Annons:
Etikettbegångna-eller-misstänkta-brott
Läst 3222 ggr
[sanna70]
2/2/15, 10:55 AM

8 män misstänks för våldtäkt på Finlandsfärjan

"Samtliga misstänkta män uppges vara svenska och är misstänkta för att ha gruppvåldtagit en kvinna i 45-årsåldern.

Enligt SVT bekräftar polisen i Åbo att det sammanlagt rör sig om åtta misstänkta för gruppvåldtäkten.

"Var helt förstörd"

Det som uppges ha varit en grov våldtäkt ska ha inträffat natten till lördag.

– Kvinnan var helt förstörd, naturligtvis, säger en person som hjälpte offret efter det hon utsatts för.

Vittnet berättar att de sex männen redan tidigare under kvällen utmärkte sig på färjan.

– De var högljudda och slemmiga och försökte ta sig in i vårt tjejgängs hytt. Vi fick en dålig känsla av dem." 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20251296.ab

Annons:
Stallmima
2/2/15, 10:59 AM
#1

Våldtäkt överallt i sig är en vedervärdig handling, men begår man detta brott på en stängd färja ute till havs utan möjlighet att "försvinna"  får gärningsmännen helt sonika skylla sig själva. Hoppas de blir riktigt hårt straffade.  Jag vet ett riktigt hårt straff de skulle bli om jag fick bestämma, men det vågar jag inte skriva här   🤫

Denna kommentar har tagits bort.
[sanna70]
2/2/15, 11:15 AM
#3

Sanningen ska döljas bakom minoritetslagen och därför uppges aldrig etnicitet i diverse brottsfall.

Emo
2/2/15, 11:20 AM
#4

#3 Därför behövs Flashback, även om man får vara källkritisk i vissa trådar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[sanna70]
2/2/15, 11:32 AM
#5

#4 Ja. Jag tycker att det är bättre att hela sanningen kommer fram och varför dölja etnicitet egentligen? "Har man inget att dölja så har man inget att oroa sig för"

Maria
2/2/15, 7:24 PM
#6

Jag tycker Flashback och liknande sidor är SKIT där det bara spekuleras vilt och byggs upp en slags mobb som egentligen inte har något mer att komma med än skvaller och hörsägen.

Vad i herrans namn spelar det för roll om de var svenskar eller inte? Vi är alla lika inför lagen och här verkar det vara ett obehagligt brott som är begånget oavsett hudfärg på offer eller förövare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2/2/15, 10:16 PM
#7

Enligt Aftonbladet är både offer och förövare svenska medborgare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
2/3/15, 7:16 PM
#9

#1 Håller med fullständigt, men som vanligt blir väl straffen milda pga förmildrande omständigheter som berusning el. svår uppväxt, sånt brukar ju ursäkta d mesta. Nä fy F-n, kastrering skulle d va för dylika kräkmedel. Fy F-n för alla dessa värdelösa ynkryggar som ger sej på kvinnor.

#7 Jaha, Svenska medborgare ja, men d e nog tveksamt att flertalet heter Kalle el. Olle T.ex.    Jag kanske har fördomar, men vissa har ju detta beteende i sin kultur.

Maria
2/3/15, 7:34 PM
#10

#9 Ska man dra slutsatsen att fördomar är något som förekommer i din kultur eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
2/3/15, 8:14 PM
#11

#10 Ok, strunta i det där om mina fördomar. D e så att jag har samma åsikt om dessa kräkmedel var dom än kommer ifrån, svenskar el. utifrån kommande, Kalle, Ahmed, Pekka el. Ole, d kvittar, hårdast möjliga straff e va dom ska ha. Men du kanske förespråkar mildare behandling, dom kanske ska ha mildare som belöning för att dom inte dödade kvinnan ifråga. Nä dylikt slödder skulle helst av allt utplånas.

Maria
2/3/15, 8:32 PM
#12

#11 Jag har inte alls berört vilket straff som ska dömas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
2/3/15, 8:39 PM
#13

#12. Stämmer. Ja blev lite för ivrig. Jag blir bara så förb----d på dylika representanter för manssläktet.  Ursäkta mej.

Annons:
Maria
2/3/15, 9:00 PM
#14

Ja där håller jag med dig. Det är fruktansvärt oavsett vem som begår brottet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
2/4/15, 1:02 AM
#15

#9 Det var inte riktigt sådan "kastrering" jag tänkte på   😛

Emo
2/4/15, 6:13 AM
#16

Ford -57, i #13 skrev du; ".. dylika representanter för manssläktet…"
Det är just sådana generaliseringar många svenska män vänder sig emot i länken jag  visade på i #2 Där är många män som anser det viktigt att tala om namnen och ursprunget eftersom det tydligen är så viktigt för en del att poängtera att männen har svenskt medborgarskap.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
2/12/15, 10:05 AM
#17

Här kommer en länk om Flashback som säger en del om dess innehåll.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20303040.ab

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[sanna70]
2/12/15, 5:33 PM
#18

Det Aftonbladet gör är rent kriminellt i mina ögon. Dem samarbetar med den vänsterdrivna kriminella Researchgruppen som har hackat sig in på Flashback och kommit över 40 000 personers identitet. Där finns det allt från rasistiska uttalanden till människor med ångest som ber om hjälp på det forumet. Jag vägrar att bidra till att utlämna människor på detta vis. Det är polisens uppgift att sätta dit brottslingar och inte medias. Bortsett från det hela så är det ganska uppenbart att Aftonbladet väljer sida och det är enbart det som dem själva tycker är "fel" som publiceras. Vad händer när dem tröttnar på att hänga ut rasister och Svenska pedofiler? Kanske ger dem sig på andra mer sårbara människor som har skrivit på Flashback.  Jag känner mig bara äcklad över deras beteende och jag förstår inte att detta får fortsätta utan att myndigheter ingriper.

Ralph
2/14/15, 1:41 PM
#19

All heder åt Flashback som vågar säga det som inte är PK.

Martin
2/21/15, 10:14 AM
#20

#16 Finns ganska många "utländska" män som också vänder sig mot den sortens generaliseringar.

mvh Martin

Annons:
Emo
2/21/15, 10:21 AM
#21

# 20 Stämmer, men just i detta fall (länken jag hänvisar till i #2) ville svenska män inte att somalierna skulle beskrivas som svenskar.
Deras nationalitet anges olika beroende på vem som skriver. En nationalitet anges av Aftonbladet och en annan i rättens papper.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Martin
2/21/15, 10:30 AM
#22

Vilka svenska män ville inte det? Var framgår det att de som inte ville det nödvändigtvis är helt svenska?

För övrigt spelar väl nationaliteten ganska liten roll. Tror inte kvinnan hade tyckt det varit bättre eller sämre oavsett ursprung eller medborgarskap på förövarna. Men det är kanske bara jag som tror att det inte spelar någon roll.

mvh Martin

Maria
2/21/15, 10:31 AM
#23

#22 Håller fullkomligt med dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Denna kommentar har tagits bort.
Gur4m1
2/22/15, 8:34 PM
#25

Något mindre PK är att jag en gång blivit utsatt för våldtäktsförsök, av en 100% ig svensk man, född och uppvuxen i Sverige. Samma sak gäller många av mina väninnor, svenskamän födda i Sverige, så vad tusan har dessa mäns eller andra mäns etniska ursprung för etydelse? Våldtäkt är inte okej i någon kultur jag känner till iallafall. I Svensk kultur var det helt okej att våldföra sig på en kvinna, så länge du var gift med henne, tills för bara 20-30 år sen eller så? Så ner från de höga hästarna, svenskar.

Vi våldtar fan så lika mycket som någon annat land.
Men jag tror många svenska män (och kvinnor) försöker skydda sig genom att mena att det inte är "svenskar" som gör sånt här. Lite som man förr i tiden menade att flickan som blivit våldtagen nog blev det från någon utomsockens- för är det nån från byns, så är det ju någon man själv är vän, släkt eller bekant med. Och alla vet vi ju att våldtäktsmän är MONSTER. Eller bara karlar med jävligt dåligt omdöme -_-- som bör buras in.

Men lägg ner hela grejen att det inte är Så att svenska män våldtar. För det är inte sant någonstans.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MissClue
2/26/15, 10:09 PM
#26

#25 Beklagar din och dina väninnors upplevelser. Klart svenska män våldtar, även kvinnor. Jag har blivit våldtagen av en svensk man, vart med om våldtäktsförsök av en utländsk man, blivit sexuellt trakasserad av män från vårat grannland norge samt män från andra kulturer. Det händer överallt men trots dessa erfarenheter jag bär på så blir jag mer chockad om ett gäng på 8 svenskar våldtar en kvinna än om det är 8 män från t.ex Somalia. Jag vet inte varför jag känner så men jag gör det, jag är inte rasist för det men jag har förstått att kvinnosynen runt om i världen skiljer sig enormt, även straff. Hur ser det ut i sverige? de går fria för brist på bevis? 2 år i fängelse, 5-6 år eller vad?I andra länder hade de också kunnat gå fria eller få låga fängelsestraff men i en del andra länder hade de blivit avrättade, kastrerade fått livstidsfängelse osv.

I love not man the less, but Nature more…

Gur4m1
2/27/15, 8:11 PM
#27

#26 själv är jag helt ointresserad av från vilket land dessa män är, eller från vilket land deras föräldrar är från. Om något handlar det om: Varför någon mannågonsin våldtar en kvinna/en annan man. Unefär samma sk som avgör varför någon någonsin rånar, misshandlar osv. Invandrare (de som haft svårare att lära sig språket och hamnat utanför både socialt och ekonomiskt) har nog lättare att över huvudtaget göra någonting kriminellt. Ett exempel är att Svenskar som emigrerade till USA och därmed lev bottenskrapet där borta, inte var speciellt populära alls. De ansåg ohygieniska, ouppfostrade och fattiga. Jag är inte förvånad att du upplever det så…att du inte blir förvånad. Det förvånar inte mig. Precis som att min vänskapskrets inte skulle acceptera om jag sa att vår polare Svenne våldtagit mig. De skulle därmeot svälja med hull och hår om jag sa att den där snubben på besök från stan våldfört sig på mig. Är så jag upplever det hela…

Jag är själv emot dödsstraff (och kastreringar och straff som används som "hämnd"). Man kan inte sätta dit folk om de inte kan bevisas att en våldtäktskett- vilket är svårt i ALLA fall. Ord står mot ord, då måste det finnas andra bevis.

Men nu blev det lite OT kanske, ursäkta. Sverige är bra, men vi kan bli bättre. det betyder däremot inte att man inte avskyr sexuella övergrepp utomlands också.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
MissClue
2/27/15, 10:00 PM
#28

#27 jag tycker det är lika fruktansvärt oavsett bakgrund vad, en våldtäkt är en våldtäkt men om man ställer sig frågan som du "varför någon mannågonsin våldtar en kvinna/en annan man" ? Hur kan man då inte vara intresserad av vart människan kommer ifrån? Man får ju gräva i botten vad som har haft inflytande på gärningsmannen att begå en våldtäkt och ännu värre dessutom i grupp!? Jag tror det har med syn på värde och respekt män gentemot kvinnor. Då spelar kultur,uppväxt, miljö, religion in, vilket innefattar syn på kvinnor och dess värde. Tror man det är likgiltigt i alla länder så blir jag stum kort o gott..

I love not man the less, but Nature more…

Gur4m1
2/28/15, 8:09 AM
#29

#28 Grejen är att folk tänker kortsiktigt: En man från "annat land" våldtar- Då är det för att män i "annat land/kultur"är våldtäktsmän minsan. Ta inte hit mer män från "annat land"! (OBS detta är inte min åsikt!!) istället för att se att mannen har en bakgrund från annat land men just kommit hit (vikan råka få in kriminella, självklart) eller är svensk precis som oss men har en utländsk bakgrund, vilket inte är samma sak som att denne ÄR utländsk. Denne är ju svensk och ett resultat av VÅRT samhälle. Det är inte intressant för oss, kreti och pleti att själva läsa och göra en "analys" i tidningarna, för vi kommer bara att lägga märke till det vi vill. T.ex den där upplevelsen att enbart utländska män gör gruppvåldtäkter osv. 

Det sker flera tusne våldtäkter i Sverige, långt ifrån alla blir ens en notis i tidningen.

Sen är invandrare oftaen mer utsatt grupp redan, och precis som jag upplever att många män känner sig ihopknuffade och verligne avskyr uttalanden som "alla män är potentiella våldtäktsmän" och liknande, så är ju ihopskuffandet av kriminalitet = invandrare, minst lika hemsk och förödande för gruppen. 

Jag tror inte en kristen person är mindre eller mer benägen att våldta en kvinna än en god muslim. Men ja, syen på kvinnanär nog avgörande i frågan, en man meden god kvinnosyn våldtar inte en kvinna- men frågan äär vad som är en god kvinnosyn. Enligt många har vare sig kristna eller muslimer detta, men det gör inte dem alla till våldtäktsmän :P Jag tror det handlar om empati. En människa sombryr sig och förstår hur andra känner sig, skadar inte andra. Många saker, t.ex depression, att man själv mår väldigt dåligt, kan göra empati svårt för många.

Jag är inte utbildad för att göra analyser och forskar inte innom ämnet, jag slänger bara runt lite lätta teorier om varför det ärsom det är och att etnisiteten inte är det som skapar våldtäkterna. Jag tror det fortfarande handlar om att samhället inte gör nog.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

72mm
3/10/15, 8:39 PM
#30

#29 Man får blunda bra hårt och vara duktig på självbedrägeri om man ska kunna hävda att kulturell och etnisk bakgrund inte påverkar eller är intressant i fall som dessa. 

Massinvandringen och det multikulturella experimentet har i princip infört helt nya problem. Gruppvåldtäkter är extremt ovanliga bland svenska män. Jag skulle vilja påstå att risken för att bli våldtagen minskar med antalet svenska män som befinner sig i hytten. Svenska män behöver vara ensamma för att begå detta brott därför att det är inte socialt accepterat på någon nivå överhuvudtaget i Svensk kultur

Detsamma kan inte sägas för muslimska värderingar bland invandrare i Sverige. Betänk att lika sällsynta som förövare till gruppvåldtäkter som svenska män är, lika ovanliga är muslimska kvinnor som brottsoffer för samma brott. Nej, det är anmärkningsvärt ofta svenska kvinnor som råkar illa ut, ofta berusade och/eller ensamma som försatt sig i en osäker situation. Man ska inte för ett ögonblick tro att synen på offret inte spelar enormt stor roll för förövarna. Det är nämligen inte en kvinna de våldtar, det är en otrogen hora, och för sådana så finns det inga regler i koranen.   

De flesta gruppvåldtäkter i Sverige idag är rasistiska hatbrott.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Gur4m1
3/12/15, 10:39 PM
#31

" multikulturella experimentet " gjorde mig för att att orka läsa resten, den meningen sa mig allt jag behöver veta om det du har att säga. Faktiskt.

För att förklara: alla våldtäkter är hemska. i grupp eller ej. Bra att du iallafall är tydlig med att även svenska män utför detta dåd. Med det är jag nöjd.

Sen att man inte hörom muslimska vvåldtagna kvinnor är nog av samma anledning som man sällan hör tlas om homosexuella, muslimska män, eller motsvarande. Att olika grupper absolut drar med sig gamla tankesätt runt det ena och det andra, visst. Men att påstå att en muslim skulle acceptera en våldtäkt, så länge det inte är mot en muslimsk kvinna, är bs. Just för att folk drar slutsatser som dessa, är varför man inte kan gå ut med etniska bakgrunder på förövarna.

En sak vet jag, "alla" våldtäktsmän har en sak gemensamt; de är män.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: