud vill.

"Slösa inte din tid på mig om du inte vill tillbringa den med mig! "Att vinna en vän tar flera år - men att mista en tar inte ens en minut""Tystnad från en vän skapar ovänskap""Livet är för kort för att slarvas bort. Älska de människor som behandlar dig väl. Välj bort de som inte gör det. Tro på att det finns en orsak till allt som sker.""Jag är värd en vän som vill slösa sin tid på mig"

För hur det än är så har man ändan bak och man försöker i alla relationer visa sig från den bra och snygga sidan. Visa mig din dåliga och fula sida, så får vi se vad du går för först! Man sticker inte bara för att det blir lite tufft, man hanterar det!

* Om någon tycker att du är dum i huvudet, så kan du trösta dig med att ALLA är dumma i huvudet på sitt sätt *

julklappen
2/12/12, 12:27 AM
#33

Hej hej. Lite om mig här: fru,mormor/farmor,har make och 5vuxna barn,3hundar,bor en bit utanför Nyköping.(i sörmland)

siddelina
4/29/12, 8:28 PM
#34

Mia heter jag. Har en beteendevetenskaplig examen i psykologi och är intresserad av det mesta som rör människors beteende. Hjälper just nu en vän som blir trakasserad och förföljd av en person som hon tidigare jobbat hos.

Annons:
Upp till toppen
Annons: