Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 1025 ggr
Kyllan56
2015-06-03 11:26

Fika vid mordplats!

Hur tänker människor? Inte nog med att man filmar olycksplatser och människor i en mycket utsatt situation. Nu har också någon kommit på att man kan stoppa vid Dalby stenbrott där den man som i december dödat sin fru och nio månader bebis!

En mordresa med olika stopp vid begångna mord i Skåne. 

Mannen dömdes i veckan vid Lunds tingsrätt till livstids fängelse. 

Hur är man beskaffad när man så respektlöst utnyttjar denna färska händelse, utan någon som helst respekt för offrens anhöriga och vänner sorg? 

http://www.hd.se/nyheter/skane/2015/06/02/mordbuss-planerade-turstopp-vid-dalby-stenbrott/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Carpinus]
2015-06-03 14:13
#1

Det verkar riktigt osmakligt! Samtidigt blir man inte förvånad - jag kände en person som på 60-talet bodde i ett samhälle nära en plats där ett mordoffer påträffats ute i skogen, och han kunde berätta om bilkaravaner med nyfikna som tydligen hade det som söndagsutflykt. 

Ännu värre är det förstås att organisera bussresor till sådana här platser.

Jag kan tänka mig att delta i utflykter till allmänintressanta mordplatser, men då bör dåden ha skett för åtminstone hundra år sedan. (Palmes mordplats har jag dock beskådat, men det berodde helt enkelt att jag råkade passera platsen och kände igen den från TV. Kennedys mordplats kan jag väl också tänka mig att besöka om jag råkar komma till Dallas. )

Kyllan56
2015-06-03 17:11
#2

#1 Jag håller med dig om att kunna besöka gamla mordplatser, där mordoffrets släkt (generationer efter )inte har någon direkt koppling till mordoffret.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: