Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1325 ggr
dododdordoden
5/31/14, 12:10 PM

Borttagen tråd

Min tråd "Orättsväsendet" togs bort efter att den anmälts. Vilken grund för att anmäla hade anmälarna?

Annons:
dododdordoden
5/31/14, 12:12 PM
#1

Togs bort automatiskt enligt meddelandet jag fick.

Imasy
5/31/14, 9:36 PM
#2

Eftersom man anmäler anonymt är det omöjligt för oss att svara på vad anmälarna hade för grund för detta, såvida de inte väljer att träda fram själva.

dododdordoden
6/1/14, 12:51 PM
#3

Imasy, du är Sajtvärd och ska väl återpublicera inlägg/kommentarer/trådar som det visar sig tagits bort utan giltig grund? Anmälare som anmälde bara för att de inte höll med om vad jag skrev hade inte giltig grund för att anmäla. Och om den/de som tog bort tråden gjorde det bara därför att den/de inte heller höll med om vad jag skrev hade den/de inte heller giltig grund för sitt agerande. Det krävs att det jag skrev bröt mot regler.
Du behöver inte veta vad anmälarna hade för skäl att anmäla, du kan själv nu göra en omläsning av mitt trådstartande inlägg och på nytt bedöma om det bryter mot regler. 

Jag fick meddelandet att inlägget tagits bort automatiskt, vilket jag trodde betydde att det tagits bort maskinellt. Men nu när jag läser om sajtens regler ser jag att inget tas bort på annat än sajtvärdens och medarbetares initiativ. Ni kan väl inte ha tagit bort inlägget bara för att ni såg att det anmälts? Ni måste själva ha bedömt inlägget, och då ha uppfattat att det bröt mot regler. Och då undrar jag vilka regler det bröt mot.

Kan jag få svar på det?

Maria
6/1/14, 4:11 PM
#4

#3 Det krävs egentligen endast att Sajtvärd eller moderatorer inte anser tråden eller inlägget lämpligt.

iFokus Skrivregler gäller hela iFokus men varje Sajtvärd bestämmer själv över sin sajt och det du kan göra är att skicka ett PM om dina åsikter men det innebär inte per automatik att det återpubliceras.

Jag minns inte tråden ordentligt men har för mig att du skrev en del nedsättande om människor med psykiska sjukdomar och "mentalsjukhus" som ett slags straff.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Imasy
6/1/14, 9:38 PM
#5

#3

Bara för att ett inlägg/tråd raderas betyder inte att jag har någon skyldighet att återpublicera det.

Att jag inte valde att återpublicera tråden var för att jag ansåg den obegriplig och hade svårt att se vad den skulle kunna tillföra.

Sedan så har vi ju PM-funktionen för sådana saker så därför låser jag denna tråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: