Annons:
Etikettböcker-tv-radio
Läst 2934 ggr
Freke
2011-02-17 22:45

Svensk Maffia del 4

Ikvällens avsnitt om Black Cobra..

Förorts ligister som tror dom är kungar.
Undrar om och hur dom tänker??

Jag har mött dom ett antal gånger, och då är dom inte så kaxiga, men som med tidigare rörelser i Sverige så är dom i grupp riktigt jobbiga..
Kan nog jämställa dom med knott..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Freke
2011-02-18 08:28
#1

Beundransvärd pappa dock, men klant till son..

Som sviker sin pappa efter att han gjort allt för sin son, så slutar det med att ungen åker dit för rån och mordförsök.. Sorgligt

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
2011-02-18 15:55
#2

Mina erfarenheter av "förortsligister" är att man försöker bräcka varandra. Det är ett jävla grupptryck. De tycker synd om sig själva, känner sig svikna och att de lika gärna kan vara kriminella för då får de pengar, makt och vad de kallar respekt.

Jag har växt upp i Bergsjön så jag har upplevt det.

Sara

Freke
2011-02-18 17:50
#3

Jo så är det nog..
Men sorgliga är att deras "respekt" faljerar för det finns alltid någon som är lite mer och lite värre…
Trots allt hur sviken man än känner sig så den som verkligen sviker är dom själva! Som sviker familj, barn och vänner..

Tråkigt och sorgligt..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
2011-02-18 18:59
#4

Ja det är sorgligt. Och den respekt de talar om är egentligen inte respekt utan rädsla från omgivningen.

Sara

Lesunq
2011-02-22 08:47
#5

Det är underligt att man kallar programmet Svensk Maffia, då det är förvirrade kids som förekommer i programmen.

Fredriiks
2011-02-26 00:53
#6

#5 Håller med dig! Det här är Vilseledda ungar fast i den undre världen och det handlar väldigt mycket om respekt som ni säger . Vissa kallar sig även för Program Rebeller då dom krigar mot systemet. Att jämföra dom mot knott är nog lite att ta i tycker jag iallafall vissa av dom här "kidsen" är riktigt grova kriminella och vissa klassas därför som svensk maffia, har själv en gammal barndomsvän som har blivit stämplad av krim som en mob och han är endast 19. Sen kan man ju alltid ta den där långa diskussionen om vad maffia igentligen är, var man drar gränsen men det är en annan femma,

Annons:
Freke
2011-02-26 11:26
#7

Problemet med serien överhuvudtaget är att i och med att dom får tid i media så kommer det att locka fler vilseledda ungar..

Det är inte en lösning på problemen, utan för dom en glorifiering vilket gör att fler kommer att ansluta sig för att få "respekt" det var samma sak på slutet av 80-talet när skinskalle rörelsen fick fäste i sverige..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

CaithSith
2011-03-25 03:20
#8

Jag håller med #5, ett gäng ungdomar som går runt och slår ner random personer på stan för att de inte bjuder på cigg är inget jag kallar maffia även om de döpt sig själva till "black cobras".. Var iaf det intrycket jag fick av programmet.

Har också läst att killen i programmet var en av dem som var med och brände en kanin levande som det var så mycket snack om i media förut ..

Upp till toppen
Annons: