Annons:
Etikettlagar
Läst 988 ggr
Elisiajohansson
9/11/16, 7:01 PM

Hasch på psyk

Hej. Jag ligger inlagd på psyk och har smugglat in weed som jag rökte nu. Fick en varning. Vad tror ni skulle kunna hända om jg gjorde det igen? Skulle jag bli utkastad?

Känns som att dom inte skulle kunna sätta LVM om jag bara röker på och inte utsätter mig för fara, eller vad tror ni?

Vet inte om detta är rätt iFokus sajt för denna frågan.

Annons:
[Gift]
9/11/16, 7:11 PM
#1

1. Du kan bli tagen för innehav och då vet i h var du hamnar.
2. Om du ligger på psyk ska du väl ändå inte hålla på med sånt skit. För uppenbart mår du inte så satans bra. Eller du är där för att de är roligt?
3. Hade jag varit avdelnings chef hade jag gått in med TVÅNGS omhändertagande och gjort ALLT för att du ska få rätt hjälp.

4. Du utsätter kanske i dina ögon inte dig själv för fara. Men de gör du plus andra. Så snälla sluta. Vår psyk är inte till för att du ska vara där och röka på.

Hoppas i botten i mitt hjärta att du får rätt vård vännen

Zadeira
9/11/16, 7:15 PM
#2

Du kan bli tagen för innehav, polisen kan blandas in, du kan få böter osv osv. Vet inte hur det är med om du kan bli utkastad men det misstänker jag.

Jag tänker också att när du är inlagd på psyk borde du ta tillvara på all hjälp du får att förbättra ditt mående och inte hålla på med sådant som dessutom kan göra ditt mående sju resor värre. Respektlöst är vad det är!

thenameless
9/11/16, 7:17 PM
#3

Håller med föregående talare, Du är ung och haschet är kanske bidragande orsak till att du hamnade där till att börja med?

Att pula med Sinnesförändrande droger när du ligger på psyk? Inte smart!

Käka det lagliga knarket du får i små gula eller blå koppar istället.

Och som sagt jag håller med #1

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Honestyisdead
9/11/16, 8:31 PM
#4

Du skriver något om psykos på andra sidor. Verkligen inte smart att pyssla med sån skit då.

[Gift]
9/11/16, 9:13 PM
#5

Bara av att döma på din sida här. Så har du 2 underbart fina barn. Tänk på dom änglarna. Dom behöver inte en mamma som håller på med sånt skit. Dom behöver dig frisk och stark.

Massor av styrke kramar på dig fast jag käller på dig. Men vet vad ett misstag kan kosta

Agafia
9/12/16, 3:01 PM
#6

Tror du på allvar att du har en framtid med dina barn när du röker på ? Se till att ta emot den hjälp du kan få om du vill vara en mamma som dina barn behöver.

Annons:
Elisiajohansson
9/12/16, 3:09 PM
#7

# tusen tack. Jag kämpar varje dag för mina barn. Och fol utanför som inte förstår tror att jag medvetet väljer bort dom. Men så är det inte. Men livet är svårt och komplicerat 👎🏽

thenameless
9/12/16, 4:09 PM
#8

S¨säger man när man är beroende. Visst är livet svårt hårt och komplicerat. Men su smugglade in hasch på "psyk" vilket kanske visar på att din avsikt att bli ren inte var så allvarlig?

Kämpa för dina barngenom att bli ren och kicka beroendena inte genom att försöka lura systemet

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Elisiajohansson
9/12/16, 4:16 PM
#9

# jag vet men jag såg ingen annan utväg just då. Nu ångrar jag de såklart men hade jag inte gjort de hade jag troligtvis skadat mig allvarligt. Och jag kände att detta alternativ var de bästa av pest eller kolera. Men jag ångrar mig såklart och vet att de var fel. Jag vill inget annat än att bli ren och få tillbaka mina barn. Utan dom hade jag varit lååångt nere i skiten. Men missbruk är jävligt komplicerat tyvärr och ibland känner man att man är tvungen att göra dåliga val

Agafia
9/12/16, 11:02 PM
#10

Dåliga ursäkter när det finns personal som du kan få hjälp av så du blir ren o mår bättre . Ingen är tvungen att göra dåliga val , det är något du väljer frivilligt fast det finns bra val att göra .

Elisiajohansson
9/16/16, 6:27 PM
#11

#10, Vi har alla olika problem och jag är den som inte litar på personal. Missbruk är som jag ser de både frivilligt och inte. Hade du varit i samma sits med en fruktansvärd abstinens tror jag du hade sett annorlunda på saker. Och jag vet hur de funkar, för personalen förstod mig, min psykolog förstod mig, soc förstod mig, min drogterapeut förstod mig samt min läkare. De är så lätt för utomstående att säga "de är bara att sluta" men så är INTE fallet

[Gift]
9/16/16, 10:02 PM
#12

#11

När man har ett missbruk får man INTE sluta tvärs av utan medicinsk hjälp alltså övervakning av någon med behörighet inom området.

Sen handlar de om att man ska finna vilja till att vilja sluta. Och man ska hitta de som driver en för att kunna sluta och kämpa igenom dom svåraste dagarna. Om man har folk i sin närhet som man inte litar på så kan man inte heller "öppna upp" eller vad man ska säga.

Jag ligger på sjukhuset med vattkoppor och lungemboli/propp/proppar i båda lungorna. Och när min älskade dotter är här och hälsar på. Fan vad jag HATAR att jag inte kan vara med henne fysisk. Jag kan inte skratta på hennes tokigheter. Jag kan inte busa med henne som hon vill. 30 min orkar jag fysiskt av med deras besök och sen kryper jag ihop för jag orkar inte mer och jag vill sova. Jag gråter varje dag för att jag inte kan. Just nu är jag en sjuk mamma. Varje dag går jag runt här på mitt rum och pressar min andning till max för att orka gå runt 5 min åt gången. Jag kan inte ens duscha eller gå på toaletten utan att lägga mig ner sen. 

Nej de är inget missbruk. Men de är ett hinder som gör att jag inte kan vara den mamman jag var för 1 vecka sen. De är exakt samma kamp du har inom dig. Du vill. Du vill så j mycket och du kämpar fy f vad du kämpar. Men 1 "litet" slag. 1 sketet j slag får dig att fall. Och du vet inte hur nära marken du är. Men du faller. 

Så har min vardag varit sen i måndags. Och alla ska inte jobba som läkare. Många ska inte sitta i en roll där dom har makten. Man ska inte rida större hästar än storleken på sin medkänsla är. Läkare kan vara så f kalla och dom sitter på stora hästar. Så är de med människor med.

För att flytta ett berg måste man börja med små sten. <3

Ge INTE upp. Oavsett vad någon säger så duka för slaget. Dina 2 älsklingar behöver sin mamma. Inte någon som faller av en vind pust. Och tyvärr vet jag vad jag snackar om. Jag har skit i min ryggsäck med. 

Vill du snacka privat med mig så Pm gärna. De behöver inte vara personliga saker om du inte vill. Men ibland kan de vara skönt att få skrika av sig på någon som man inte känner :) Och de funkar faktiskt. 

Strykte kramar till dig vännen <3

thenameless
9/16/16, 10:37 PM
#13

#Ts Jag kan tipsa dig om att gå in på beroenden.ifokus Där kan du få stöd och hjälp att  sluta med drogerna.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
Agafia
9/16/16, 10:58 PM
#14

Det finns hjälp att få mot abstinensen , så att smuggla in droger är inte ok .

Upp till toppen
Annons: