Brott iFokus

Brott

Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1797 ggr
Caspia
0

Marsvinsligan fällda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Danmark dömdes nyligen sex unga pojkar, allmänt kända som Marsvinsligan, för djurplågeri mot några små oskyldiga gnagarna. Bland annat har de tänt eld på ett marsvin och sedan slagit ihjäl det med golfklubbor medan de filmade med sina mobiltelefoner.

I åklagarens linje ingick att de inte skulle få befatta sig med djur de närmast åren. Bra tycker jag, men frågan är väl hur det följts upp. Tyvärr blev det inte så utan pojkarna dömdes endast till 1000 dkr i böter och vilkorliga fängelsestraff. Nu rasar danska djurskyddsorganisationer.

Marsvinet på bilden har inget samband med artikeln.

Länk

Envishet och drömmar

Sara
0

Jag har hört att barn som plågar djur har psykopatiska influenser. Hurvuida det är sant eller ej kan jag inte garantera.

Sara

Caspia
0

Jag har hört samma sak som du Sara.

De här är dock inte barn, de är mellan 15-21 år.

Envishet och drömmar

Sara
0

Det gäller nog för ungdomar ännu mer tror jag.

Sara

Freke
0

Hmm Vad har dom för förebilder? kan förstå om det är ett barn som är yngre än 5år.

Då finns det inte riktigt fullt ut tankar på konsekvenser och följder, sen över 12 börjar Ironi och vett komma in i bilden, så man kan ju bara undra vad och hur tanken väckts hos dessa?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Schniigel
0

Fy fan vilka j**** äckel! hur fan kan man behandla djur så?! (ursäkta språket)

I fall jag hade sett något sånt så hade jag nog avsuttit ett fängelsestraff idag (för att ha slagit ihjäl djurplågarna) … åh jag blir så fruktansvärt arg!

Lole
0

#1 vad betyder psykopatiska influenser?

Sara
0

# 6 Att man kan vara psykopat.

Sara

Lole
0

#7 ok, tack :) Men vad är psykopat egentligen.. Hör ju det ordet ofta och så men vad är den verkliga benämningen för en psykopat?

Sara
0

# 8 Lite förenklat så är det främst så att de saknar empati och medkänsla men de vet vad som är rätt och fel fast de anser inte att reglerna gäller för dem.

Sara