Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 2136 ggr
Aleya
10/29/16, 10:50 AM

Svenska fall för FBI

Detta är en serie som går på tv4 och finns på tv4play att se. Handlar om mordfall som är sk cold cases. Med cold case så menar man att man inte kan komma vidare i utredningen. Att man inte kan binda en gärningsman. Serien består av Mark Safarik som är fd profilerar vid FBI(han är nu konsulent) samt Bo "Bosse" Åström som är kriminalkommisarie. Dessa två herrar tar sig an fall där man ännu inte fått fast en mördare. Dom förhör vittnen, kollar upp brottsplatser och försöker hitta nya vittnen. Jag måste säga att detta är en ganska intressant serie. Vad säger ni? Är det bra att man gräver i dessa fallen? Tycker ni deras teknik är bra?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[tk1971]
10/29/16, 11:22 AM
#1

Jag gillar ju true crime-genren på tv, och jag brukar titta på den här serien. Den har gått minst en säsong tidigare. Det är intressanta fall, men jag tror inte att avsnitten tillfört så mycket nytt att något fall blivit löst tack vare programmet. Det skulle vara intressant med uppföljning senare av vad som hänt med de olika fallen.

Aleya
10/29/16, 11:35 AM
#2

#1 jo jag känner som du. Mer info om hur det har gått hade varit bra. Jag såg dock på play i nått fall att det var ett av offrens barn som uttalade sig. Men minns ej vilket fall. Men i första säsongen så skrev dom ju på slutet lite info. Men inte i säsong 2 vad jag märkte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[helga21]
10/29/16, 1:48 PM
#3

Såg det som gick i torsdags kväll och det var bra. De kom fram till flera saker som polisen ha de missat.

Aleya
10/29/16, 2:51 PM
#4

#3 jo jag hoppas ju att programmet gör nytta. Och att kanske andra vågar kliva fram om dom vet att vissa i fallet är döda sedan länge.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: