Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 971 ggr
Huygens
12/23/15, 3:19 PM

"Hjärndöd" pistolbeskyddades

Läkarna hade bestämt att den "hjärndöde" skulle få sin livsuppehållande apparat avstängd i Houston, Texas, USA.

Fadern tog då lagen i egna händer och beskyddade sin "hjärndöde" son med pistol. För en gång skull sköt inte poliserna som galningar.

Så småningom vaknade den hjärndöde sonen upp. Faderna ska vara släppt från häktet.

Annons:
VildaVittra
12/23/15, 3:40 PM
#1

Alltså journalister har inte mycket koll alls. En hjärndöd dör inom några dygn, denna kille har legat längre än så, så han har antagligen legat i koma pga hjärnskador. Skulle en person som diagnostiserats som hjärndöd fortfarande leva efter några dagar, så kommer man göra fler tester.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Martin
12/27/15, 7:27 AM
#2

Enligt artikeln är han förklarad hjärndöd efter en stroke och det uppfattar jag som att det är läkarna som har gjort. Och att de därmed gjort fel.

Jag har ingen annan insikt i det så jag vet inte vem som gjort fel, men någon är det. Inte minst pappan (oavsett att det var ett gott skäl).

mvh Martin

VildaVittra
12/27/15, 8:30 AM
#3

#2 Anhöriga hör inte alltid korrekt vid trauman, jag hittar ingenstans där läkarna uttalar sig, utan läkarna kan lika gärna ha sagt att han mer eller mindre är hjärndöd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Huygens
12/27/15, 12:08 PM
#4

Läkarna skäms väl som hundar.

Martin
12/27/15, 12:56 PM
#5

#3 Nej, såklart inte. Men precis som att anhöriga inte hör/förstår rätt och att journalister inte alltid gör rätt, så gör ju inte läkarna det heller.

"

His 27-year-old son, George III, had been declared brain dead after suffering a massive stroke in January. 

After doctors declared there was no more hope for him, they ordered a 'terminal wean' - whereby life support is slowly withdrawn to end a life.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3371236/George-Pickering-II-standoff-Tomball-Regional-Medical-Center-Houston-brain-dead-son.html#ixzz3vWO8kIsR
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook"

Problemet med artiklar utan hänvisningar till vem som säger vad är att det blir svårt att vara källkritisk.
Jag säger som sagt inte att det är läkarna som har gjort fel, men jag säger inte heller att de inte har gjort det.
Rent krasst skrev jag nog att den enda vi vet som har gjort fel är pappan, men skall jag vara ärlig vet jag ju inte det heller :)

mvh Martin

annia1
12/27/15, 5:51 PM
#6

Jag tror inte läkarna förklarat honom hjärndöd. Enkla anledningen till det är att killen var organdonator och på en person som är hjärndöd och organdonator tar man inte bort livsuppehållande åtgärder tvärtom, man håller liv i personen så länge som möjligt och sen får personen dö på operationsbordet när man tagit vara på organen.

Det är mer sannolikt som står i den andra artikeln som det finns länk till i artikeln att läkarna sagt att dom inte trodde att han skulle återhämta sig från sin stroke och coman. Och jag tror då att dom då tillsammans med mamman och brodern beslutat att ta bort åtgärderna och låta naturen ha sin gång. Och när han sen dog på "vanligt sätt" så skulle dom ta organen.

.

Annons:
[helga21]
12/27/15, 10:39 PM
#7

Här står det om honom i Expressen. Läkarna trodde inte att han skulle vakna upp.

http://www.expressen.se/nyheter/respirator-skulle-slas-av--pappa-drog-pistol/

Upp till toppen
Annons: