Brott iFokus

Brott

Etikettetik-och-moral
Läst 1927 ggr
Freke
0

Försäkrings bolag

För vem finns dom?

Om man läser Aftonbladet idag så kan man ju börja fundera på varför man ska betala premier?

Inställningen hos bolagen verkar vara att kund ska betala men inte få något för det denne betalat.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Sara
0

Helt galet!

Då borde de upplysa en om att det är totalt onödigt att ha stöldskydd på bilen eftersom de ändå inte tänker betala ut.

Sara

ingann
0

Helt uppåt väggarna!

Och sen finns det dem som tänder eld på sina bilar när de inte går att sälja och får ut på försäkringen Obestämd

Jag vet en som gjort det 2 ggr och försäkringsbolaget har inte ens åkt ut och undersökt bilarna… Bara gått på att brandkåren släckt bilar som varit helt utbrända… Ur den senaste bilen plockade han ut stereon och startade elden vid det utrymmet, sålde stereon på annons men fick ut samma värde från försäkringen…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Sara
0

Att man lyckas med det en gång är väl en sak men att det skulle hända 2 gånger är kanske lite överdrivet.

Sara

ingann
0

ja, jag fattar inte att han lyckas… han har även fått omlackering av en bil som han repat själv… 

ibland skulle jag vilja anmäla men då lär vi ju bli osams för all framtid.. han vet dock vad jag tycker och tänker om det…

/Ingalill

Freke
0

#4 Men är ni sams nu då? Verkar inte så..

Och var och en bygger sin egna framtid och han verkar lyckas med det!
Eller inte?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

ingann
0

#5 jo, vi är sams;p  man behöver ju inte vara osams för att man inte gillar personens oärligheter mot stat och försäkringsbolag.. eller hur?

jag tror fullt och fast på att någon gång, så kommer allt i fatt en och då får man betala för allt man gjort Flört

/Ingalill

abbis
0

Jag har betalat en avbrottsförsäkring på mitt företag i 4 år som det nu visat sig att jag aldrig skulle fått ut nått på.. kostnad 14000:-/år x 4 .Säljaren skyller på förra säljaren och svär sig fri fån ansvar .Har ringt 6 olika personer och vill ha tillbaka mina pengar eftersom dom gjort fel..Ingen ringer tillbaka så nu ska jag byta bolag från trygg och hansa till ev länsförsäkringar.

Driva sånt här till rätten…tror inte det för min försäkring täcker nog inte det..ha ha ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/