Annons:
Etiketträttsväsendet
Läst 1902 ggr
Huygens
4/16/16, 2:24 PM

Polisen skiter i brott

Ett brott som var pågående larmades till polisen. Istället för att skicka en polispatrull och gripa tjuvarna på bar gärning, gav polisen allmänheten som arbetsuppgift att dokumentera brottet.

Nej, polisen gav inte allmänheten pistoler, skottsäkra västar eller annan utrustning för att kunna utföra polisens arbete.

Datorer till ett värde av 300 000 kr stals från Bjurbäcksskolan i Emmaboda, och polisens gjorde en kraftansträngning för att inte utföra sitt arbete. Polisen skyller sin inkompetens på den nya organisationen, vars syfte är att montera ner ordningsmakten och lämna vidöppna dörrar för kriminella.

Annons:
[AnimeV4]
4/16/16, 2:27 PM
#1

Jag är inte förvånad, tyvärr😕

Aleya
4/16/16, 2:28 PM
#2

Jag är inte förvånad. Jag ringde själv in och anmälde en sak 114 14. Och det var den otrevligaste och mest ifrågasättande kvinnan jag pratat med. Och uttalade sig om att det jag ville anmäla är inte ett brott (dock visste jag exakt vilket slags brott det var själv) och uppmanade mig till att inte anmäla. Så jäkla klantigt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[helga21]
4/16/16, 5:57 PM
#3

Betvivlar att de kunnat ta någon på bar gärning då det inte finns någon polisstation i Emmaboda. Det är åratal sen de lade ned denna. Närmast är Kalmar.

jessR
4/25/16, 4:59 PM
#4

Har också dåliga erfarenheter av polis, eller inte jag personligen men för många år sedan på en festival blev en av tjejerna som var med på resan utsatt för en gruppvåldtäkt (ca 4-6 st)  och misshandel. De stal även hennes pengar och värdesaker. Hon var helt knäckt och fortsatte sitt drickande, hon var ganska onykter när det hände. Några av hennes närmare vänner fick i alla fall efter någon dag henne att försöka anmäla det till polis som fanns på plats. Tjejen var fortfarande påverkad då eftersom hon mådde fruktansvärt dåligt och polisen hade tydligen bara skrattat åt henne när hon skulle göra anmälan. Efter den händelsen litar jag överhuvudtaget inte på polis.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Huygens
4/25/16, 6:22 PM
#5

Verkligen illa. Enligt svensk lag måste polisen ta emot en anmälan om våldtäkt oavsett omständigheterna. Det har hänt förut att polisen struntat i våldtäkten, och polisen brukar inte få någon påföljd alls, trots lagbrottet.

Huygens
5/27/16, 10:12 PM
#6

Polisen struntar i brott på Dalbo torg. Butiksägare bestulen på 35000 kr.

Annons:
[AnimeV4]
5/27/16, 11:33 PM
#7

#6 Det är ju bedrövligt!😡

fatcat
6/13/16, 10:50 AM
#8

Polisen har enorm resursbrist och en total oordning vilket gör att man måste prioritera bort sådant som klassificeras som småbrott.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[AnimeV4]
6/13/16, 2:00 PM
#9

#8 Fast det är inte heller bara småbrott som prioriteras brott. Även våldtäkter och misshandel gör det.

fatcat
6/17/16, 3:26 PM
#10

#9 Det ska inte tillåtas men när brottsligheten stiger så lägger man resurserna där de behövs mest vilket är ganska logiskt. Med tanke på att våldet blir allt grövre så hinner vissa brott inte utredas.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Huygens
7/14/16, 8:59 AM
#11

Båtägare som får sina dyra båtar stulna, får själva räkna med att leta upp dom stulna båtarna. Polisen har ingen större lust att lägga två strån i kors då det kräver att polisen avsätter resurser.

Båtägarna får därför klara sej bäst själva, även om polisen inte vill låna ut brottsbekämpande utrustning.

Sverige i kollaps.

landsbygdsbo
7/17/16, 8:13 AM
#12

#11

Undrar hur många avdelningsföreståndare på våra sjukhus som har "lust" att placera patienter i korridorer.

Hur många sjuksköterskor på akutmottagningarna som har "lust" att låta folk vänta i 12 timmar för vård

eller hur många poliser som inte har "lust" att föröka bekämpa brott?

Att spotta på individer i de olika yrkeskårerna för att organisation o resurser är otillräckliga är egentligen ett hån mot dessa människor.

Det är hos våra politiker och i förlängningen oss själva vi ska söka orsakerna.

Huygens
7/27/16, 11:25 AM
#13

Hemtjänsten Gertrud Care gav 97-årig kvinna mögligt bröd, som är farligt att äta. Kvinnan hann bara ta en tugga innan anhöriga stoppade. Polisen lägger ner ärendet då det inte kan anses vara ett brott att förgifta äldre som del av hemtjänstarbete.

Annons:
JonasDuregard
7/29/16, 1:09 PM
#14

#13 Enligt hemtjänsten var det kvinnan själv som tillredde mackan och valde att äta den trots rekommendation från undersköterskan om att avstå: 

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/hemtjansten-lex-sarah-anmaler-mogelsmorgas

De hävdar att de inte har rätt att hindra kvinnan från att äta mögligt bröd vilket kanske stämmer. 

Att säga att de försökt förgifta henne är kanske att spetsa till det hela lite väl…

landsbygdsbo
7/29/16, 3:45 PM
#15

#14 kan det vara en av anledningarna till att polisen lade ner det hela 😎

Huygens
11/18/16, 12:45 PM
#16

Polisen låter kriminella sälja knark öppet. Dan Eliasson har framgångsrikt lyckats med sitt sabotage av polisen, helt i enlighet med Bilderberggruppens direktiv.

Huygens
3/15/17, 10:43 PM
#17

Polisen hade behövt ringa två telefonsamtal för att lösa ett inbrott av lotter. Istället struntade polisen i brottet och la ner ärendet några veckor senare med motiveringen att spaningsuppslag sakandes. SVT

Ford -57
3/17/17, 7:42 PM
#18

Och över alltihopa lyser den mest värdelösa, inkompetenta rikspolischef Sverige nånsin haft, Dan Eliasson.

Huygens
3/17/17, 9:40 PM
#19

Han är tyvärr inte inkompetent utan gör med stor skicklighet precis vad bilderbergarna Reinfeldt och Löfven befallit. Saboterar svensk polis.

Huygens
3/22/17, 11:56 AM
#20

En tjuvgömma i Göteborg anmäldes av grannen. Polisen gjorde stora kraftinsatser med syfte och målsättning att åstadkomma -

ingenting

Annons:
Huygens
4/19/17, 7:17 PM
#21

Mordhotades 40 gånger. Namn och telefonnumer var känt på den hotfulle. Polisens kraftfullaste insats:

gäspning

Upp till toppen
Annons: