Brott iFokus

Brott

Etikettövrigt
Läst 2617 ggr
Lenas-bus
0

Någon som vet...?

Vad det kallas när man år ut och år in blivit lurad av en annan person…..

[Yezz-an]
0

Lättlurad, Blåst, Korkad… finns många namn för det  Flört

Lenas-bus
0

1,Ja att du inte kan termen för det är ju inte svårt att förstå det vet vi ju redan,så jag hade uppskattat svaret om du kunde det, i annat fall kan du ju låta bli att svara….

Någon som har ett seriöst svar på detta i stället?

[Moa-]
0

Blivit lurad gällande vad? Finns inget juridisktbegrepp för att bara vara rakt upp och ned lurad…

[Yezz-an]
0

Shit, vilken tråkig sajt! Visste inte att det var otillåtet med lite humor här.

För att svar på din fråga så heter det Naivitet.

Grundformen är Naiv och kommer från engelskan, naive. Ordet naiv är ett adjektiv. När man använder ett suffix så kan man bilda en annan ordklass av ett adjektiv. Exempel på suffix är till exempel -bar, -sam och -sk. Eller som i det här fallet -itet.

Det finns olika böjningar av grundordet naiv. Adjektiv har två typer av böjning, kongruensböjning och komparationsböjning:
Naivt är en kongruensböjning.
Naivare är en komparationsböjning.

Infantil är också en vanlig term för att vara lättlurad. Pueril är inte lika vanligt att använda över hela landet, utan det förekommer mer lokalt. Men som jag sa i tidigare inlägg… så finns det väldigt många synonymer till det fenomenet som du beskriver ovan.

Om du tycker att orden som jag har nämnt är för avancerade så kan man för enkelhetens skull använda ordet enfaldig.

Lenas-bus
0

3,Tack för svaret….

red..

Denna kommentar har tagits bort.
Freke
0

#4 humor är väl helt okej, men inte nervärderingar eller pajkastning

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Lenas-bus
0

9,Tack FrekeFlört

[Yezz-an]
0

Förstår inte varför du redigerat Lena-Bus inlägg i #5. Hon skrev bara att det finns en sajt som heter Humor.ifokus. Jag kände inte till det och är tacksam för upplysningen. Hur kan hennes inlägg i #5 vara nedvärderande?

Obestämd

Freke
0

Läs skriv reglerna säger dom ju på andra sajter, så jag får väl upplysa dig om detsamma…

Och ja vi är för fri yttrandefrihet, men om någon nedvärderar annan är det och dumt och enkelt att fortsätta i samma stil och sänka sig till samma nivån

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

puuush
0

Bedragen kanske? Då luras man väl?