Annons:
Etikettmedia
Läst 1119 ggr
Aleya
2015-10-18 00:32

Vart är föräldrarna?

Jag läste detta inlägg på FB nyss. Jag har kopierat vad som står i inlägget.
Publicerat av Polisen Norrbotten:

"Ofog barn/ungdom.

Vi på polisens ledningscentral jobbar med att ta emot samtal, skriva händelserapporter och beordra patruller. Ikväll har vi använt kod 9013 vid ett flertal tillfällen. 9013 betyder ofog barn/ungdom. Det låter inte så allvarligt men för de som blir drabbade, ibland årligt återkommande, är känslan densamma. Det är inte så här de vill spendera sin lördagskväll.

Vi pratar med anmälaren, tittar på vår skärm över resurser och gör bedömningen vart vi ska skicka dem.

Ska vi skicka till familjen som fick sitt hus äggkastat i Kopparnäs, eller till kvinnan som fick stenar kastat på sitt hus på Lulsundet? Ska vi skicka till mannen som vaknade av att ungdomar slog på hans rutor i Trångfors? Är det polisen som ska prata med alla ungdomar som springer på taken på Rusta i Kiruna, Brönjaskolan i Boden och på Tallbackaskolan i Malmberget?

Dessa händelser är ett axplock tagna från verkligheten under tre timmars tid ikväll.

Vi vill gärna vara överallt och kunna prioritera just DIG som ringer, oavsett vad det gäller. Vi gör vad vi kan men vi vill gärna ha er hjälp. Prata med era ungdomar!

En önskan från oss som svarar på era samtal ikväll. /Annika, Robbin, Sara, Lise-Lott och Janne."

Jag tycker ärligt att det är hemskt som någon i kommentaren skrev: Det är bus.

Det är det absolut inte, jag tycker detta går under rena trakasserier samt att de ungar som är på taket verkligen kan skada sig själva och andra om dom trillar ner.

Det jag är mest förbannad över är: Vart f-n är föräldrarna?

Vad säger ni?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Stallmima
2015-10-18 22:43
#1

Tror nog inte föräldrarna har en aning om vad deras barn gör, om man inte vet vad skall man göra då?

[Ruffsetuss]
2015-10-20 19:13
#2

Lära dom vad som är rätt och fel tidigt innan de är i tonåren underlättar säkert för Ordningsmakten och de som blir ofredade . Sedan finns det sorgligt nog ungdomar som inte har någon vuxen som orkar bry sig . Då är det här stöket ett sätt att säga " se mig " Så tonårsföräldrar skulle vinna mycket på att Nattvandra , då vet man vad ens barn/ ungdomar tillbringar kvällen/ natten

Upp till toppen
Annons: