Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1634 ggr
Freke
7/2/09, 3:29 AM

Polisen!

Har en lustig organisation? eller en obefintlig kommunikation!

Igår lämnades det en anmälan till polisen om egenmäktigt förfarande angående en lokal där en förvaltare hade bytt lås utan våran vetskap. låset byttes enligt utsago kl 09:00

Anmälan upprättades kl 14:15, sen kontaktades en låssmed för att återställa låscylinder till våran.

Men låssmeder har en hel del att göra, så bytet av cylinder påbörjades kl 20:00, kl 21:05 kom först en piketbuss ifrån polisen och efter mindre än en minut kom nästa polisbil på fulla skrikor och blåblink..
För första bilen hade jag precis förklarat vad som skedde och vad vi gjorde när andra kom!

Och jag frågade om det var något som vi missat eftersom dden första bara rullade fram sakta och försynt, medans nästa kom på fullt ställ?

Kl 23:15 kom en civilbil med uniformerat i, frågade vad vi gjorde och anmälan visades igen, och en förklaring igen.
Sen frågade jag om dom inte hade någon kommunikation mellan patrullerna?

Varpå jag fick ett snäsigt svar att det hade väl jag inte med att göra? sen med gav ena av dom att dom borde kanske ha en bättre kommunikation mellan sig!

kl 0:30 kom den 4:e bilen fram och åter igen frågade vad och varför vi gjorde som vi gjorde..

Personligen undrar jag hur många gånger man ska vara tvungen att för polisen förklara vad man gör och varför, samt att jag undrar varför är svenskar så fega att dom inte själva vågar gå fram och fråga vad vi höll på med?
Men jag tycker nästan att om man nu skulle göra inbrott eller på annat sätt inte hade rätten att ta sig in i en butikslokal så hade man väl för i hela fridens namn inte stått på gatan och borrat ur en låscylinder, borde ju finnas lättare och snabbare sätt att ta sig in i en lokal?

Sorry om jag bra skriver en gnäll tråd, men jag blir så imponerad av svenska polisen och av fega svenskar som inte har civilkurage nog att ställa en enkel fråga? utan måste ringa polisen så att dom ska belastas med mer arbete när dom borde ägna tiden till viktigare saker.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Sara
7/2/09, 2:16 PM
#1

Haha, underbart!

När man väl behöver dem så kommer minsann ingen men när man är ute i helt legalt ärende så kommer massor.

Sara

Freke
7/2/09, 2:34 PM
#2

Jupp…

Blir lite imponerad av resurserna som dom la ner på det här ärendet.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Upp till toppen
Annons: