Stökigt nyårsfirande
Nyårsnatten har varit stökig på flera håll – trots pandemi och stränga rakommendationer.
Larm om vårdslös raketskjutning, misshandel och rattfylleri har förekommit på många platser, och i Göteborg vittnar polisen om stora folksamlingar.
I Stockholm jobbade polisen med flera ärenden där ungdomar skjutit raketer på ett riskabelt sätt, bland annat i Liljeholmen och Sollentuna där ungdomsgäng även sköt smällare mot polisbilar.
– Det har varit otroligt mycket larm om raketskjutningar, mer än vanligt. Kanske är det för att krogarna är stängda, då håller folk på med det här istället.
Det har varit inne i både i stan och utanför, men mest i förorterna, säger Jens Mårtensson, vakthavande befäl på Stockholmspolisen, och fortsätter:
– De har skjutit på varandra, på bilar och polisbilar. Vid några tillfällen har folk gripits, men många av dem är inte straffmyndiga.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ungdomar-skot-fyrverkerier-mot-innergard
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Vad är det för fel på folk? 😥
Vi har en pandemi, sjukvården går på knäna och vädjar att folk ska hålla sig hemma för att undvika smitta och dessutom att försöka undvika att skada sig. Hur kan så många då tolka det som "jippi, nu ska jag ut och röja, ställa till bråk och skjuta fyrverkerier på alla jag ser"?
Man tappar tron på mänskligheten. 😡
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det var tydligen cirka 3000 personer på Götaplatsen i Göteborg.
/Maria
#2: Sanslöst tokigt - jag var hemma!🤓
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#3 Ja sanslöst var ordet .
/Maria