Annons:
Etikettlagar
Läst 774 ggr
pysseltigern
8/3/15, 2:10 PM

Fritt fram att fortsätta begå brott?

Tycker detta är förskräckligt:

Inget görs alltså förrän efter han avtjänat sitt straff om han då fortsätter begå nya brott
http://www.expressen.se/kvallsposten/domdes-for-porrhot--fortsatter-bega-brott/

Annons:
Huygens
8/3/15, 2:35 PM
#1

Det verkar som om rättsapparaten gör en kraftsatsning på att inte utföra sitt arbete.

Stallmima
8/4/15, 12:55 PM
#2

#1 Ja men eller hur

FiaHe
8/22/15, 6:55 PM
#3

Det är därför jag förespråkar riktigt kännbara straff. Allt som har med grova våldsbrott och sexuella brott skall fram i ljuset. Inget mer skyddande av brottslingarna för det räcker med den varan. Häng ut de skyldiga i media. Om de är omyndiga, låt föräldrarna skämmas ögonen ur sig på en urdålig uppfostran.

Inom sinom tid så kommer detta ge avkastning i brottsstatistiken. Det hjälper föga att bjuda kriminella på saft och bulle samt en klapp på ryggen så som det görs idag.

©®2015

Stallmima
8/22/15, 10:57 PM
#4

Se "Flykten från New York och LA" så menar jag man kan göra med riktigt grova brottslingar, men tyvärr är samhället mest humant mot just brottslingar

vallhund
8/26/15, 3:35 PM
#5

De som svarat i tråden verkar inte ha läst artikeln som länkats i #0 eftersom de uppenbarligen skriver om helt andra saker.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Stallmima
8/27/15, 11:33 AM
#6

#5 Joda jag har läst länken men hävdar fortfarande vad jag skrivit i tidigare kommentar. Hur menar du med ditt inlägg?

Annons:
papa-bear
8/28/15, 7:52 PM
#7

vallhunds kommentar gäller nog fiahe, för läser man hennes inlägg ser man att hon tror att det handlar om folk som begått sexbrott, men det handlar ju om en man som skickar ut fakturor och hotar med att hänga ut folk för att de enligt honom besökt porrsidor, som han vill ha betalt för, och blivit dömd för det en gång redan, men fortsätter med verksamheten ändå

Upp till toppen
Annons: