Tortyr av fosterbarn
"I dag inleddes rättegången mot ett par som hade tre små pojkar, bröder, som fosterbarn under tre år.
Det gifta paret – frun 49 år gammal och maken 42 år gammal – misstänks för en rad övergrepp mot tre bröder som varit fosterhemsplacerade i parets gamla herrgård i Dalarna."
Tror ni detta har hänt eller ljuger barnen?
Sara
Personligen mår jag illa av bara tanken på att det har gått till som i artiklarna. Jag vill inte att sånt här ska kunna hända!
Sara

Jag har svårt att tro att barnen skulle ha kunnat fabricera dessa historier helt själva.. de var fortfarande väldigt unga när de bodde hos denna familj. Om jag inte missminns mig om vad en föreläsare berättade om vid nåt tillfälle så brukar barn som ljuger upptäckas ganska snart. Deras kroppsspråk har inte lärt sig ljuga på samma sätt än som en vuxen kanske kan. Däremot kan ett barn överdriva lätt eftersom de ofta inte ex. kan klockan särskilt bra och antalet gånger kan kännas som många fler gånger i efterhand än vad som egentligen hänt men det gör ju det hela inte mindre avskyvärt.
Dessutom fanns väl lite teknisk bevisning som styrker barnens histora.
Det skulle ju i så fall inte vara det första fallet av barnmisshandel, så varför inte?
Paulina
Det finns så mycket sjuka människor här i världen så snart förvånar mig ingenting längre… Så fort man tror att man hört det värsta så dyker något värre upp..
Det övergår mitt förstånd hur man kan skada små barn!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det var nog ganska längesen som de visade ettdanskt program där ett mycket respektabelt par-han var läkare- adopterade flera handikappade barn från Vietnam.Antagligen var det inte så långt efter kriget.
Jag minns inte vad paret gjorde men barnen hade ett helvete där.Ev var det någon som dog och historien rullades upp.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.