Quick har fått resning
Thomas Quick (Sture Bergvall) har beviljats resning i fallet med mördade Yenon Levi. Levi mördades i Dalarna 1988 och Quick fälldes för mordet 1997. Här finns en artikel som innehåller de punkter Quick framhåller som bevis på att domen mot honom är felaktig.
Thomas Quick är dömd för ytterligare mord och kommer vad jag förstått att ansöka om resning även i dem.
Envishet och drömmar
Ska bli spännande att se hur det går.
Sara

Ja, verkligen! Sannorlikheten att "Glasögonmannen" hinner åtalas innan brottet preskriberas känns ju dock väldigt liten.
Envishet och drömmar
Jag tycker det inte är särskilt spännande,för vad gör det för skillnad i slutänden? Mer än några ord hit eller dit?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

# 3. Att döma en människa för brott han inte begått men på något sätt provocerats att "erkänna" är mer än ord tycker jag. Det handlar ju om rättssäkerhet. Sånt här ska inte kunna hända. Man ska inte kunna manipulera en sjuk person att ta på sig skulden och straffas för något den inte gjort.
Envishet och drömmar
Om Quick är felaktigt dömd så går det ju en brottsling lös.
Sara
#4 Jag menar precist:vad gör det för skillnad?Tid har gått,någon skillnad i behandling lär det knappast bli/skulle ha blivit och den som är död är död.jag menar enbart så. Jag är mycket skeptisk till att detta någonsin blir klart utrett då så lång tid har gått.
#5 Ännu en då
.Det går redan mördare ,kvinnomisshandlare,pedofiler och grova brottslingar ibland oss.Och det blir bara fler.
Men för det vill man ju inte ha fler ute.
Dessutom är det ju helt fel att Quick ska fortsätta sitta inne om han är oskyldig. För honom är nog varje dag i frihet viktig.
Sara
#7 Du behöver bara gå tillbaka till dig själv tycker jag… Skulle du vilja sitta resten av ditt liv i fängelse/låst vårdinrättning för något du är oskyldig till men lurats att erkänna?
Kan du ärligt svara ja på det så förstår jag ditt tankesätt, annars förstår jag inte alls hur du resonerar…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ja, det ska bli spännande och jag hoppas verkligen att han frias i dom morden han är oskyldig så att sökandet efter den riktiga mördaren kan ta fart…. Sen är det skrämmande hur rättsäkerheten fungerar, usch.