Brott iFokus

Brott

Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 1215 ggr
Sara
0

Vad hade ni gjort?

Jag måste berätta en anekdot från när jag första gången arbetade som personlig assistent, endast 19 år gammal och nykläckt.

Mannen som har MS har en himlans massa dvdfilmer hemma. Vilka visade sig vara till mesta delen stulna.

En dag när vi är och kollar på film så reser sig mannen ostadigt ur permobilen lite grann och lägger en eller ett par (kommer inte ihåg antalet) filmer under röven.

Jag som blev helt skräckslagen säger att jag väntar utanför butiken så länge.

När han sedan kommer och vi har kommit en bit på väg så frågar jag hur i hel***e han kan göra nått sånt. Hans svar är att han är sviken av livet så han skiter i vilket, dessutom är det ingen som ber en rullstolsburen att resa sig upp, säger han.

Om man ser ur den moraliska synvinkeln så var väl jag medskyldig men om man sedan ser ur vårdyrkets synvinkel så får jag inte bestämma över honom. Jag kan inte säga åt honom att lämna tillbaka filmerna för annars så skvallrar jag. Dessutom hade jag förlorat jobbet och inte kunnat betala räkningarna.

Svårt val, vad hade ni gjort?

Sara

Jeans
0

Jag hade inte sagt nåt, tror jag…..hue. Jag hade gått ut pch väntat utanför och låtsats som om ingenting… Men shit, sikken sits.

elyse
0

Jag hade nog reagerat och sagt något i stil med "Men vad gör du?", men inte mer. Sedan hade jag talat med assistanssamordnaren - kooperativet eller kommunen om detta för att veta exakt hur man ska gå tillväga i en sådan situation.

Sara
0

Kan säga att jag utöver detta blev sextrakasserad samt fick min bil nerkissad av denne man.

Sara

Stallmima
0

Jag hadde absolut gått till min arbetsgivare och anmält denna man för allt du råkat ut för, men som du säger detta hände för länge sedan och går kanske inte att göra något åt nu.

Sara
0

Jag önskar att jag hade mer skinn på näsan då, för isåfall hade jag anmält direkt.

Sara

Eine
0

Jag hade ryckt av honom filmerna,sedan hade jag skjutsat hem honom,talat om att detta tolererar jag inte,för det är stöld.SkrikandesSå hade jag anmält till min arbetsgivare att jag inte ville tillbaka till personen.

Alternativt hade jag anmält honom till arbetsgivare och  polis .Både för stöld och för sextrakasserier.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora