Brott iFokus

Brott

Etikettpolisen
Läst 31 ggr
Pyttelite
0

Polisen : Se efter era ungdomar

Polisen slår larm om att de har svårt att hinna med raketskjutningar när de samtidigt rycker ut till misshandlar och narkotikabrott. Nu vädjar polisen därför till föräldrar att hålla bättre uppsikt över sina barn.

”Med er hjälp så kanske vi kan undvika onödiga larm”.

På måndagseftermiddagen gick larmet till polisen om en explosion på Ekerydsplan i Olofström.

Explosionen visade sig vara en fyrverkeripjäs som hade avfyrats i en källare.

Dagen efter är det lugnt på platsen, men vittnen som SVT Nyheter Blekinge har talat med berättar om ett ”bombliknande” ljud och säger att golvet i deras lägenheter vibrerade när fyrverkeripjäsen brann av.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/polisens-vadjan-efter-raketnatten-se-efter-era-ungdomar

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Polisen slår larm om att de har svårt att hinna med raketskjutningar när de samtidigt rycker ut till misshandlar och narkotikabrott. Nu vädjar polisen därför till föräldrar att hålla bättre uppsikt över sina barn. ”Med er hjälp så kanske vi kan undvika onödiga larm”.
Draken
1

Mina ungdomar (12-21 år) bor hemma, så de har jag full koll på. Men jag har även de som flyttat hemifrån ( 23-31 år) de har jag inte fullt lika mycket koll på.

Dock har jag tagit upp det med dem. Djuren i skogen och även vissa husdjur lider svårt närt det smälls runt öronen på dem. Så jag hoppas att de lyssnar.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis