Annons:
Etikettvittne
Läst 2713 ggr
Ceciliaolucifer
8/29/09, 2:23 AM

Vittna 3 år efter!

HELT sjukt!

För 3 år sedan hittade jag en kvinna som satt och gömde sig i skogen efter ha blivit brutalt misshandlad av en "vän".  Häromdagen fick jag ett brev om att jag ska vittna, men vad ska jag säga? att jag tyvärr inte kommer ihåg ngt bara för att det var 3 år sedan!

HELT SJUKT ATT JAG INTE KAN HJÄLPA DEN HÄR KVINNAN FÖR ATT RÄTTSSYSTEMET TAR 3 ÅR PÅ SIG!

Annons:
AnneN
8/29/09, 2:28 AM
#1

Du kan väl vittna om det du kommer ihåg?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ceciliaolucifer
8/29/09, 2:40 AM
#2

#1 Och det är inte mkt! :( mannen som jag såg henne med precis innan det hände har jag glömt bort hur han såg ut.

Givetvis ska jag vittna, men det känns inte som att det kommer att leda ngn vart ändå. 3 år är lång tid och det hade gjort skillnad om rättegången hade hållts sinom rimlig tid.

Freke
8/29/09, 10:57 AM
#3

Dom höll förhör med dig efter händelsen?

I rättegången kan du begära att få förhöret uppläst, eftersom så lång tid passerat och komma ihåg allt efter 3år nästan en omöjlighet.

Så när du kallas, svurit eden, så ber dom dig berätta om händelsen i egna ord, det enda du ska säga är - Eftersom så lång tid passerat och minnet lätt sviker så vill jag höra förhöret som togs i och med Förundersökningsen.

Du kan också begära vittnes stöd om du tycker att det är jobbigt eller på annat sätt inte vet hur du ska betee dig.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Aviendha
8/29/09, 11:40 AM
#4

Herreminje.. Vilken pärs för kvinnan, att få det utdraget i tre hela år! Det är ju inte riktigt klokt..

Freke
8/29/09, 1:26 PM
#5

Sverige.. Å ändå har dom sen ca 10år tillbaka i tiden inrättat jourdomstolar?! och har till på att från gripande till dom behandla det inom max 1år, vilket egentligen är för lång tid det med.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
8/29/09, 3:04 PM
#6

# 0 Jisses, det är ju inte klokt.

Har själv fått vittna om det var 1-2 år efter en händelse och det var svårt att komma ihåg men han blev faktiskt fälld på våra vittnesmål.

Säger som Freke att be att få ditt vittnesmål uppläst. Sen tror jag att du kommer komma ihåg en del om du ser mannen, iaf om du känner igen honom eller inte.

Sara

Annons:
JohannaMax
8/29/09, 9:05 PM
#7

Oj va snabba de var…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Loveferrets
8/30/09, 12:27 AM
#8

3 år ???????? Nä stackars kvinna säger jag bara..

kerstinjo
8/31/09, 9:30 PM
#9

Typiskt det svenska rättsväsendet.

Fråga mig vad jag gjorde 9/8-09, så kan jag säga att jag har ingen aning.Glad

 Kerstin 

 

Ceciliaolucifer
9/2/09, 3:27 AM
#10

När jag kom till rättegången imorse så stod det att den var inställd. Jag hade ställt in skolan som var jätte viktigt och det känns som ett stort slöseri med tid. Målsägande hade inte dykt upp.

Jag har inte lust att åka dit igen. Klart som FN att ingen av dom skulle dyka upp. SUCK

Loveferrets
9/2/09, 3:36 AM
#11

#10 Det var det jävligaste !! och du som tagit dig ledigt från skolan o på det var det viktigt, alltså det e tamejfan inte klokt nånstans.

Som du sa klart som f*n att dom skiter i att komma, fruktansärt dålig stil så varför ska du då bry dig att åka dit igen … nä minsann, nån måtta får de vara.

Sara
9/2/09, 3:01 PM
#12

Problemet är väl att om man inte dyker upp som vittne så får man böta alt polisen kommer och hämtar en.

# 10 Även om ingen dök upp så har du rätt till kostnadsersättning.

Sara

Loveferrets
9/2/09, 4:57 PM
#13

#12, Men Målsägaren kom ju inte dit, får han oxå böta då?

Annons:
Sara
9/2/09, 5:22 PM
#14

Vet inte, men det borde hon ju få göra.

Sara

Upp till toppen
Annons: