Annons:
Etikettlagar
Läst 1107 ggr
jomenvisstdu
2014-12-09 18:11

Anmälan?

Hejsan!

Jag skriver här för att jag har lite frågor. Min kompis äger en pizzeria och har gjort det i snart 10 år. Här om dagen blev han uppringd av en snubbe som ville beställa pizza till en fritidsgård med ungdomar. Inget konstigt med de tycker man juh. Han beställde 14 pizzor som aldrig blev hämtade, en busringning!. Numret hittar vi inte då de e dolt och fritidsgården han ringde ifrån berättade att dom inte har någon sådan som jobbar där och att den har vart stängd i några månader. Min fråga är nu: Om han anmäler detta vad blir följderna, hur mycket gör polisen, kan dom få tag i den som gjorde de och vad blir straffet?

Mvh

Simon,

Annons:
Imasy
2014-12-10 13:07
#1

Frågan är väl om de ens spårar numret? Vet inte vad dessa pizzor kostar, men jag har svårt att se att de skulle komma upp i ett sådant högt belopp att de startar en sådan utredning?

jomenvisstdu
2014-12-10 15:54
#2

Tack för svaret!

Pizzorna är speciallare och kostar 110kr styck. Så om han anmäler detta så lägger dom inte ner så mycket tid på de?

Mvh Simon

Stallmima
2014-12-13 11:21
#3

Så små brott lägger inte polisen ner tid på eftersom det inte går att styrka

Martin
2014-12-19 21:39
#4

För detta brottet har inte polisen ens möjlighet att begära ut telefonlistor så det är faktiskt omöjligt att utreda vidare.

Anmälan lär läggas ner i samma sekund som den är rättad.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: