Annons:
Etiketträttsväsendet
Läst 4485 ggr
Sara
2009-05-11 22:03

Negativt bemötande från polisen?

Här får ni gärna skriva om ni har upplevt negativa händelser och negativt bemötande från polisen.

Sara

Annons:
Sara
2009-05-11 22:07
#1

Jag kan börja med ett minne som sitter hårt fast i mitt minne.

Jag har upplevt att jag blivit anklagad för stöld när jag hittade en plånbok och lämnade den till en polis där jag bodde.

Jag var ca 12-14 år och då hade vi områdespoliser som gick runt. Plånbloken i fråga låg i en rabatt och jag plockade upp den och gick ikapp polisen som jag sett en bit bort.

Polisen öppnade plånboken och påpekade snabbt att det skulle vara si och så mycket pengar i den. Han tyckte jag skulle lämna tillbaka pengarna också.

När jag sa att jag precis hade hittat den i en rabatt och inte tagit några pengar så skällde han på mig.

Efter detta så är jag mycket tveksam till att lämna något jag hittat direkt till polisen.

Sara

Caspia
2009-05-11 22:27
#2

Hur kunde han veta hur mycket pengar det skulle vara i den? Hade han planterat den i rabatten?

Envishet och drömmar

Sara
2009-05-11 23:36
#3

Ingen aning, jag öppnade inte ens plånboken. Kanske hade den anmälts borttappad/stulen.

Sara

AndreasS
2009-05-12 11:27
#4

Jag har dåliga erfarenheter av polis i staden där jag bo. Vart gripen i mitt hem och på vägen ut frågade jag om vart bilen stod då vi hade två utgångar i trapphuset. Det slutade med knäckt näsben och i deras rapport stod det att jag hade gjort våldsamt motstånd vilket jag hade vittne på att så inte var fallet utan att jag vart misshandlad av de två poliserna som grep mig.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Highness82
2009-05-12 16:39
#5

#4 Det där låter ju helt fruktansvärt! Anmälde du poliserna?

Själv så har jag inga dåliga erfarenheter utav polisen, tycker dem gör ett bra jobb här i Karlstad.  Men det är endast min syn på det hela, kanske finns någon annan Karlstadbo som har en annan erfarenhet än vad jag har!:)

AndreasS
2009-05-12 16:59
#6

#5 Anmälan gjordes för tjänstefel samt misshandel men utredningen avskrevs efter 2 månader för att brott kunde inte styrkas.

Kan sägas att jag inte fick någon kontakt med sjukvården för dokumentation och fick sitta anhållen i 72 timmar pga brottet som jag var misstänkt och gripen för.

Jag var dömd 1 år senare för brottet jag greps för samt våldsamt mostånd, våld mot tjänsteman i samband med gripandet.

Detta fick jag 2 månader i kurran samt skyddstillsyn med övervakning i 1 år.

Detta hände 1997 då mitt liv inte såg ut som det gör idag, för det livet jag levde då har jag lagt bakom mig och lever svenssonliv idag med sambo, barn och hund så nu är det bara radhus och Volvo kombi som saknas.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
Highness82
2009-05-12 17:54
#7

#6 Jag blir så arg när jag läser sånt här, inte på dig, utan på poliserna. Insider tog upp detta för några år sen, så det är ju inte direkt något nytt att vissa poliser har använt sin makt på fel sätt och sedan blivit fria pga. inget brott kunde styrkas.  Antagligen därför att de var poliser och skyddad pga. detta.

Jag är glad över att du har det bra idag, men sorgligt att sånt här har hänt. Jag hoppas dock att det är bättre idag, det kan ju vara så också!

AndreasS
2009-05-12 21:12
#8

Det har tagits upp i flera granskande program och i övrig media. Poliserna håller varandra bakom ryggen.

Min relation idag till polisen ser helt annorlunda ut.
Läs detta

Sen så fotograferar jag en massa händelser med bl.a polis, brandkår och ambulans inblandat så min relation bör vara bra med dom så jag får bra bilder som går att sälja till pressen.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Aviendha
2009-05-17 13:22
#9

Tjaa.. Ringde dem för att göra en anmälan om ofredande, men den manliga polisen menade att allt var mitt fel (två års telefontrakasserier) och att jag fick skylla mig själv. Skulle jag ändå anmäla så skulle de inte ta upp det och han skrattade åt mig flera gånger och sade att det är sådant man får leva med ibland.

Okej, jag vet att det inte är högprioriterat, men för statistiken, för mig och för att markera att det är fel borde den väl kunnats göras? Eller så hade jag vart glad att slipa bli skrattad åt..

Sara
2009-05-17 16:45
#10

De är TVUGNA att ta din anmälan!

Dessutom ser det inte bra ut för den person du anmält om det finns anmälningar innan om h*n skulle göra nått mer mot dig.

Sara

AndreasS
2009-05-17 19:51
#11

Kan bara instämma det #10 skriver.

Polisen är tvugna att ta emot en anmälan.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

botakt
2009-05-18 11:35
#12

I den byn jag bodde i förut vart det en sjuhundrande resa med en polis.  Först hade han gått in på ett dagis och vrålat och gormat. Sen kom han till skolan ( där jag gick då)  Full mundering med  pistol och allt möjligt. Polis moped hade han med sig med. Sen så  började han skälla på oss om att nån av oss  snott hans grabbs cykel! Förvånad   Vilket vi inte hade gort.  Våran lärare som var hög gravid då vart helt ställd sen gick hon för att  ringa polisen. Vi fick rätt i rätten och han fick bara 2 månaders fängelseSkrikandes

Freke
2009-05-18 12:03
#13

En gång när jag jobbade i Rinkeby/Tensta som natt-vakt och vid ett ingripande som slutade i en brottningsmatch med en herre som försökte bryta sig in på ett ställe.

Så hade jag precis innan jag grep in ropat in till våran larmcentral och dom ringde fram polis..

När patrullen kom fram så var matchen i fullgång och vi låg i en buske och tumlade runt, varpå ena polisen tittad på oss och frågade?

-Har du rätt att göra så där, var på jag visade upp en underarm med ett saftigt bett märke och frågade om denne herre hade rätt att göra så på mig?

Förstår inte hur en polis kan ifrågasätta något under en full brottningsmatch?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
kerstinjo
2009-05-18 23:59
#14

Tvärr så har en del poliser ett stor människoförakt, när det gäller det "drägg"  (deras egna ord) som de måste ta hand om.

För deras del så får gärna brottslingar slå ihjäl varandra och själva "sanera" i de egna leden.

 Kerstin 

 

Aviendha
2009-05-19 00:04
#15

#10 #11 Han har fortsatt även efter hot om anmälan, men mindre nu. Sparar dock allt jag får plus de tydliga sms där jag skrev att jag absolut inte ville ha någon kontakt alls med honom, för jag hade ju inte sagt ifrån heler enligt herr polis. Så om/när bägaren rinner över så finns det ju "bevis" under ett tidsspann på ett halvår and counting.. Något måste det ju vara värt. Om inte annat måste de ju delge honom misstanken om brott och det kanske kan skrämma honom..

Caspia
2009-05-19 00:06
#16

# 15. Men du ska ju inte behöva ha det så! Det låter ju jättejobbigt och inget som någon ska behöva stå ut med.

Envishet och drömmar

Aviendha
2009-05-19 00:09
#17

#16 Äh, nere på ett mail varannan vecka nu, så det tar sig Cool Skämt åsido. Träffade honom 2005, sen träffade jag killen och vi höll sporadisk kontakt halvt mot min vilja, men det har gått lång tid nu och en massa bråk för att jag tyckt att han kräver för mycket och kränker mig konstant. SÅ glad att halva landet är oss emellan..

Sara
2009-05-19 00:09
#18

Tycker du ska anmäla igen och får du samma person så ta hans uppgifter och ring hans chef. Sätt ut en dagens ris i tidningen också!

Sara

Caspia
2009-05-19 00:11
#19

# 18. Jag håller med dig.

Envishet och drömmar

Aviendha
2009-05-19 00:13
#20

Det var ett år sedan jag "anmälde" och jag bor inte kvar så jag tvivlar på att jag kan möta på samma person igen. Bara så mycket annat som hänger över axlarna på en, men eskalerar det så kommer jag anmäla. På omvägar har jag hört talas om att samma person utsatt en annan tjej för samma sak. Finns idioter till allt.

Annons:
David
2009-05-19 12:59
#21

Jag tvekar väldigt att gå och anmäla ett brott till polisen numer. Har varit vittne i ett antal utredningar och har dessvärre märkt hur poliser, åtminstone utredande poliser, ofta är jävliga och försöker underminera vittnet. Tyvärr.

Har också varit utsatt för övergrepp i rättsak i ett ärende där jag vittnade. Hjälpen ifrån polisen var: kommer personen i närheten av dig igen, så ringt 112, men det är inte alltid vi har en bil i närheten av dig så det kan dröja lite om du har otur. (det jag vill var att få ett besöksförbud, då blir det lättare att förklara situationen för larmoperatören också). Blev dock nekad besöksförbudet.

Sedan finns det givetvis väldigt bra poliser också, men som jag känner nu så är det negativa övervägande.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Ijin
2009-05-20 01:41
#22

#14 Det där har jag själv inget emot, te.x. om det är gäng bråk. Låt dom ha ihjäl varandra, det finns faktiskt lag på att man får göra så.

Om dom vill slåss med varandra, låt dom göra det. Vem är du att säga att det dom gör är fel?

kerstinjo
2009-05-20 12:33
#23

# 14 Visst finns det lag på att det inte är tillåtet att slå ihjäl varandra.

Därför att det otroligt lätt för mig att säga att det är fel. Det finns inget i brottsbalken som stöder "självsanering inom kriminella kretsar".

 Kerstin 

 

Ijin
2009-05-20 14:28
#24

#23 Slå ihjäl gör dom faktsikt inte ofta. Men att slåss får man göra.

Så du tycker att du har rätt att bestämma att dom inte får göra så?

kerstinjo
2009-05-20 14:46
#25

# 24 Var har du fått det ifrån att "Så du tycker att du har rätt att bestämma att dom inte får göra så?"

Läs gärna mina inlägg en gång till.

 Kerstin 

 

Ijin
2009-05-20 15:39
#26

#25 Jag gjorde det. Du anser att det som dom gör, på sin egen bekostnad är fel. Du tycker det är fel, och automatiskt tycker du att dom inte har rätt att göra så. Det går varandra i handen.

Det finns lag på att man får "duellera" som det heter. Man får slåss med varandra om båda har godkänt det.

kerstinjo
2009-05-20 16:50
#27

# 26 "Jag gjorde det. Du anser att det som dom gör, på sin egen bekostnad är fel. Du tycker det är fel, och automatiskt tycker du att dom inte har rätt att göra så. Det går varandra i handen."

Om du läser ännu en gång till så ser du att jag skrev gällande polisen; "För deras del så får gärna brottslingar slå ihjäl varandra och själva "sanera" i de egna leden."

Förstår inte riktigt hur du läser.

Angående "duellering", så är duelleringar förbjudna i Sverige i enlighet med förordningarna 1662 och 1682.

 Kerstin 

 

Annons:
Ijin
2009-05-20 16:56
#28

#27 Vad jag menade med duel är inte på det viset, utan som att två människor går ut och slåss med varandra. Vilket är tilllåtet. Ingen kan gripa dom för vad dom gör.

Läs ditt andra inlägg.

Sara
2009-05-20 20:50
#29

Jag kan iof hålla med om att jag inte direkt störs av att grovt kriminella tar kål på varandra MEN det är ändå inte ok.

Lagar ska följas (även om man är kriminell) och jag tror att slagsmål kan tas som förargelseväckande beteende. Så jag tror inte polisen bara går förbi.

Sara

Ijin
2009-05-20 23:03
#30

#29 Nej, det gör dom inte, men samtidigt så finns det en lag som gör att man faktiskt kan slåss mot varandra(dok inte döda eller så) om båda ger sitt medgivande…

Sara
2009-05-21 00:00
#31

# 30 Om polisen vill så är det fullt möjligt att plocka in dem för det.

Sara

Ijin
2009-05-21 00:05
#32

#31 Jadå, men dom kan inte bli anklagade för något…

Sara
2009-05-21 00:22
#33

Nä, antagligen händer inget.

Sara

Ijin
2009-05-21 00:23
#34

#33 Det var lite det jag menade:)

Annons:
kerstinjo
2009-05-21 00:28
#35

Polisen har rätt att ingripa vid ett slagsmål även om båda parterna är överens om att slåss.

 Kerstin 

 

Ijin
2009-05-21 00:29
#36

#35 På vilken grund då?

kerstinjo
2009-05-21 00:31
#37

Störande av ordning, förargelseväckande beteende, orsakande av kroppslig skada t.ex.

Många gånger vill ingen av parterna göra en anmälan, men har polisen kallats till platsen eller fått kännedom om händelsen är de skyldiga att upprätta en anmälan.

 Kerstin 

 

Ijin
2009-05-21 00:34
#38

#37 Nej, så länge båda parterna är med på det så kan polisen inte anklaga dom för något.

Står dom på en äng, eller en fotbollsplan och stör ingen så blir det inte störande av ordning, eller förargelseväckande beteende.

Folk ska ha rätt att slåss om dom vill det.

Sara
2009-05-21 00:38
#39

Fast jag tror inte (och hoppas verkligen inte) att polisen bara åker vidare om folk slåss, då även ute på en åker utan andra människor i närheten.

Sara

Ijin
2009-05-21 00:42
#40

#39 Det hoppas inte jag heller, men om dom som "slåss" säger att båda är med på det och gör det diskret så ska dom inte göra något, hoppas jag…

Sara
2009-05-21 00:54
#41

# 40 Är båda med på det så visst, då bryr jag mig inte heller. Frågan är bara vad som händer om någon dör under bråket.

Sara

Annons:
Ijin
2009-05-21 00:57
#42

#41 Dråp, tror jag det heter… Eftersom det antaligen inte var avsikligt.

Sara
2009-05-21 00:59
#43

Men om båda var med på det så borde de ju inse riskerna. Borde den andre då egentligen dömas?

Sara

Ijin
2009-05-21 01:00
#44

#43 Tja, jag vet faktiskt inte… Lagen är otroligt otydlig där, eftersom det anses vara ociviliserat att slåss…:p

Sara
2009-05-21 01:02
#45

Jag tror att någon i ett sådant fall kommer att bli dömd för minst dråp. Hur ska h*n kunna bevisa att det var frivilligt från båda sidorna?

Sara

Ijin
2009-05-21 01:04
#46

#45 Tänkte samma sak faktiskt… Om man inte har det inspelat så blir det antaligen en dråp-dom…

Sara
2009-05-21 01:12
#47

Sant.

Sara

kerstinjo
2009-05-21 02:08
#48

Självklart att ingen kan göra något eller ingripa om personerna står på en öde äng. För vem skulle se dem då?

Men så fort händelsen sker på en allmän plats, dit t.ex. en fotbollsplan kan räknas, kan polisen ingripa. Även om båda parterna är med på slagsmålet. Störande av ordning, förargelseväckande beteende, orsakande av kroppslig skada kan rubriceringen bli.

Självklart leder detta inte till något åtal, men därför är det varken ok eller lagligt att starta slagsmål varsom helst.

 Kerstin 

 

Annons:
Martin
2009-05-21 02:16
#49

#21 Det är inte polisen som beslutar om besöksförbud, det är åklagare/domstol. Åklagare kan förvisso begära biträde om undersökning om underliggande historik och bakgrund mm, men det är fortfarande åklagare som skall lägga fram det och tingsrätten som beslutar (eller avslår) om det.

mvh Martin

Ijin
2009-05-21 14:17
#50

#48 Jag undrar det ja.. Det beror nog på vilka poliser det är och var det är någonstans. Personligen ska jag fråga lite mer, eftersom min far är just en polis:)

Gasoline
2009-05-22 14:19
#51

Enda negativa var den gången min pojkvän fick sitta i häcktet pga att hans utvecklingsstörda syskon hade sagt något på sin skola och lärarna hade förstorat upp det till övergrepp. Vad dom nu igentligen hade sagt vet jag ej, men vet att han var oskyldig för den kvällen de skulle ha hänt sov hans syskon i samma säng som sin mor och far, han låg i ett annat rum och snackade i telefon med mig!

Det negativa var alltså att polisen lägger ner krut på fel saker, men kanske inte så lätt för dom att veta alla gånger.

Finns ju jätte mycke mer som går fel till inom polisen, men inget jag personligen har upplevt.

villain
2009-05-25 06:46
#52

Jag kan väl börja med att berätta om den senaste händelsen. Det var en månad sen. Det är sent på kvällen och jag är påväg hem, jag cyklar och lyssnar på musik. helt plötsligt är en polisbil jämsides med mig. jag stannar, tar ur öronsnäckorna ur örona och polisen i passagerarsitsen nästan skriker: "Är du dum i huvudet eller? eller spelar du bara dum?!" Något jag inte gillade. Detta pga. att jag inte hörde polisen ropa "Hoppa av cykeln och gå" för att jag cyklade utan lysen.

Det har även hänt många gånger att poliser ifrågasatt och "idiotförklarat" mig när jag blivit stoppad på kvällen / natten och de frågat vart jag är på väg eller vad jag gör. En upprepande kommentar är "Tror du vi är dumma eller?" och även  "Vi vet vad som händer under kvälls/nattetid." - Ja, folk rör sig hemmåt. Alla är inte ligister.

Gasoline
2009-05-25 07:45
#53

#52 Klumpigt gjort utav dom tycker jag!

Räknar man vakter som poliser? Isådant fall kan jag berätta att jag vart mobbad utav en sådan när jag va in på krogen i Märsta. Det hela handlade om min ålder, jag hävdade att jag var 19 år och han gav mig kommentarer som "Du får ju knappt köra moppe" "inte en chans att du änns är över 18 år" bla bla bla. Vart väldigt arg och besviken, dessutom när jag visade mitt körkort så sa han att det var fejk!

Freke
2009-05-25 13:42
#54

#28.

Det heter samtyckligen gått med på att slåss..

Och detta får då endast ske på privat mark, inhängnad och under domares övervakade och möjlighet att bryta den match som på går..

Så du får nog ta och läsa på lite om vad lagarna angåend våldsanvändning!

Allt vad Slagsmål, Våldsbrukande på öppen, allmän plats klassas som mishandel även om parterna är med på det, då det faller under allmäntåtal och är således grip/ingrip bart av var och en (envarsingripande) fast då krävs det lite civilkurage och inte slentrianfasoner som är allt för vanligt i Sverige där folk rycker på axlarna och säger -Det bekomer inte mig.. Det borde bekomma alla, för nästa gång det kanske är du eller någon av de dina nära och kära som blir utsatta för detta.

Men det är var och ens val -Än så länge.. Men det ligger lagförslag på att det ska vara straffbart att inte ingripa vi pågående brott. finna bara idagsläget under bränder där det är straff rättsligt att inte ingripa

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Ijin
2009-05-25 15:06
#55

#54 Låter väldigt konstigt att inte få gå och göra upp med någon. Om båda är med på det. Hoppas inte lagförslaget kommer igenom.

Civilkurage är någon det är ont om i svergie…

Självklart så försvarar jag mina nära och kära, och civilkurage är det inte ont om i mig.

Och jag har inte för mig att man behövde en domare för att bryta. Fast det är möjligt att jag kan ha läst fel.

Teoretiskt sätt tycker jag att man ska kunna träna kampsport utomhus utan att någon ska komma och gripa en. Det du säger nu gör att det anses vara olagligt.

Annons:
Freke
2009-05-26 12:40
#56

#55.

Där visar du din brist i civilkurage…

-Självklart så försvarar jag mina nära och kära.- varför försvarar du då inte din värsta ovän??

I min värld (säkert bara en utiopi) men där försvarar man även sin värsta ovän för att råka illa ut, skulle säkert kunna klappa på honom själv men varför ska då någon annan få göra det?

Sen att jag har ett förflutet inom kampsport sedan jag var 8år och idag är 44år och fick relativt tidigt lära att det löser inget med att spöa någon, utan den stora fighten är att faktiskt kunna kontrollera situationen och ha en mental fight, men Du har nog en bit kvar för att förstå hur den fighten tar plats och utövas..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

kerstinjo
2009-05-26 13:20
#57

#56 Jag har en känsla av att både du och jag har levt ett tufft liv och samtidigt lärt oss mycket av det. För nu tog du orden ur mun på mig och slog huvudet på spiken. Så din värld är nog inte så utopisk ändå.

 Kerstin 

 

Ijin
2009-05-26 14:32
#58

#56 Jag försvarar min ovän med, faktiskt. Det har jag inte sagt någoting om. Det beror på vilken situation det är. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att dö för min ovän, men det kan jag göra för mina nära och kära.

Jag har försvarat min ovän. Jag tänkar knappast på det sättet som du gör, eller agerar där efter.

Jag har också tränat kampsport. Det slutade jag med också eftersom jag själv hade andra sätt att slåss på som var mer effektiva, men mer brutala, som tyvärr var nödvändigt för situationen.

Dra inte så snabba linjer, det är mitt jobb!

Och våga inte påstå att jag inte har civilkurage.

För mig är det enda sättet att försvara, då man försvarar och riskerar sitt liv. Därför säger inte jag att jag alltid skulle offra mig själv för en ovän. Men det beror som sagt på situationen.

Och tro mig, jag har en del ovänner.

Sara
2009-05-26 15:31
#59

Kampsport är inte till för att slåss med idag (även om det finns tävlingar), det är ett sätt att träna sin kropps smidighet, sitt psyke och sin kroppskontroll.

Jo, jag har faktiskt också tränat kampsport.

Sara

Ijin
2009-05-26 16:09
#60

#59 Jag använde inte mer våld av vad som behövdes. Men jag var i en lite utsatt situation, så jag hade inte speciellt mycket val.

Jag behöver i nuläget inte använda det, och har inte behövt det på ett par år minst, vilket är väldigt skönt. Kampsport är till för att slåss med, men det är bara i situationer där det verkligen krävs, annars ska man låta bli, och det vet jag om.

Kampsporten jag tränade fanns inga tävlingar, det var inte tilllåtet, om man säger så.

Dom situationer jag har haft i livet är inte unika, men dom var inte lättare för det. Långt ifrån.

Sara
2009-05-26 17:22
#61

När jag tränade var det första vi fick lära oss att om man använder det här ute i slagsmål så blir man dömd för att ha slagits med vapen samt att man inte var välkommen tillbaka.

Seriösa tränare informerar sina elever om att det inte är ok att använda kampsporten i slagsmål annat än för att försvara sig, alltså stoppande manövrar och inte slag/sparkar.

Och jag håller inte med dig om att man tränar kampsport för att bli duktigare i slagsmål.

Sara

Ijin
2009-05-26 18:18
#62

#61 Jag har inte sagt att jag använt det i annat än självförsvar. Nej, när man tränar kampsport blir man faktiskt inte bättre i slagsmål eftersom man inte tränar slagsmålssenarion.

Och nej, sist jag kollade så under självförsvar blir du inte dömd för att ha vapen. Det är inget som kan hända, om du inte använder vapen förstås, eftersom kroppen inte räknas som ett vapen och det kan missbrukas väldigt grovt av personer som är enormt stora och starka och slåss i massor, dom kommer då inte säga att sina kroppar är vapen medans dom i så fall skulle vara det.

Man blir utdömd om man missbrukar sporten man lär sig, det vet jag om, men jag har aldrig missbrukat den. Tro mig.

Annons:
dododdordoden
2014-05-28 12:12
#63

Ijin, det drabbar även andra när två är överrens om att slåss med varann. Därför är det inte bara de tvås sak.
Sjukvårdskostnaderna drabbar andra. Invalidisering till följd av slagsmålet drabbar närstående; tillexempel en pappa som slagits och blivit invalid kan inte göra saker och ting tillsammans med sina barn som han kunde före slagsmålet.

SLCH
2014-06-11 17:00
#64

Det är inte lagligt att göra upp med någon på det viset. Polisen griper båda två och upprättar anmälan. HAr själv varit med om det. Blev då även dömd för att brukat våld med hjälp av vapen för att jag tidigare tränat kampsport.

Och att kampsport skulle hjälpa i ett gatuslagsmål har väldigt lite sanning då man hamnar under en helt annan psykisk press när man vet att man står utan regler som kan skydda en.

Upp till toppen
Annons: