Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 1177 ggr
Shamall
12/27/15, 11:13 AM

Extremt störande grannar

Vet inte om detta är rätt forum men hittade inget närmre frågan. Har bott i ett privat hyreshus nu i snart tre år, vi har kommit bra överrens med grannarna och respekterat varandra. Men i höstas flyttade de som hyr hela övervåningen ut och in kom en ny barnfamilj. Trodde det skulle gå bra men tror seriöst att mitt nästa boende blir på någon stressrehabiliteringsklinik. Från 07:30 till tidigast 00:00 låter det som en byggarbetsplats. Och dom bygger inte om. Utan barnen springer - ramlar(?) ner för trappen, smälldr i dörrar och hoppar eller vad det nu än är dem gör. Vi tänkte först att det tar ett tag att flytta in och få iordning men det har gått två månader nu och det blir bara värre och värre. Hyresvärden sa sist att han tyckte vi kunde prata med hennevsjälva, vilket vi gjort två gånger samt vår andra granne som varit där flertal ggr. Vi är nu mer bara hemma när vi måste, jag har lagt om mina distanskurser till att vara på skola för att det aldrig är tyst, Har man något att säga till om? De som bodde där uppe innan var ibland sju stycken och hade fest ca 1ggr/månad men det störde aldrig så jag förstår inte hur dem kan låta så mycket

Shamall

Annons:
Maria
12/27/15, 11:41 AM
#1

Har du redan pratat med dem så får du kanske kontakta värden igen och tala om att det inte hjälper. Du och din andra kanske kan prata ihop er.

Annars är det bra att kontakta hyresgästföreningen för de brukar kunna ge bra råd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[helga21]
12/27/15, 10:45 PM
#2

Efter kl 23.00 har jag för mig att det ska var tyst. Sen får de inte låta hur mycket som helst heller. Är inte barnen på dagis?

Upp till toppen
Annons: