Annons:
Etikettövrigt
Läst 1205 ggr
Ford -57
10/11/14, 8:39 PM

Eklund

Läste att Eklund fått lite stryk, d e nog ingen mer än kräkmedlet Eklund som ligger sömnlös för d va man kan tro. En skam för hela chaufförskåren e va han e.

Annons:
Imasy
10/11/14, 9:02 PM
#1

Jag läste detta jag också, fast för längesedan. "Karma" var en av mina spontana tankar just då….

Maria
10/12/14, 9:46 AM
#2

Hur illa man än tycker om denne man och hans handlingar så ska ingen som är omhändertagen av samhället kunna råka ut för liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ford -57
10/12/14, 8:22 PM
#3

#1 Imasy,  Ursäkta en yngling, "Karma" ?

Imasy
10/12/14, 8:26 PM
#4

#3

Man får igen för gammal ost så att säga.

Ford -57
10/12/14, 8:40 PM
#5

Ja just, å i detta fall å många andra fall kan jag tycka att d e helt okey. Även om nu liberalerna har en annan åsikt.

Maria
10/12/14, 9:22 PM
#6

#5 Så det är OK att vissa brottslingar får stryk i fängelset. Ju värre brott desto mer stryk eller…???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ford -57
10/12/14, 11:41 PM
#7

#6 Nånting ditåt ja, men ändå inte, men har man valt  (varje människa har faktiskt att göra val hela livet, Rätt//Fel, även om vissa har en förmåga att alltid lägga skulden på andra, )  att utföra såna bestialiska gärningar så får man ju naturligtvis ta att d kan få följder, innanför eller utanför muren.

Maria
10/13/14, 6:07 AM
#8

#7 Det är ju helt rättsvidrigt.

Då kan vi ju lika gärna införa dödsstraff med en gång och tortyr för de som gjort mest "dumma saker".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Martin
10/14/14, 1:47 PM
#9

Ford: Så de som gjorde det var bra människor menar du?

mvh Martin

redstaryena
10/21/14, 10:50 PM
#10

Det finns olika grader i helvetet! Jag skulle nog se en inbrottstjuv som en person men en aningen högre moral än någon som först förgripit och sen mördat ett barn 😏

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

redstaryena
10/21/14, 10:50 PM
#11

Det finns olika grader i helvetet! Jag skulle nog se en inbrottstjuv som en person men en aningen högre moral än någon som först förgripit och sen mördat ett barn 😏

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Maria
10/22/14, 6:14 AM
#12

#11 Det brukar bli olika straff på inbrott och våldtäkt och mord  på ett barn också….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

redstaryena
10/22/14, 10:09 PM
#13

Ja det skulle väl vara konstigt annars! #12

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Maria
10/23/14, 8:43 AM
#14

#13 Det visar på att vårt rättssystem fungerar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Martin
10/23/14, 9:48 PM
#15

#14 Om man skall hårddra det, så visar det på att det i grunden fungerar. Det finns en hel del i det som jag inte tycker fungerar, som i och för sig inte har med just denna tråden att göra.

mvh Martin

kjellkriminell
11/27/14, 4:35 AM
#16

För det första sitter de på en särskild anstalt så hela fångklientelet runtom är sexförbrytare… däremot har en del en tendens att hamn i § 18placering dvs självvald isoleringscell och där kan han gott sitta tycker jag.
Trist nog ska han väl ut snart….

Pyttelite
1/31/23, 7:58 PM
#17

Tioåriga Engla Höglund mördades för snart 15 år sedan. Nu ville den livstidsdömde dubbelmördaren Anders Eklund få straffet tidsbestämt – men domstolen sa nej. – Det var väntat. Jag var inte orolig, säger Englas mamma Carina Höglund.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dubbelmordaren-anders-eklund-nekas-tidsbestamt-straff


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Tioåriga Engla Höglund mördades för snart 15 år sedan. Nu ville den livstidsdömde dubbelmördaren Anders Eklund få straffet tidsbestämt – men domstolen sa nej. – Det var väntat. Jag var inte orolig, säger Englas mamma Carina Höglund.
Pyttelite
4/7/23, 10:19 AM
#18

Livstidsdömda ska inte få ansöka om tidsbestämt straff efter bara 10 år i fängelse, tycker Carina Höglund, vars dotter Engla mördades i Stjärnsund utanför Hedemora år 2008. Anders Eklund dömdes till livstids fängelse för mordet, men har flera gånger försökt få sitt straff tidsbestämt, senast i januari 2023.

Läs mer här:

https://sverigesradio.se/artikel/carina-hoglund-livstidsdomda-ska-inte-fa-tidsbestamt-efter-tio-ar


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Livstidsdömda ska inte få ansöka om tidsbestämt straff efter bara 10 år i fängelse, tycker Carina Höglund, vars dotter Engla mördades i Stjärnsund utanför ...
Upp till toppen
Annons: