Vad ska man säga?
Finner lixom inga ord..
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/expolischef-haktad-for-sexbrott_4165339.svd
Detta har väl ingen lyckats missa?
Jag tror att sådana här människor dras till yrken där man får makt över andra människor; poliser, lärare, präster, psykologer…

Mm, och vart ska man då vända sig om man e ett offer för ett brott om dessa yrken lockar förövare? Sikken sjuk värld man lever i…hm
#2 Jo. För några år sedan uppmärksammades ett fall där en kvinna som blivit misshandlad av sin man under en längre tid tog mod till sig för att polisanmäla sin man och få hjälp. Det var bara det att polisen som tog emot henne själv var hustrumisshandlare och bara skickade iväg henne. Hon blev ihjälslagen av sin man efter det.
Jag kan tycka att det borde finnas fler lämplighetstester innan man får påbörja en utbildning. Jag är nyligen utbildad förskollärare, men vem som helst kan ju söka in och påbörja en lärarutbildning. Får man en vek handledare under praktiken så blir man ju godkänd. Eller så visar man bara upp sin bästa sida. När jag gick i högstadiet hade en av mina lärare en lärarstudent som var radikal katolik. Jag skrev ett arbete om kvinnor i islam och läraren tyckte att det var bra och ville att studenten skulle läsa det varpå han skällde ut min lärare och menade att den diskriminering katoliker utsätts för i världen fick alldeles för lite uppmärksamhet. Ungefär som att hon kunde styra vad hennes elever intresserade sig för. När han föreläste ställde han också frågor som han inte var intresserade av svaret på - totalt osympatisk och olämplig. Han borde inte ens ha fått påbörja lärarutbildningen. En uppsats och en intervju om vilka ambitioner man har skulle kanske kunna räcka för att hitta en hel del olämpliga människor i yrken där man bör ha respekt och kännedom om hur människor fungerar.
Det finns misslyckade människor inom alla yrken.och nu var det väl polisens tur igen.
Minns när jag var liten (jag är väldigt gammal,detta var på 50-talet) så neg jag för alla poliser jag mötte på stan och de var mina underbara hjältar långt upp i åren.Dessvärre förvann det rosa skimret i mina ögon,och jag såg mer onödigt våld än vad som krävdes,jag såg oskyldiga(men i lag med misstänkta) behandlas på ett lågt och brutalt vis och nu i dag har jag nästan inga illusioner kvar.Jag är inte längre förvånad när sådana här personer dyker upp överallt i samhället.Stackars familjer som får sådana här överrsakningar..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora