Satanistsekt skapar terror
SVT VERIFIERAR · En pojke har omhändertagits misstänkt för att oprovocerat ha knivhuggit en kvinna och en äldre man i Hässelby. Den då 14-årige pojken kan kopplas till en satanistisk internetsekt kallad 764. SVT kan nu avslöja att ytterligare minst sex personer har överfallits i samma område – allt har filmats och lagts ut på Telegram.
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Mordförsöken i Hässelby kan vara inspirerade av en mycket våldsam och sadistisk amerikansk grupp. Unga, sårbara flickor har hetsats till att halshugga sina husdjur och uppmanats till självmord.
Läs mer här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/25PG8v/oisin-cantwell
764: The Intersection of Terrorism, Violent Extremism, and Child Sexual Exploitation
Läs mer här:
Men vad är det här egentligen? 😳
Vilken typ av personer startar sånt här - och vad brister hos de som fångas upp?
Ibland är det till och med startat som ett skämt som spårar ur.
Fruktansvärt i vilket fall och svårt att komma åt.
En av internets absolut mörkaste baksidor.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3: Tror inte man bara ska beskylla internet för detta - sataniska idéer har flutit omkring även tidigare.
#4: Absolut, grejen med internet är att det får en mycket större spridning betydligt snabbare och att det blir en helt annan hets.
Jag tror att det kan dra med sig många som annars inte hade kommit i kontakt med vare sig satanistiska sekter (eller andra sekter, för den delen) eller utmanats till att göra diverse olämpliga handlingar med allt ifrån mindre lagbrott till att skada både sig själv och andra.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com