Annons:
Etikettmedia
Läst 974 ggr
Freke
2/19/14, 10:47 AM

Rättvisa..

Faktiskt riktigt skönt att det visar en riktlinje för vad som är okej eller inte..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18392646.ab
måste va skönt för familjen att få det här erkännandet.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Emo
2/19/14, 10:51 AM
#1

Fantastiskt bra när rättvisan segrar.

Sista meningen i artikeln visar ju också hur fel cheferna tänker. Dags att byta ut dem mot förnuftigare folk?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Imasy
2/19/14, 7:03 PM
#2

Ja det måste ju kännas väldigt skönt för hans anhöriga att han fick upprättelse och att det var cheferna som skulle ha agerat annorlunda i detta fall.

Kanske kan vara en viktig dom för framtida fall också?

Martin
2/19/14, 9:32 PM
#3

Angående sista meningen är jag alltid försiktig med att tolka saker som står i (kvälls)pressen, framförallt om det inte är citat. Då har någon tolkat det de "säger", kanske från flera dagars förhandling i rätten. Det känns vanskligt.

Utan att ha läst domen utan bara sett ett nyhetsinslag på tv samt läst aktuellt länkad artikel tycker jag det verkar vara en intressant dom som - om den vinner laga kraft och det har den inte gjort än - säkert kommer att ställa till det en hel del på en del arbetsplatser där man måste börja fundera ännu mer än vad man gjort tidigare på att göra olika insatser för sina Medarbetare.

Som arbetsledare med arbetsmiljöansvar (och för all del som arbetstagare och hur det påverkar den chefen som har arbetsmiljöansvar för mig) för ett antal individer funderar jag själv över domen och hur den kommer att påverka oss.

mvh Martin

Freke
2/19/14, 9:53 PM
#4

#3 Får vi väl hoppas att du reagerar innan det går så långt som det här har gått.

Vare sig domen vunnit laga kraft eller inte, om det går så långt att någon tar liv av sig pga mobbing på jobbet så är det en sopig arbetsledning, så jag hoppas du är bättre..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Martin
2/20/14, 10:24 AM
#5

Ja, detta är ju ett extremfall och det är ju dessutom arbetsledarna själv som verkar vara de som jobbat då andra anställda vittnat mot dem som jag förstår det, så jag är ju inte direkt orolig för just det här scenariot.

Men det finns rätt många andra scenarion som skulle kunna bli aktuella.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: