Begångna eller misstänkta brott

Åt knarksvampar

2014-02-23 10:35 #0 av: fatcat

En 23-årig student från Stockholm ska medvetet ätit 250 knarksvampar (toppslätskivling) för att uppnå ett rus och sedan spelat "didgeridoo" på folkhögskolan i Västerbotten så hela studenthemmet vaknat.

- Polisen grep studenten och förde honom till en rättspsykiatrisk vårdanstalt där han vårdades. 

Mannens ursäkt var att han inte visste att svampar i naturen kan vara narkotikaklassade!Cool

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18420182.ab

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Medarbetare på brott ifokus

Anmäl
2014-02-23 13:31 #1 av: Freke

Eller hur att han inte förstod, eller trodde?! 

Ja en ursäkt, även om troligen den sämsta jag läst om på väldigt länge...

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Anmäl
2014-02-24 21:44 #2 av: [Mustangcab]

Nja inte mycket till ursäktSkrattar

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2014-02-24 22:21 #3 av: VästkustFia

250 svampar!?! Och giftiga dessutom. Uuärrrk.

Jag hade inte ens kunnat få i mig 250 kantareller som ändå är bland det godaste jag vet...

Anmäl
2014-02-24 23:18 #4 av: fatcat

#1 Hehe, kanske ingen jättesmart ursäkt! Skrattar

#3 Han ska nog vara glad att det inte slutade värre.. 250 giftsvampar orsakar nog mer än bara delirium.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Medarbetare på brott ifokus

Anmäl
2014-02-25 17:42 #5 av: Maria

Jag är mest förvånad över att han vågadeFörskräckt

/Maria

Anmäl
2014-02-25 23:13 #6 av: JontaK

250 svampar var att ta i ja. Dock är det så att en dödlig dos för en fullvuxen man bör vara flera kilo torkad svamp eller tiotals kilo färsk så i någon dödlig förgiftningsrisk bör inte förelegat men handlingen är dum nog ändå.

"...spelat didgeridoo på folkhögskolan" - jag skrattade och skakade på huvudet samtidigt när jag läste det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.