Annons:
Etikettmedia
Läst 931 ggr
Herveaux
1/24/17, 7:13 PM

Vad kan man göra mer än att anmäla?

Ingen har väl missat den sk Facebook-våldtäkten?

En film som spelades in av en av dom häktade männen ligger ute på YouTube (innehåller inga grafiska bilder) och jag tycker så fruktansvärt synd om den utsatta kvinnan som både syns och hörs i filmen.

Vad kan man göra för att få filmen borttagen?
Går det att göra mer än att anmäla det till YouTube?

Det är ett antal som har lagt upp samma film så det blir väl ett h*vete att få väck den, men, men…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
landsbygdsbo
1/24/17, 7:20 PM
#1

letar inte polisen efter just den filmen, verkar vara svår att hitta…

Herveaux
1/24/17, 7:22 PM
#2

#1 Vad jag förstår så letar Polisen efter inspelat material på själva övergreppet, filmen på YouTube innehåller inga bilder på själva övergreppet utan bara efterspelet och när Polisen kommer till lägenheten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

landsbygdsbo
1/24/17, 7:33 PM
#3

Det verkar vara helsjukt hela händelsen..är alla inblandade verkligen tillräkneliga?

Herveaux
1/24/17, 7:44 PM
#4

#3 Säg det…

Ska ju finnas ca 100 st (eller fler?) vittnen som såg filmen när den streamades live så jag hoppas iaf att avskummen blir dömda. En av killarna ska tydligen tidigare vara dömd för att ha ofredat en 16-årig tjej med ett järnrör eller liknande… 🤮
Jag håller tummarna för utvisning, men det avslås väl som vanligt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Martin
3/12/17, 9:36 AM
#5

Det här är ett problem som kommer att bli vanligare. Det brukar ju delvis lite slarvigt säga att det som en gång publicerats på internet förblir alltid på internet. Det stämmer väl kanske inte rakt av, men i stort sett så gör det ju det.

Därför är det också viktigt att tänka på vad det är man delar. Att vara källkritisk innan man delar. Det finns exempel på uppdiktade saker som har delats och ställt till problem för folk. Även en hel del "media" som skriver fejkade nyheter och som sedan delas av kreti och pleti, och bidrar till en osund samhällsdebatt.

Så som svar på frågan: Det enda man kan göra är ju att ta kontakt med youtube och be dem ta bort den från olika sidor, om den nu ligger kvar.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: