Brott iFokus

Brott

Etikettlagar
Läst 5269 ggr
Ingu1
10

Lurad på arv?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina föräldrar är gamla och sjuka, de bor kvar i sin bostad. Mitt syskon har fått fullmakt för att sköta om inköp etc. Jag har upptäckt att mitt syskon svartmålar mig inför mor och far. Min far har slängt ur sig fula kommentarer till mig så jag förstår att det ligger till så. Vad det står för vet jag inte. Mor och far har mkt pengar på sina konton. Om nu mitt syskon "tömmer" kontonen, låt säga att far har sagt -Det är dina pengar, gör vad du vill med dem. Jag har själv erbjudit mig att sköta en del av inköpen men har fått ett NEJ av mitt syskon.

Jag då en sån här gång??? Har mitt syskon rätt att göra av med pengar som vi skall ärva? Kan jag bli helt utan? Min far är mkt dålig, jag skulle bli förvånad om han lever i ett år till. Min mor är svårt dement.

Om det vid bouppteckning visar sig att det saknas pengar från sparkontonen, vad händer då?

Sara
0

Om stora summor pengar försvinner så ska du ta upp detta i bodelningen, det kan räknas som förskott på arv om det är inom en viss tid. Har inte riktigt koll på hur lång den tiden är.

Samma sak om ditt syskon får värdefulla föremål som ex konst, hus, bil osv.

Sara

Ingu1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ok.

Tack.